Nedavno som posielal mail na ZSSK:
Dobry den,
vcera som cestoval R832 Slatina zo Zvolena do Bratislavy. Rychlik opustil zeleznicnu stanicu Zvolen s asi 45 minutovym meskanim. Z informacii poskytnutych pracovnikmi zeleznic (vypravkyna, sprievodcovia...) som sa dozvedel dovod meskania:
R832 ma tu istu vlakovu catu ako R803 (Bratislava-Zvolen), takze cely vlak cakal na vlakveduceho a sprievodcu. Problem bol v tom, ze R803 sa asi 5km pred Zvolenom pokazil rusen, vyslanie nahradneho rusna a dopravenie supravy do stanice trvalo asi 40min. Take veci sa samozrejme stavaju, neviem vsak pochopit ci bol velky problem nalozit vlakovy personal R803 (Zvolen-Kosice) do R832, odviest ho 5km za Zvolen, tam vlakove caty vymenit a R832 mohol pokracovat v ceste s minimalnym meskanim (urcite do 10 minut).
Ako som sa dalej dozvedel, R803 stal v zakrute a po vedlajsej kolaji prave prechadzal osobny vlak. Myslim ze dvaja pracovnici zeleznic vo vlaku nemaju sancu ustrazit vsetkych cestujucich aby nevystupovali zvlaku, je mozne ze doslo k ohdozeniu bezpecnosti cestujucich.
Ocenujem pristup pracovnikov zeleznic s ktorymi som prisiel do styku (boli ochotni a radi informovali o dovode meskania), avsak ini pracovnici (vlakovy dispecer?) nerobili absolutne nic pre minimalizovanie meskania.
Za skoru odpoved dakujem,
s pozdravom,
Martin Gubas
Tu je odpoved:
K Vašej e-mailovej sťažnosti na zmeškanie R 832 a R 803 dňa 20.07.2003, Vám po prešetrení uvádzam:
R 832 bol zmeškaný z dôvodu čakania na obratovú vlakovú čatu od R 803. Ten došiel do žst Zvolen zmeškaný z dôvodu dvoch neschopností vlakového rušňa. Pre bližšie objasnenie Vám uvádzam časový sled udalostí:
- o 14,38 h ohlásil rušňovodič R 803 v žst Hronská Dúbrava neschopnosť rušňa,
- v žst sa náhodou nachádzal na bežnej skúške iný rušeň, ktorý bol použitý ako pomocný rušeň, a tak R 803 pokračoval v ceste už o 14,48 h,
- asi o 14,52 h však ostáva neschopný po prejdení vzdialenosti 3,1 km zo žst Hronská Dúbrava aj pomocný rušeň,
- časový údaj o ohlásení novej neschopnosti nie je známy, avšak aj tu si svoje povinnosti riadiaci a prevádzkoví zamestnanci vykonávali veľmi dobre, keďže ďalší pomocný rušeň bol vystavený z RD Zvolen tak, že už o 15,24 h odchádzal na trať zo žst Zvolen osobná stanica, o 15,31 h došiel na vlak a do žst Zvolen osobná stanica došiel o 15,46 h, keď po odstavení oboch rušňov, u ktorých došlo k neschopnostiam, pokračoval ďalej o 15,58 h.
Je potrebné uviesť aj ďalšie okolnosti: Vlaková čata na R 803 v úseku Zvolen os.st. – Košice nemá poznanie trate Zvolen os.st. - Hronská Dúbrava. Pre R 803 by mohla ísť teda iba s tzv. pilotom, prípadne by to musela byť iná vlaková čata. Možné organizačné opatrenia na predsun vlakovej čaty na vlak R 803 mohli reálne začať až asi okolo 15,05 h. Teda zďaleka nie je možné uvažovať o zmeškaní vlaku R 832 do 10 minút. Navyše pri zastavení vlaku R 832 na šírej trati by došlo k ďalšiemu meškaniu pri výmene vlakových čiat a podľa Vašej úvahy aj k opätovnému ohrozeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti.
Na základe uvedeného nemôžem súhlasiť s Vaším vyjadrením o „iných zamestnancoch (vlakový dispečer ), ktorí nerobili nič“. Vašu sťažnosť preto ako opodstatnenú uzatváram len v časti, týkajúcej sa zmeškania vlakov. Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám v mene Železničnej spoločnosti, a.s. ospravedlňujem.
