Môžeme sa taktiež spýtať, prečo je bratislavský vozový park "dožívajúci", keď kdekoľvek inde sú rovnako staré A, T, E vo svojich najlepších rokoch? Môžeme. A môžeme si aj odpovedať. Je to vďaka rokom a rokom katastrofálnej neúdržby tými istými dielenskými, ktorí dnes "robia zázraky". Základom údržby bolo z nových autobusov ukradnúť všetko, čo sa nejakým spôsobom dalo zužitkovať v osobných automobiloch či speňažiť, počínajúc gombíkmi na prepínačoch, cez ostrekovače, hmlovka a spätné zrkadlá. Bratisdalva bola od začiatku sedemdesiatych rokov zvyknutá o vozidlá sa vôbec nestarať, však keď sa rozpadnú, prídu nové. To isté bolo aj v iných mestách. Lenže BA si akosi ešte neuvedomila. Tak si tu nenahovárajme, že neokázalé hrdinstvo našich pracovníkov zachraňuje DP pred krachom. Bie. DP je v sračkách ,dostal sa tam sám, svojou zásluhou a musí sa z nich aj sám vyhrabať.
I.
Prezerala som si svoj príspevok niekoľkokrát...nie je v ňom zmienka o obhajovaní, je to len moje osobné konštatovanie takejto situácie. ?
----------
16 rokov medzi ľuďmi od DA ma naučilo byť pragmatikom, preto nezvyknem robiť úvahy - ako si bol označil - bezhlavo. Som realista - a viem, že vodič nie je ani dokonalý, ani perfektný. Keby bol, ligotal by sa (ako správny odliatok) na slnku - a keby ostal v "pôvodnej forme", prinajmenšom by mu nad hlavou visel krúžok a pri sedení za volantom by si prisadol pár krídel! Bratislavská MHD dnes však už nie je bratislavská MHD, akú ju majú mnohí zafixovanú - a nemenne - už po mnohé roky. Mnohí z dodnes jazdiacich vodičov tu nezriedka jazdia i štvrťstoročie - a títo tvoria dobrý základ "rodiny" vodičov. Títo sa i napriek všetkému, čo majú po roky cestujúci zafixované ako nemenné, stali viac než profesionálnymi - a mnohí ďalší sa stále nimi učia byť - a to všetko za ťažkých podmienok a v neutešenej situácii - s dožívajúcim vozovým parkom a nevyhovujúcou infraštruktúrou. To títo ľudia + mnohí ďalší, ktorých "nie je vidieť", pretože nie sú zákazníkovi na očiach za volantmi či riadiacimi pultami, držia seba i svojho zamestnávateľa v rovine, aby v boľavej a neutešenej situácii, v ktorej sa nachádza, nestratil svoje meno či prestíž na trhu služieb! I toto je profesionalita, ktorá sa zamestnancom DPB - je jedno, či vodičom, dielenským, majstrom, vedúcim či kancelárskym nedá uprieť - i keď sa neligocú na slnku a môžu sa dopustiť chýb. Nie som zaujatá, ani "bezhlavá" - iba ticho hrdá...na veľký kus práce, ktorá sa odviedla v osobnom dozrievaní týchto ľudí. I ja sa v tejto rovine snažím zrieť. Do podoby profesionála, akým je väčšina "mojich ľudí".
Pod "rozmyslením si..." ---viď príspevok--- jednoducho nemusí natočiť...nie je to pravidlo, len jedna z možností..dopravné prevádzky robia všetko pre to, aby sa takáto situácia stávala čo najmenej - ľudia na údržbe robia často "zázraky"...ale stane sa.
?
Ty si už asi nepamätáš na Trávnikoch l.12 v 5 -minútovom intervale, až do Dúbravky, k tomu 8, 9, autobusy 38, 55, 109, z druhej strany 34 až do Dúbravky, 54 celodenne a celotýždenne...
Hádam jediné, čo sa zlepšilo, sú klobásy na ex-218 ale zase je dlhší interval.
Áno, vozidlá boli plnšie. No a pokiaľ sa zmenšila ponuka a vozidlá sú prázdnejšie, kde sú tí ľudia? Áno, v autách. Magistrát ich za tichej podpory mlčiaceho DP vyhnal do áut.
I.
Este k tym reklamam .. rano som videl TAM 2405 na L59 s otrhanymi a napriek tomu velmi dobre citatelnymi reklamami na VUB Wustenrot .. tie napisy pod strechou ze "Realna sanca lepsie byvat" ?
Btw kedy bude realna sanca lepsie jazdit? ?
Z utorka 2 zaujimavosti:
- pocas dna (presny cas nebol uvedeny) mali kratky prestoj elektricky na Karloveskej, pretoze v kolajisku skoncilo osobne auto, ktore sa napokon podarilo vytiahnut este pred prichodom hasicov
- popoludni sa docasne zdrzala premavka premavajuca na Kramare, pretoze na podnet mestskej policie museli vrchari DPB zo zeleznicneho viaduktu odstranit nebezpecne hrube a dlhe cencule. ☺
(V)
Najma popoludnie zo stredy prinieslo napr. toto:
- 2625 v rannej spicke bol na linke 83/11 (mozno ako ZV - videl som ho len zo zadu), popoludni ho nahradil 2512, ktory tam mal byt aj povodne
- 2810 po 13. h. ako ZV na linke 34/3, neskor ho nahradil 2825
- 2626 o 16.55 h. docasne odisiel z linky 34/5 na plnicku, nahradil ho ZV 2810
- 7797-98 okolo 17. h. vypadol na linke 12/1, neskor ho nahradil ZV 7830 a napokon 7775-76
- 7749-50 pred 20. h. vypadol na linke 12/4, od 20.25 h. ho az do konca sluzby nahradil ZV 7718
- 2809 okolo 21. h. docasne vypadol na linke 83/1, bud ho mal ist nahradit ZV 3604 od 22.09 h., ale uz nemusel, alebo ho nahradil 3604, ale na Alexyho vylozil ludi, pretoze o 22.02 h. sa otacal na Saratovskej a odisiel smer mesto
- 2814 o 22.18 h. odisiel do vozovne z linky 83/2 a tak posledny jeho odchod z Dubravky (22.24 h.) nebol obsluzeny
Podla mna je blbost, ze sem pises taketo veci, ale budiz. Aj tak sa to nikdy neopravi...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
I.