V SÚVISLOSTI S TRAGICKOU UDALOSŤOU NA ZOCHOVEJ ULICI ŽIADAME VEREJNOSŤ O POMOC
V súvislosti s tragickou udalosťou, ku ktorej došlo v nočných hodinách na Zochovej ulici sa obraciame na verejnosť so žiadosťou o pomoc.
V prípade ak ste boli svedkom tejto udalosti a disponujete informáciami ktoré môžu napomôcť pri vyšetrovaní jej okolností, žiadame Vás aby ste sa prihlásili na bezplatnom čísle polície 158 alebo nám napísali súkromnú správu na FB Polícia SR Bratislavský kraj spolu s telefónnym číslom a my sa Vám v priebehu dňa ozveme.
Ďakujeme za spoluprácu
Ako píše S30T, dá sa cez PP manuálne zvoliť smer (tri šípky - doľava, rovno, doprava) a podľa toho ručne postaviť cestu v prípade MU. V Karlovej Vsi však treba manuálne aj tak, lebo tam to niekto neurobil automaticky.
Výhybky sa riadia podľa informácie z palubáku, čiže v podstate áno, podľa linky. Ak je odklon, v palubáku sa dá prehodiť výhybka manuálne so šípkami, čo je nadradené automatickému prehadzovaniu. Ale inak áno, ak vodič už prejde krabičku v zemi a predtým nenavolil manuálne smer výhybky, automaticky mu ju hodí podľa pôvodného smeru linky a musí ísť prehadzovať ručne. Ale v tomto prípade by sa to mohlo stať iba z Blumentálu smer Americké alebo Hlavná stanica/Obchodná, pretože automatická výhybka je pre Škodovky iba tým smerom, smerom do Rače nie.
Neviem, či tomu správne rozumiem, ale pri Škodovkách sa teda pošle info o tom, čo je to za linku a podľa toho nastaví výhybku? Znamená to teda, že ak je napríklad nehoda na Račianskej a 3ka má podľa dispečingu odbočiť na Vazovovu, tak jej systém aj tak hodí výhybku smer Rača (lebo je to 3ka) a musí si ju ísť vodič prestaviť manuálne?
Ten bezdrôtový systém je skôr ako kontakt, takže ak prejde toto bezdrôtové čudo v ceste, vyhybku nastaví a zablokuje a zberačom už nič neurobí, musí manuálne železom.
Rozumiem, že výhybky sú problém, ale tak osadenie kontaktov tiež niekto navrhoval a ak sa neosvedčilo, dá sa hádam navrhnúť inak.
Pri Šafku ale žiadne takéto obmedzenie nie je. A aj tak sa tam bežne zbehnú viacmenej naraz jednotka, trojka a štvorka a robia úplne zbytočný štrúdel. Nadarmo mi je benefit, že som sa pri prestupe nemusel z druhej polohy predierať úzkym nástupišťom, ak kvôli tomu na ňom strávim miesto desiatich sekúnd celý interval.
mozno blba otazka, ale ak by sa na tej skodovke nasledne rozhodol prestavit vyhybku "po starom" pomocou odberu a presiel kontakt so zadanou jazdou, je uz vtedy zablokovana alebo sa mu to podari ?
Takže výhybky vám tu vysvetlím. Električky ovládajú výhybky bezdrôtovo (Škoda), kde sa odošle informácia do cesty, ktorým smerom električka ide a podľa toho prestaví výhybku. Druhá, klasická možnosť je prestavovanie výhybky trolejovým povelovým kontaktom - do kontaktu (dĺžka asi 50-70cm) sa cez pantograf privedie niekoľko desiatok A elektrického prúdu a to prestaví výhybku. Ak sa chce pokračovať v nastavenom smere, výhybka sa blokuje buď výbehom, alebo pri inom odbere blokovaním tlačidlom. V obvode výhybky - miesto kde je výhybka sú čidlá, ktoré nepovolia zmeniť výhybku - blokujú ju, pokiaľ je v území výhybky vozidlo - je to autobus, električka, nákladné auto, čokoľvek, čo zasahuje výškou do čidla. Čo sa týka odbavenia zastávky, tak na Šafku, aj v Karlovke sa dajú odbaviť dve vozidlá, čo je úplne v poriadku, rovnako aj linka 1 a 7 zastávka Pod stanicou smer centrum, lebo majú medzi sebou 1 minútu rozdiel v odchodoch a keď treba stíhať signál, tak sa odbaví zastávka pred križovatkou aj dvomi vozidlami. Vždy však treba dbať na to, aby celá dĺžka vozidla bola na úrovni nástupišťa. Ak vidím po odchode vozidla predo mnou ďalší úmysel nastúpiť do vozidla, zastavím ešte raz pri označníku - napr. Riviéra často pustí v smere do centra jednu súpravu a druhej dá stoj, tým pádom je pobyt v zastávke vynútený.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
3pa3ck3
https://www.facebook.com/234965476618677/posts/pfbid0LH7pWWT7WcYaaf5cCLp7xWTfSRsoGU38ayMkrmQpLQbMgZY7MZg7KPZNeLn1WK27l/