S pozdravom
Ing. Pavol G a l l o v.r.
r i a d i t e ľ
Na vedomie: O 10 Ú ZSSK
musite uznat, ze toto bolo na urovni, keby to tak bolo vsade
Dobry den,
vcera som cestoval R832 Slatina zo Zvolena do Bratislavy. Rychlik opustil zeleznicnu stanicu Zvolen s asi 45 minutovym meskanim. Z informacii poskytnutych pracovnikmi zeleznic (vypravkyna, sprievodcovia...) som sa dozvedel dovod meskania:
R832 ma tu istu vlakovu catu ako R803 (Bratislava-Zvolen), takze cely vlak cakal na vlakveduceho a sprievodcu. Problem bol v tom, ze R803 sa asi 5km pred Zvolenom pokazil rusen, vyslanie nahradneho rusna a dopravenie supravy do stanice trvalo asi 40min. Take veci sa samozrejme stavaju, neviem vsak pochopit ci bol velky problem nalozit vlakovy personal R803 (Zvolen-Kosice) do R832, odviest ho 5km za Zvolen, tam vlakove caty vymenit a R832 mohol pokracovat v ceste s minimalnym meskanim (urcite do 10 minut).
Ako som sa dalej dozvedel, R803 stal v zakrute a po vedlajsej kolaji prave prechadzal osobny vlak. Myslim ze dvaja pracovnici zeleznic vo vlaku nemaju sancu ustrazit vsetkych cestujucich aby nevystupovali zvlaku, je mozne ze doslo k ohdozeniu bezpecnosti cestujucich.
Ocenujem pristup pracovnikov zeleznic s ktorymi som prisiel do styku (boli ochotni a radi informovali o dovode meskania), avsak ini pracovnici (vlakovy dispecer?) nerobili absolutne nic pre minimalizovanie meskania.
Za skoru odpoved dakujem,
s pozdravom,
Martin Gubas
Tu je odpoved:
K Vašej e-mailovej sťažnosti na zmeškanie R 832 a R 803 dňa 20.07.2003, Vám po prešetrení uvádzam:
R 832 bol zmeškaný z dôvodu čakania na obratovú vlakovú čatu od R 803. Ten došiel do žst Zvolen zmeškaný z dôvodu dvoch neschopností vlakového rušňa. Pre bližšie objasnenie Vám uvádzam časový sled udalostí:
- o 14,38 h ohlásil rušňovodič R 803 v žst Hronská Dúbrava neschopnosť rušňa,
- v žst sa náhodou nachádzal na bežnej skúške iný rušeň, ktorý bol použitý ako pomocný rušeň, a tak R 803 pokračoval v ceste už o 14,48 h,
- asi o 14,52 h však ostáva neschopný po prejdení vzdialenosti 3,1 km zo žst Hronská Dúbrava aj pomocný rušeň,
- časový údaj o ohlásení novej neschopnosti nie je známy, avšak aj tu si svoje povinnosti riadiaci a prevádzkoví zamestnanci vykonávali veľmi dobre, keďže ďalší pomocný rušeň bol vystavený z RD Zvolen tak, že už o 15,24 h odchádzal na trať zo žst Zvolen osobná stanica, o 15,31 h došiel na vlak a do žst Zvolen osobná stanica došiel o 15,46 h, keď po odstavení oboch rušňov, u ktorých došlo k neschopnostiam, pokračoval ďalej o 15,58 h.
Je potrebné uviesť aj ďalšie okolnosti: Vlaková čata na R 803 v úseku Zvolen os.st. – Košice nemá poznanie trate Zvolen os.st. - Hronská Dúbrava. Pre R 803 by mohla ísť teda iba s tzv. pilotom, prípadne by to musela byť iná vlaková čata. Možné organizačné opatrenia na predsun vlakovej čaty na vlak R 803 mohli reálne začať až asi okolo 15,05 h. Teda zďaleka nie je možné uvažovať o zmeškaní vlaku R 832 do 10 minút. Navyše pri zastavení vlaku R 832 na šírej trati by došlo k ďalšiemu meškaniu pri výmene vlakových čiat a podľa Vašej úvahy aj k opätovnému ohrozeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti.
