tu klimu maju nefunkčnu aspon 4 vozy.a nejedna sa o tu spotrebu,lebo potnik nemože strhnut peniaze za natspotrebu ked nema olitrovane nadrže ani na jednom voze a niekto mu odstola napisal že ktory voz ma aku spotrebu od oka.ked sa kvoli tomu ohradili šoferi tak to prestali strhavat,lebo sa im vihražali žalobami
Diskusia o klimatizácii plodná, no riešenie asi neexistuje? Pretože ak tomu dobre rozumiem, tak platí čo si vrabce čvirikajú, že klímy sú v poriadku, ale nie sú v prevádzke vďaka nadspotrebám a postihom vodičov. Pritom už tieto dva dni mali slúžiť svojmu účelu. Prerátavať tu cenu jedného kola napr. L95 sa mi zdá tiež pritiahnuté za vlasy, keďže tých dajme tomu 15,5 eura čo MBCC spáli za jednu otočku nie je jediným výdavkom DPB za to kolo. Ale keby trošku uvažovali, tak je nad slnko jasné že so zapnutou klímou bude mať ten voz o tých 15 % vyššiu spotrebu, mali s tým počítať...Čiže riešenie je teda v nedohľadne? Ja len aby som mal predstavu na čo sa mám pripraviť najbližšie dva, tri dni, keď zbadám MBCC - že prichádza udiareň.. Pretože ozývať sa vodičovi asi nebude mať význam.....
A porovnávať spotrebu MBCC a SOR NB18 je trochu kravina, pretože MBCC je o niečo dlhší, má vyššiu hmotnosť a má celkovo robustnejšiu karosériu. SOR má lahšiu karosériu až o toľko dokonca, že to prehnali a vozidlám sa vtedy lámali rámy.
MBCC by som zase určite preč nedával, pretože by ich bolo treba aj tak nahradiť. A potom čím? Ojazdenými haraburdami z Nemecka so staršími motormi? Ono, samozrejme, že by sa dalo dokúpiť 40 SORov ale na to treba už novú súťaž. A než by sa vysúťažilo a dodalo... To radšej nech sa o niečo zvýši cestovné.
A keď DBP chce šetriť naftu, tak nech dá na každý druh vozidla limit napr. dlhodobého priemeru spotreby plus navýšený o spotrebu v prípade zapnutej klimatizácie. T.j. napr. pre SOR NB18 by bol limit v zime 40L na 100km a v lete 47L (40 + 7litrov pre klimatizáciu). MBCC by mal limity 55L zima a 61L leto. Púštanie/nepúšťanie klimatizácie by sa nariaďovalo, povedzme pri prekročení teploty nad 26 stupňov. V prípade nariadenia, t.j. teplota vzduchu by dosiahla viac ako 26 stupňov, by bolo púšťanie klimatizácie povinné. Takže, by sa nemohlo nič také robiť, že na klímu sa vykašlem a jazdím si a plytvám naftou ako chcem.
Ale ja myslím, že DPB to časom aj nejako ošetrí.
Ináč keď sa tu už rozmohla tá diskusia o klíme tak nevie niekto ako je to so spotrebou Citara 2020 s tou domontovanou klimatizáciou Webasto Citysphere? V prípade, že tam nie je obrovský nárast výkonu tak by mal DPB potom preferovať túto variantu... Bohužiaľ som nemal nikdy možnosť sa odviesť s týmto Citarom cez leto len cez zimu tak ani neviem nakoľko je účinná takáto klimatizácia...
Veľa to je, keď sa na to pozrieš ekonomicky. Na jednej strane máš vozidlo so spotrebou 45 litrov, na strane druhej so spotrebou 60 litrov. Pri oboch vozidlách rátame s tým, že vozidlo celý deň premáva so zapnutou klimatizáciou. Koľko Ti to urobí rozdiel za deň, a koľko za mesiac? Už pri 100 km je to 15 litrov rozdiel = pri komerčnej cene skoro 22 eur. Ak by DP šetril racionálne, mal by na iné, dôležitejšie veci, oveľa viac prostredkov. To, čo predvádzajú teraz, je amaterizmus a šikana cestujúcich.
Podľa zmluvy z októbra odoberal DPB naftu za cenu 1,0547 €/bez DPH (liter) s tým, že cena môže kolísať z dôvodu zmeny ceny ropy a iných faktorov. Teda s DPH ju malo (možno aj má) za cenu cca 1,27€/liter.
30 litrov no asi chod k očnému na sorke je spotreba od 45 do 55 litrov väčšinou
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.