Jano: dôchodcovia nad 70rokov neplatia preto, lebo je taký zákon. Až príde cenová deregulácia na dopravu, tak mesto kľudne môže spraviť také niečo, že dôchodca bez ohľadu na vek bude paltiť polovičné cestovné.
Inak všetky takéto neduhy by sa dali upraviť v prepravnom poriadku. Napríklad, že dôchodcovaia majú nárok na polovičné cestovné a dôchodcovia nad 70 rokov jazdu zadarmo len mimo času prepravne špičky. Resp. dať to iba na rannú špičku bo poobedná je v pohode.
Takisto dieťa do 6 rokov má právo na cestovné zdarma iba keď stojí alebo sedí staršej osobe, ktorá ho sprevádza na kolenách.
A množstvo ďalších drobností.
Čo sa týka vetrania dvermi, tak vo Viedni som postrehol istú vec, keď čaká na zastávke na zelenú. Električka príde na zastávku, vodič uvoľní dopyt, ľudia vystúpia nastúpia a vodič okamžite zatvára dvere, ale znova uvoľní dopyt. Takže nevetrá sa a dobiehajúci môžu kľudne nastúpiť. Keď naskočí zelená už sa normálne pokračuje ďalej.
Dopyt aj na autobusoch a väčšine trolejbusov skutočne chýba. Hlavne cez zimu.
Inak všetky takéto neduhy by sa dali upraviť v prepravnom poriadku. Napríklad, že dôchodcovaia majú nárok na polovičné cestovné a dôchodcovia nad 70 rokov jazdu zadarmo len mimo času prepravne špičky. Resp. dať to iba na rannú špičku bo poobedná je v pohode.
Takisto dieťa do 6 rokov má právo na cestovné zdarma iba keď stojí alebo sedí staršej osobe, ktorá ho sprevádza na kolenách.
A množstvo ďalších drobností.
Čo sa týka vetrania dvermi, tak vo Viedni som postrehol istú vec, keď čaká na zastávke na zelenú. Električka príde na zastávku, vodič uvoľní dopyt, ľudia vystúpia nastúpia a vodič okamžite zatvára dvere, ale znova uvoľní dopyt. Takže nevetrá sa a dobiehajúci môžu kľudne nastúpiť. Keď naskočí zelená už sa normálne pokračuje ďalej.
Dopyt aj na autobusoch a väčšine trolejbusov skutočne chýba. Hlavne cez zimu.

M: ZV 2603/2

J
galiyosha: No preto vždy idem na 94 namiesto 93. Ono L93 a L94 majú spravený preklad ale keby chodil naraz tak v sedle ba to nemalo byť 6/6 ale napr. 93 11:00 potom 94 11:08 a potom 93 11:12. Tak by sa zabezpečilo rovnomerné zaplnenie vozov. Samozrejme základ úspechu by bola chronometráž zodpovedajúca skutočnosti.