Reakcia na: si #8806:
Nerozumiem prispevku
Ak myslis na moje minulorocne trocha kriticke pozastavenie sa nad plynofikaciou B741, odkedy som "zazila a pocula", som v BA asi najvacsim zastancom plynofikovanych B741! Dokonca davam tomu vasciu "nadej" ako vacsina "povolanych" (vodici, mechanici a ini "moji" ludia) :o) Nikdy som nic nemala proti Karosam-nepomylil si sa?
Je to proste Karosa. Ludia, uvedomte si, ze to je 10 rocna konstrukcia, davno technicky aj moralne zastarala. To je to iste ako "nove" Ikarusy 400, tie behali v 80. rokoch minuleho storocia po byvalej Juhoslavii, takze tiez su zastarale. A Shithnisy su na tom v roku 2003 tak isto, ako serble Ik 400 v roku 1995. Takze ked uz gumokol (co ja vobec neuznavam ako dopravny prostiedok pre MHD - na tie specificke Bratislavske linky, kde to bohuzial tiez premava), tak Solaris alebo Citaro. Osobne sa prihovaram za Solaris, Citaro by som zobral tiez. Ale nezabudat na trolejbusy a tramvaje. Vsak si vezmite, ze vsetky 14 Tr su po zivotnosti! A do roku 2010 budu mat vsetky T3 vek minimalne 20 rokov! Naposledy sme prisli o 7703. Uz niet co vyradovat, kazdy voz (ako napr. 7927+7928) nam vo vyprave bude chybat!...
) a napokon 7737-38
Z
Tak-vcera som KONECNE mala stastie na Citybus 18-tu je moje hodnotenie
Velmi pozitivne reakcie cestujucich-hlavne starsi si pochvaluju pohodlne nastupovanie a vystup. Taktiez digitalny transparent je velmi dobre viditelny a citatelny z dialky. Vozidlo ma putavy dizajn a na prvy pohlad "oslovuje".
Vnutrajsok - aj napriek zvyku na "klasicke" usporiadanie sedadiel posobi utulne. Sedadla su calunene tym istym vzorom, ako ma SOR b9.5. Jedine, co sa da vytknut interieru, je velmi malo miesta na nohy pre cestujucich. Z pohladu zvnutra netypicky posobi pracovisko vodica - je akoby "navrchu" oproti nizkej podlahe autobusu. Co vsak rusi dojem kompaktnosti kabiny, su znacne vibracie deliacich skiel a tela kabiny, ktore pri nerovnosti vozovky a otrasoch hrkocu a kazia dojem.
Motor ma vcelku dobry zaber-za tu chvilu pozorovania a pocuvania. V case mojho "odvezenia sa" bolo vozidlo plne z 1/3ny. Myslim, ze mozem vyvratit nazor, ze voz "netaha". Zaber motora sa da-co do sily zrovnat s hociktorou "vydarenou" dracikovou B741. Bus-aj napriek mojmu ocakavaniu po predchadzajucich indiciach neposobi lenivo. Zvuk motora je nieco medzi Karosou B741 a SORom-zaber ma ako SOR, retarder znie skor na Karosu. Voz skvele reaguje na podnety vodica, motor vpredu takmer nepocut. Nadherne sedi na vozovke a ladne sa vtaca do zakrut-bez toho, aby mu lietal vlek. Navyse-v premavke predsa nepotrebujeme bus, ktory "trha" rychlostne rekordy! Jazda je pohodlna a to ocenilo mnoho ludi, ktori sa mali moznost s CB18 odviezt.
Zaver mojho hodnotenia: Bratislavske farby by mu urcite pristali :o)