Reakcia na: pharel #160553:
Priatelia, zvyknite si, že električka je vozidlo s dlhou životnosťou >> 30-40 rokov. Bratislava má vozov prebytok - viď len minimálna výprava električiek T3P, čo je naprosto trestuhodné. Bude ich dosť aj na predĺženie do Petržalky. Veď i na západ od nás jazdia bežne električky > 30-40 rokov. Ja som bol prvýkrát v Amsterdame v roku 1990 a mnohé z tých električiek, ktoré tam vtedy jazdili, jazdia i dnes. Rovnako Den Haag, Viedeň, Milano, Praha... T3P v Prahe majú niektoré aj 55 rokov! A nikoho nenapadne ich vyradiť, lebo od rekonštrucie sa ešte investované peniaze nevrátili! Treba uvažovať aj ekonomicky. Skrátka električka sa nevyraďuje pre tzv. "morálnu zastaranosť". T3P sú vysoko moderné električky (5 z nich je vlastne úplne nových), investovali sa do nich veľké peniaze, tie sa musia amortizovať, čo sa ešte zďaleka nestalo. Veď posledná rekonštrukcia 7795+96 je z roku 2013! Kupovať nové električky by bolo vyhadzovaním peňazí, ktoré sú naopak vysoko potrebné na rekonštrukciu a budovanie nových tratí. Lenže pre politikov je jednoduchšie kúpiť nové vozy, ako pohnúť s projektami výstavby električkových tratí, lebo by narazili na developerov, gunokolákov a pod.... Nové električky = číry populizmus. Budú potrebné, až keď začnú odchádzať K2S - len tu by som bol za nákup väčších, tých 9-10 nových K2S + 7135 na e-2 bohato stačia.
volod