Reakcia na: Peter6607 #148486:
je to jednoznačne zlá technika jazdy, vzduchové brzdy na trolejbusoch nie sú dimenzované na sústavné brzdenie, brzdiť sa má elektrickou brzdou a vzduchová sa má používať len na dobrzdenie na nulovú rýchlosť. Staré 9Tr so stykačovou odporovou výzbrojou mali samobudenú elektrickú brzdu nezávislú na napájaní z trolejovej siete(fungovala aj pri vypadnutých zberačoch), tyristorové vozy mali závislú elektrickú brzdu, ktorá potrebovala na brzdenie napájanie z troleja. Niektoré staré vozy mali tak kvalitnú elektrickú brzdu, že na konci dráhy brzdového pedála elektrickej brzdy voz zastavil a vzduchovou brzdou stačilo voz akurát udržať v kľude na nastúpenie a vystúpenie vlčákov na zastávke, pri dvojpedálových vozoch by to malo byť v hornej časti dráhy pedálu brzdenie trakčným motorom a v spodnej časti by malo byť brzdenie vzduchom, aj ako núdzové brzdenie(neviem, nikdy som to sám nevyskúšal)
schumino