DPB: Linky 42, 49 a 64: obojsmerne prerušená premávka na Pražskej a Štefánikovej. Linka 42: medzi zastávkami Hodžovo námestie a Patrónka premáva cez Palisády, Búdkovú, Lovinského, Valašskú. Linka 49: premáva skrátenou trasou Mliekárenská - Hlavná stanica. Linka 64: premáva skrátenou trasou Jelačičova - Hlavná stanica. Linka 21: obojsmerne premáva cez Stromovú, Limbovú. Náhradná doprava X49: premáva Hlavná stanica - NÚSCH, NOÚ.
DPB: Náhradná doprava X64: premáva obojsmerne Hlavná stanica - Valašská.
Výstižnejšie povedané, sú to tri menšie guľe na spoločnej reťazi. Reálne by som bol rád, ak by sa to opravilo do vystavovateľného stavu a zároveň schopné "vliecť" za 1. EMUčkou, takže na fotografie by mali "súpravu", ale ľudí by nevozila. Teda ak predpisy na TEŽ dovoľujú ťahanie "zdochliny", ktorá ani nemá funkčné brzdy. Nech si tú trojičku opravia do nepojazdného vystavovateľného stavu s tým, že v budúcnosti, ak náhodou budú peniaze, si ju môžu spojazdniť. Ja viem, som zlý. Ja viem, budú ma nenávidieť. Ale je to realita. V otázke historičákov na TEŽ sa angažovať nemienim. Stačí mi, to, čo je v Bratislave. Mám ešte stále "sny", čo by sa dalo a hlavne MALO spraviť (kým je, aspoň teoreticky, z ČOHO). A aj niečo pre to robím. V pozadí. Byť v DPB bolo paradoxne iba na obtiaž.
No dobre, ale povedzme si, ze za tento stav si DPB moze sam. Ako som uz asi 100x na tejto stranke apeloval (o chvilu ma odtialto vyhodia ), keby urobili nejaku verejnu zbierku na vystavby odstavnej haly pre historicaky, tak by mohli vsetky byt pekne zakonzervovane pod strechou a nemuseli by vonka hnit 20 rokov predtym co na nich zacne renovacia.
Na satelitnom zabere vozovne Jurajov dvor vidim dost miesta na vystavbu dalsej haly pre 34 vozidiel (sucasny pocet historicakov), aj ked odratam ten priestor ktory zabera nova odstavna plocha trolejbusov. Napriklad na mieste ohrady. Pri najhorsom by mohli nejake sklady alebo parkoviska posunut alebo kombinovat, a na uvolnenej ploche postavit daco. Alebo by mohli veterany zaparkovat v garazi a prevadzkove vozy nechat vonka; ak sa voz nici na cestach 18-20 hodin denne, 4 hodiny pod strechou v noci ho nezachrani.
Ja som za to, aby sa zachránila a dala do stavu pri ukončení premávky na TEŽ a samozrejme vrátila na TEŽ. Ale realita je aká? Koľko práce bolo na nej za tie roky urobenej? Nie sú peniaze, nie sú ľudia. Je to tragédia. Ale pre DPB je to "guľa na reťazi na nohe".
Buďme realisti, dve historické 15Tr/TrM mať nemôžeme. Ak iba jednu, tak TrM. Boli to typickejšie trolejbusy, bolo ich viacej. Navyše Bratislava nemala žiadnu 14TrM od výroby. "Podomácky" poskladané trolejbusy nerátam, najmä ak ich "kvalita" bola ešte nižšia než to, čo prišlo do Škody Ostrov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek