je to jednoznačne zlá technika jazdy, vzduchové brzdy na trolejbusoch nie sú dimenzované na sústavné brzdenie, brzdiť sa má elektrickou brzdou a vzduchová sa má používať len na dobrzdenie na nulovú rýchlosť. Staré 9Tr so stykačovou odporovou výzbrojou mali samobudenú elektrickú brzdu nezávislú na napájaní z trolejovej siete(fungovala aj pri vypadnutých zberačoch), tyristorové vozy mali závislú elektrickú brzdu, ktorá potrebovala na brzdenie napájanie z troleja. Niektoré staré vozy mali tak kvalitnú elektrickú brzdu, že na konci dráhy brzdového pedála elektrickej brzdy voz zastavil a vzduchovou brzdou stačilo voz akurát udržať v kľude na nastúpenie a vystúpenie vlčákov na zastávke, pri dvojpedálových vozoch by to malo byť v hornej časti dráhy pedálu brzdenie trakčným motorom a v spodnej časti by malo byť brzdenie vzduchom, aj ako núdzové brzdenie(neviem, nikdy som to sám nevyskúšal)
Diik za info. Tipujem to na dementného polovodiča v osobáku alebo dodávke, ktorý preletel buspruhom smer Prístavný most tesne popred autobus, pričom vodič autobusu v snahe zabrániť zrážke vozidiel dupol na brzdu. Následky brzdenia si popísal.
-
Pár metrov ďalej...
Nedalo by sa vybaviť "prerušenie" buspruhu na estakáde medzi prípojom z Einsteinovej smer centrum a odvádzačom k Auparku? Daj prednosť by tam zostalo (inteligencia vodičov sa predvídať nedá ani teraz), akurát by klesol počet nehodových situácií na tých 30 metroch medzi pripájacím a odbočovacím pruhom vs stredným pruhom. Teraz sa treba zaradiť na tých 30 metrov do premávky aj keď odbočujeme z Einsteinovej od Incheby smerom k Auparku, čo neraz zbytočne zabrzdí premávku z Petržalky do centra. (slušní sa radia do stredného, ignoranti idú v busovom)
Neviem presne. Keď som prišiel do kancelárie, tak som videl už len vodiča dávať trojuholník a príjazd policajtov a dispečingu a vzápätí 2x112. Zranení cestujúcich, 1 asi niečo vážne, ležal na podlahe autobusu a prenášali ho zafixovaného na fixačnej podložke. Dosť dlho to riešili asi do 12.30, potom sa pobral otočkou SNP-Einsteinova asi do vozovne ale cieľ mal stále 94 STU.
o 18:20 na zastavke Panorama smer CSU stal SOR nezisteneho cisla, ,kedze som odbocoval bocnou ulicou - iste ale je , ze o 17:55 z CSU smer Molecova nesiel, teda tam musela stat minimalne od cca 17:36 resp 17:06 , po 19 tej uz ale premaval ( aj ked neviem ci ta ista SORKA )
kde konkretne som pisal o situacii ze cestujuci napadne vodica! kde? pisal som o situacii kedy vodic napadne cestujuceho ako tu Luxor tvrdi o 810zssk ze nema gule na to riesit to osobne. a o tych studentoch nech si spravi kazdy svoj nazor podla mna to je to iste co s vodicmi aj - dobri aj zli napriklad riesenie by bolo ze by prisne skolenia s testom by absolvovali, prip. by sa otestovala aj ich psych. sposobilost, myslim si ze by to nemuseli byt vyhradne 18+ urcite sa najde aj medzi SŠ studakmi niekto kto by bol vhodny adept
Aj aj, pravda je vždy uprostred. Veľa vodičov používa hlavne vzduchovú brzdu a práve tá strašne trhá. Naopak skúsenejší vodiči, ako majiteľ 6607, jazdia výborne. Zrazu trolejbus ide plynulo, svižne a netrhá. Nakoľko cestujem trolejbusmi mnohokrát za deň, musím žiaľ konštatovať, že akýsi trend zhoršovania vodičov trvá od roku 2012 a ja len čakám, kedy niekto konečne začne riešiť problém aj globálne. Napríklad majitelia 6605 a 6635 asi elektrickú brzdu nepoznajú, to sa potom patrične odráža na hlučnosti bŕzd a výraznom diskomforte pasažierov.
Takže keď niekedy cestujúci napadne vodiča vodič tam ma stáť ako tĺk ? Alebo by sa mal postaviť ako chlap a vyzvať ostatných cestujúcich, že keď už ho mláti jeden či nejdu aj iný ? Presne najlepší by boli študenti ako kontrolóri ktorý sa sami nevedia správať v MHD bombový nápad...
Pred jedenástou tam už boli aj policajti.
Čo sa vlastne stalo? Videl som len policajtov, autobus a dispečerské vozidlo, nič iné tam nebolo vidieť (aspoň z ľavého pruhu).
4007 skrkaju kolesa akoby bol cely podvozok na zemi..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max