Mna by zaujimalo ako to je s tou smernicou, ked taky DPMB a aj vacsina inych ceskych podnikov na autobusy pozaduje len 21 rokov. Len na Slovensku som sa stretol s 24.
Keby DPB požadoval prax, tak by nenašiel takmer nikoho, keďže všetci ostatní chcú hotových vodičov s viacročnou praxou a aj tí majú veľké problémy. Aj problematika tej praxe je skôr ošemetná. Veľa starších vodičov si počas vojny urobilo C, jazdili na tankoch alebo pragách, uznali im to ako prax, hoci to s prepravou cestujúcich nemá nič spoločné. Rovnako je iné jazdiť na družstevnej liazke s prívesom, ako s kĺbovým autobusom, kde namiesto jačmeňa vozíš živých ľudí. Pokiaľ ide o implementovanie európskej smernice, ktorá upravuje vek pre získanie vodičského oprávnenia skupiny D na 24 rokov, to je rovnaká hlúposť, keďže odstavila mladých ľudí od vodičskej profesie. Takto sa to teraz rieši látaním, preškoľovaním starších vodičov, ale to nie je systémové riešenie, keďže počet vodičov atakujúcich dôchodkový vek sa každý rok zvyšuje.
DPB ako jediný "väčší" podnik široko-ďaleko je ochotný ľudí zamestnať aj bez praxe, a tuším opäť platí, že v rámci nejakej zmluvy (na odrobených X rokov v podniku - neviem či nie 5, ale nechcem písať vtákoviny) aj Dčko spravia zamestnávateľovi v podstate zadarmo, jedinou podmienkou je mať 24 rokov a aspoň to Bčko.
tak to som nevedel, že na električku nebolo treba ani B-čko...
zaujímalo by ma, ako je to dnes, keď už neplatia rôzne výnimky - aké sú vlastne požiadavky na električky, prípadne ako je na trolejbusoch, keď na D-čko treba mať tuším 2ročnú prax s nákladným autom, či by som si čisto teoreticky mohol urobiť D-čko, keď mám papiere na trolejbus, ale za "veľkým" volantom som nesedel 26 rokov, vedel by sa niekto k tomu vyjadriť?
Vtedy na električky nebolo treba ani B, stačil kurz + zácvik. Brigádnici nemuseli podpisovať ani záväzok. A trolejbusári často robili kurz v jednom záťahu B, C, trolejbus. Inak dnešný nezáujem podniku o vodičov je pozoruhodný.
Aj vtedy bol vodičov nedostatok, ale nikto sa nezaujímal o nejaké limity nadčasových hodín (môj osobný rekord je 440 hodín v mesiaci, jedna vodička v spolupráci s výpravcom nie celkom čistým spôsobom (čiže nie všetko odjazdila) sa dostala na 515)), boli brigádnici, robilo sa "za hotové... Dnes už je to asi inak.
Pracoval som tam celkove desať rokov, z toho asi polovicu nastálo a polovicu brigádnicky. Ako je to dnes, sa spýtaj v DPB. Ako to ja mám vedieť, keď už 16 rokov žijem v Prahe a 22 rokov nejazdím v DPB?
Laminátka Ti to určite okomentuje sám, ja som jazdil v rokoch 1985 až 1989 ako brigádnik na trolejbusoch, mal som C-čko vodičák(trolejbusy mali vtedy výnimku, nie ako dnes, keď aj na trolejbus musíš mať D-čko), urobil som si kurz na palice, podpísal, že dva roky brigádne odjazdím a bolo to v pohode. Vtedy boli brigádnici na všetkých trakciách, najviac na električkách(tam stačilo B-čko + kurz), potom na trolejbusoch a nakoniec na autobusoch(tam najmenej z prostredia mimo podnik).
Pokiaľ viem, tak dnes DPB príliš brigádnikov nechce, druhá vec je, že vodičáky a kurzy stoja dnes brutálne peniaze, prirátaj si k tomu kartu vodiča(tiež nemalý obnos), tak sa Ti to ako brigádnikovi ani neoplatí...
jadran ma pravdu v tom, ze momentane ak potrebujes nahle volno, tak odpoved je na 99% neda sa. nie je to ale preto, ze vypravca je na teba zly. on by ti to volno aj dal, ale ... za vsetky dovody spomeniem, aspon jednen verejne znamy - pozri si vo vyprave kolko sa tam objavuej poznamka "pre nedostatok vodicov nevypraveny".
Pracoval si v DPB tiež ako vodič brigádnik? Brigádnikov v tej dobe príjimali na všetky trakcie? Ako je to dnes s príjimaním brigádnikov? Berú ich ešte, alebo to už úplne zrušili?
Tak pred tými x rokmi (skončil som s jazdením v DPB v 1994) bol poslednou inštanciou pri udeľovaní voľna výpravca a ten dával voľno podľa toho, ako kto spolupracoval. A ja som bol vždy ochotný zobrať z voľna, prísť, keď niekto náhle vypadol, boli davy brigádnikov, ktorí chodili tzv. na blind, čiže čakali na výpravni, či niečo nevyskočí... Nikdy som nemal problém ani na jednej prevádzke E, ani na jednej výpravni T. A najlepšie som vždy vychádzal s tými výpravcami, ktorí boli považovaní za najväčších psov, lebo vyžadovali dodržiavanie pravidiel hry.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider