DPB: Linka 60: prerušená premávka na Svätoplukovej smer Rádiova. Medzi zastávkami Autobusová stanica a Zimný štadión premáva cez Prievozskú, Miletičovu a Jégého. Line 60: service suspended on Svätoplukova in the direction of Rádiová. Between the stops Autobusová stanica and Zimný štadión, it operates via Prievozská, Miletičova, and Jégého.
O tom označení zastávok ktoré sú a niesú ,,barrier free,, by sa dalo diskutovať. Čo by som ja uvítal viac by bolo označenie že koľko vozov môže stáť v danej zastávke. V Budapešti majú na terčíku vedľa názvu zastávky písmeno M v čiernom pásiku, jedno M znamená že tú zastávku môže naraz obsluhovať iba jedno vozidlo, dva M pod sebou znamenajú že tam môže byť 2 a viac vozov naraz. Momentálne je to tak že zastávku môžeš obslúžiť len keď stojíš pri terčíku, a pri zastávkach ako centrum, račianske alebo šafko to trochu zdržiava, samozrejme niektorý vodiči to obslúžia aj keď sú druhý a stále musia čakať kým dobehnú ľudia úplne z predu nástupišťa. Ďalšiu výhodu v tomto dvojobsluhovaní vidím aj to že môžeš prestúpiť z ,,predného,, spoja do ,,zadného,, a naopak.
Este raz ako to bolo vcera s tym prestupom na Jungmanke:
Prisli sme busom K3 na Jungmanku, kde vacsina busu vystupila a presla na NOVU elektrickovu zastavku Jungmanka, smer mesto. Tam uz stali dalsi ludia a v zastavke stala aj elektricka #7501 so zavretymi dverami. Nasledne sa pohla a balik nechal vodic na zastavke. O par metrov dalej sa mu postavil do cesty dispecer, nech okamzite zastavi, ci nevidi ludi, ze ich ma vziat. Tak otvoril dvere a vzal balik.
Ako hovorím, ja som toho názoru že by sa tam ľudia voziť mali a že nevýhody to nemá. Skôr mi išlo o to že by mala existovať nejaká konzistencia a organizácia, nie premávka podľa toho ktorý dispečer má práve službu.
Tomu rozumiem, len to nepovažujem za úplne platný argument. V mnohých systémoch je bežné že máš označené zastávky ktoré jednoducho nie sú bezbariérovo prístupné - aj u nás, hoci také označenia nemáme, existujú zastávky kde to nejde napr. z priestorových dôvodov, vzhľadom na stav nástupišťa a podobne.
V tomto prípade by teda jednoducho na zastávkach kde sa používa ľavé nástupište nebol možný nástup a výstup na vozíku. Ešte pri výstupe rozumiem pripomienke (náhodou tam niekto zostane a bude tam chcieť vystúpiť), aj keď ako hovorím inde to zvládajú, ale pri nástupe je ten argument úplný nezmysel. Keďže na občasnej Jungmannovej sa vystupuje pravými, a problém by sa týkal len nástupu, nevidím dôvod tam cestujúcich nevoziť. Pri najhoršom sa takému cestujúcemu oznámi že bohužiaľ tam nástup s plošinou nie je možný.
Zároveň ale teda kým je systém nastavený ako je, nemal by ho dispečer "overridovať".
Počas výluky na Záhumeniciach sa nastupovalo vľavo a nepamätám si na tie zástupy OZP na elektrických vozíkoch, kvôli ktorým by sa musela rozkladať plošina vzadu.
Neprikláňam sa na ani jednu stranu. Možno iný pohľad k tomu. Keď stojím na zastávke Jungmannova smer Rača, električka tam príde (môže zobrať cestujúcich) ale ja pôjdem (prípadne má pošlú) z tej električkovej zastávky na autobusovú zastávku, nastúpim na autobus X3, vystúpim na Farského a na Farského nastúpim do tej istej električky, ktorá už bola na Jungmannovej (keď ju vôbec stihnem). Áno, aj tak sa dá. Ale aj tak, že si nastúpim do tej električky na Jungmannovej a cestujem si pekne do Rače. Nech bude riešenie akékoľvek správne, vždy bude xy názorov na to. Zriedka existuje riešenie, ktoré uspokojí každého. Tu sa môže poukázať na nelogické riešenie, ktoré ale v práci dáva zmysel.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A