Na základe uvedeného nemôžem súhlasiť s Vaším vyjadrením o „iných zamestnancoch (vlakový dispečer ), ktorí nerobili nič“. Vašu sťažnosť preto ako opodstatnenú uzatváram len v časti, týkajúcej sa zmeškania vlakov. Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám v mene Železničnej spoločnosti, a.s. ospravedlňujem.
S pozdravom
Ing. Pavol G a l l o v.r.
r i a d i t e ľ
Na vedomie: O 10 Ú ZSSK
musite uznat, ze toto bolo na urovni, keby to tak bolo vsade

Andy
A - to som ja, B - to je 59505555, C - to je 59501155
A->B: "Dobry den, isla prosim vas uz 201 s odchodom 23:07 zo stanice?"
B: "Ano, asi isla."
A: "Nesla nahodou skor? Lebo na Predstanicnom ma byt 23:09 a ja som tam bol uz 23:08 a uz som ju ani v dialke nevidel."
B: "Skuste zavolat na stanicu - 59501155, oni vam povedia blizsie ci isla."
A->C: "Dobry den, isla prosim vas uz 201 s odchodom 23:07 zo stanice?"
C: "Ano, isla 23:07."
A: "Nesla nahodou skor? Lebo na Predstanicnom ma byt 23:09 a ja som tam bol uz 23:08 a uz som ju ani v dialke nevidel."
C: "Zo stanice isla na cas, na Predstanicnom ma byt 23:08." (v skutocnosti ma ist 23:09!)
A: "Ja som myslel, ze 23:09."
C: "Takze asi ste tam prisli ked bola prec."
A: "Dakujem."
A->B: "Dobry den, ja som vam volal ohladom 201."
B: "Dobry den."
A: "Povedali mi, ze zo stanice isla."
B: "Aha."
A: "Ale na Predstanicnom bola skor ako 23:09. Ja smo z linky 21 vystupil 23:08 a uz ani v dialke som nevidel 201."
B: "No, uz vam nepomozem."
A: "To vodici mozu chodit skor? Nemusia cakat na odchod?"
B: "Nemaju to nijako prikazane."
A: "Ani vo vecernych hodinach aspon nemozu pockat?"
B: "Niektori to dobrovolne robia, ale nemaju to prikazane."
A: "Aha, dakujem. Dovidenia."
B: "Dovidenia."
To bolo jedine plus - mily dispecer a teta na stanici, len skoda, ze mi nemohli nejak pomoct
Akoze to teraz mam kazdy vecer chodit z DNV tak, ze budem podplacat vodicov 21, aby sli rychlejsie? Alebo 201 nech na mna na Predstanicnom pockaju? Tak co? Mam zavolat na dispecing, nech s tou 201 pockaju na stanici este dve minuty? Uz som posielal mail Kajdimu, ze ci by sa to nedalo vyriesit, ale nepacila sa mu invektiva "ze tam premavaju uplne rozpadnute karosy a sposobuju pravidelne meskanie", tak mi napisal, ze sam seba zhadzujem a bla bla bla. A ze aj tak sa s tym nieco pokusia robit. CO? Ze vymazu moj mail a vyseru sa na to? Takze mozem cakat ze este aspon 15x pojdem domov takym ***nutym sposobom, ze kvoli minutovemu naskoku nejakeho ***nuteho hrobusta ktory ani zdaleka nedodrziava ***nuty grafikon budem cakat minimalne 45 minut na 510ku? Keby isla aspon posrata 74, ale nie, posledna ide asi minutu po jedenastej. Jedina moznost je 204 na Sabinovsku a odtial bezat na Tokajicku na 86 kvoli 3 zastavkam a potom peso domov? (Aj tak som dnes tu 86 nestihol)
Mozem povedat jedno - pokial si niektori zachrchlanci z DPB neuvedomia, ze doprava nebude fungovat, pokial nebude mat nejaky pevny cestovny poriadok, ktory sa bude dodrzovat, tak budem o DPB hovorit, ze su to *****I az na par vynimiek.