To je ten problém.
Už nedavajú vodiči taký pozor na predzvesti pred križovatkami lebo preferencia. No tá nemusí fungovať na 100%.
Podobne takto električka skoro zrušila auto na otočke pred River parkom..
To je naozaj prekvapivé. Keď v 99,9 % prípadoch takýchto nehôd je na vine vodič gumokolu a človek denne zažíva veľa situácií, kedy vodič električky ďalším takýmto nehodám pohotovou reakciou zabráni, nečudo, že človek to už berie tak nejak automaticky. Faktom je, že už včera na karloveskej nefungovala preferencia a viackrát som videl, že hodili semafory "stoj!" tesne pred električkou, ktorá potom "magnetkovala".
V DPB sa to rozhodne takto nerobí, maximálne možno dispečeri o pár minút pozdržia posledné jedno - dve vozidlá v obratisku, ale aj to je skôr výnimočné. No stále je to zlepšenie v porovnaní s minulosťou, kedy dispečeri viac-menej iba sedeli v aute a niečo vypisovali alebo sa tvárili, že niečo vypisujú. Mám v živej pamäti situáciu spred pár rokov, kedy som jazdil nejakú víkendovú X-ku z Komisárok do vozovne Krasňany a pred dispečerom sediacim v C3 sa pri vozovni prázdny autobus pohol v smere do mesta v okamihu, kedy som otvoril dvere na výstup asi 70 cestujúcim. V súčasnosti je naozaj občas vidieť, že sa dispečeri snažia a dokonca aj použijú zdravý rozum.
Tak isto sa to robí aj v DPB, vozidlá odchádzajú na pokyn dispečingu operatívne neskôr, aby sa získal čas do spustenia náhradnej dopravy. V tomto konkrétnom prípade prejazd po príchode sanitky smerom do centra nebol možný čo bolo asi desať minút po nehode.
"tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom"
ked pouzivas mnozne cislo, kto tu okrem teba mudroval na zaklade jednej fotky a hovoril cosi o odoberani vodicaku?
Mne to pride ze trcal tym lavym prednym rohom na zaciatku prechodu, ze to tam otoci a T6 ho nabrala a odsotila (asi nie velkou rychlostou). Ale tak hej - je to divne. Zas ak stal na priecesti, alebo vchadzal, tak ho lizla na prednej casti, z coho by mi mechanika hovorila, ze by spravil mozno aj hodiny a skoncil niekde na ceste. Ale takto je posunuty o dobrych 20m na ceste. No neviem si predstavit ako to prebehlo. Ale tak zjavne nejak ano.
Kazdopadne ak je tak ako pise Cancer, ze elektrickar siel na "cervenu", tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom.
DPB samozrejme nenesie zodpovednosť za to, že nejaký macek dostal vodičák asi za fľašu kyslého vína a sud ešte kyslejšieho zelá, išiel do mesta a spôsobil vážnu dopravnú nehodu. Nikto ani nečaká, že DPB bude mať k dispozícii 20 autobusových ZV na každom obratisku pripravených kedykoľvek okamžite vykonať NAD. Ale toto sa dalo vyriešiť oveľa elegantnejšie. Koľaj do mesta, ktorá je v rannej špičke tá dôležitejšia, bola totiž prejazdná, len sa "minuli" električky, ktoré by po nej mohli ísť. V takom prípade sa dá uplatniť "postup MTA" (nazvaný podľa newyorského dopravného podniku, keďže ho začali ako prví používať dispečeri v newyorskom metre) - zdržovať vozidlá pred "postihnutým" miestom. Každej električke nariadiť napr. 3-minútový pobyt na najbližšej zastávke a z obratisko púšťať električky do centra napr. v 2-násobných intervaloch. Tým sa docieli, že električky, ktoré sú ešte k dispozícii, odvezú oveľa viac ľudí (síce za zníženého komfortu, ale určite vyššieho ako pri NAD) a v mnohých prípadoch sa mimoriadnosť zvládne aj bez NAD.
Dávno tvrdím, že je treba vybudovať pokračovanie električky z Hlavnej stanice tunelom popod stanicu s vyústením niekde za kopcom na Pražskej (tam už je miesta dosť), potom mimoúrovňovo podísť X na Patrónke a po starej Dúbravskej ceste popod diaľnicu cez Záluhy na Schn.-Trnavského. To by bola doprava z Dúbravky (a neskôr z Borov či DNV), ktorá by plnohodnotne nahradila autobusy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo