Andy: neviem, nejako sa mi tie staré páčia viac, jedinou nevýhodou je málo miest na sedenie, ale už akoby vymreli.... bolo by to pre mna vzácne keby išli aspoň raz za čas.
Ano, vsimla som si, len sa mi to nechcelo viac rozpisovat. Aj som chvilu pozorovala, ze od coho zaviselo, ze sa to rozsvieti. Clovek sa aspon nenudil pocas cesty. ? Potom ma to uz prestalo bavit. ?
Čo je to čárda? Podľa slovníku cudzích slov je to "krčma v maďarskej puste; pohostinský podnik na juž. Slovensku". To fakt je niekde pri Vodostave alebo Spaľovni pohostinstvo? To skôr na Povodí Dunaja sú...
Sommelier: áno pri tých starších sériach, ale už s tmavými sedadlami a čiernymi tyčami majú ešte autobusy spomínané "280" pripomínajúce aj mne "Z80" na čiernej mrežovanej maske. Ale zaujímavé je že šikmý nápis Ikarus, aj nápis plastový sa vyskytuje aj na starých i novších 280 a na 283 tiež, prirodzene tam je za nápisom Ikarus číslo 283/okrem šikmého kovového znaku/. Mám v tom ale zmätok, lebo DP mení plechy z voza a voz a je to poprehadzované, taktiež úpravy robia svoje. Mali by tu byť viac vyfotené detaily interiéru.Asi začnem počas jazdy fotiť aj ja ?
V tom predom znaku je to evidentne. Posledne serie dostavali rovnaky znak ako Ikarus 283 - ten isty tvar, velkost,... len ako Ikarus 280. Starsie serie ho maju polozeny nizsie a oznacenie skor pripomina Z80 ako 280 (aj som si jednu dobu myslel, ze je to Z 80). Sedadla boli najprv take svetle a tyce biele (svetlo sede), neskor sa to zmenilo na tmavohnedu a cierne tyce. Myslim ze sa menila aj farba interieru - kryty dveri a bocne kryty (ale nie som si isty ako).
Piatkove info:
- 2940 asi okolo 7. h. vypadol na linke 83/11, neskor ho az do konca rannej sluzby nahradil ZV 2016, popoludni sa vratil
- 1923 - z interieru vozidla bol pocas druhej jazdy na linke 504 v smere do Dubr. odcudzeny ten cierny kryt nad dverami (bud 3. alebo 4.), vodic ho nasiel o 3.46 h. na zastavke Damborskeho smer Dubravka a vzal si ho do kabinky.
26: 1818
83: 2816, 2801, 2819, 2620, 2630, 2814, 2812, 2829, S N 2810, 2820, 2940, 2408, snad 2825 (na tento som zabudol)
403: 3526
404: 4850
501: 2628
502: 2014
504: 1923
505: 1032
506: 4402, nemam
507: 2810, nemam
508, 509: 1022, 100? (mozno boli naopak)
511: 3640
512: 2607
513: 3612
514: 2006
Sommelier: tú šesťcípu nápravu poznám, ten rozdiel mi je jasný, myslel som hlavne konkrétne ten rozdiel v znaku na prednom kryte...ale díky. Myslím, že tam boli rozdiely ako svetlá a tmavá koženka. ?
rozdiely boli v sedadlach - ine farebne prevedenie, farba tyci, kabina vidica a podobne drobnosti. Najviac sa odllisovali prve serie od tych ostatnych typom napravy. V BA uz vsak taku 280 nenajdes. A je to uz pekne dlho. Naposledy (asi pred piatimi rokmi) som skoro na Nivach skolaboval co za veterana to doslo na L 510, to bolo naposledy co som ten typ videl. Obcas sa taka sestcipa naprava este objavi na medzimestskych - modrych Ikarusoch. Inak, aspon myslim sa tento typ uspesne vyrabal bez vacsich zmien a zasahov viac ako 30 rokov.
Neviete aký je rozdiel v prvých typoch Ikarusov 280? myslím tým napr. rozdiely v čelnom znaku Ikarus.-niektoré sú šíkmé vypuklé, iné obyč. "Ikarus 280" ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy