Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
no uznávam že na linesy a iné prímestské linky som nemyslel. ale debata sa celý čas točila okolo MHD. Takže protiotázka- ktoré linka MHD okolo spomínanej zastávky Mliekarenská iba prechádza a nezastavuje tam?

a ku Gagarinke- tá je hanbou Bratislavy a za túto ulicu by malo chodiť vedenie mesta po kanáloch...
Reakcia na: TomJ #169436:
Nie je. V novom CP L3 budú tri "špičkové" poradia premávajúce len ráno, táto konkrétna 3/17 ako jediná bude končiť v Krasňanoch.
Reakcia na: Ma178rek #169437:
Aha, to ma nenapadlo. To bude asi ZV, čo bežne stáva na Komisárkach, tak teraz bude na Vinohradoch alebo vo vozovni.
Reakcia na: TomJ #169436:
Možno záložný voz Vinohrady ktorý spraví ráno koliečko a potom stojí tam.
Ten jeden spoj linky 3 v novom CP, čo ide z Jungmannovej len po Vinohrady bude v sedle odstavený v Krasňanoch alebo to je nejaká chyba?
Reakcia na: Minko #169428:
Takže tadiaľ majú jazdiť aj všetky vozidlá pravidelnej linkovej prímestskej dopravy (a teraz myslím ten konkrétny Tebou menovaný úsek), aj keď na Mliekarenskej nezastavujú?
Reakcia na: N/A #169433:
Veď presne o tom hovorím, čo majú naschvál autobusy jazdiť cez výtlky a rozbitú cestu, len aby za každých okolností využili buspruh?
Reakcia na: Urbanway 2423 #169429:
Keď som jazdil istý čas Uber, tak na firemnom aute na plecháčoch v BUS pruhu na Prievozskej som chytil taký výtlk pod mlákou v daždi, že geometria v ťahu a disk bol ožužlaný ako staré pero.🤪
Reakcia na: Minko #169431:
Niekde inú možnosť nemáš, ale keď ju máš, tak prečo ju nevyužiť? 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #169429:
ak je rozbitý povrch závažná skutočnosť tak tu máme na Slovensku 75% ciest priam nezjazdných a nevhodných na cestnú dopravu 😁
Reakcia na: Urbanway 2423 #169429:
Problematické bývajú v buspruhu aj kanály - na ich zarovnanie s vozovkou sme tu experti 😉
Reakcia na: Minko #169428:
Podľa mňa je rozbitý povrch vážna skutočnosť, či už v buspruhu, alebo mimo neho a keď sa dá, tak treba jazdiť tam, kde je ten povrch lepší, na čo zbytočne ničiť autá a autobusy. Ak by boli buspruhy aj cesty v dobrom stave tak potom nech každý jazdí tam, kde má, ale nateraz by to podľa mňa nebolo dobré.
Reakcia na: Urbanway 2423 #169427:
dobre uznávam komandovať nebolo správne slovo... mohol som použiť apelovať.

to nejde o to aby to bolo fér kto môže alebo nemôže ísť v tom buspruhu ale ten buspruh nebol vymyslený pre srandu králikov. Tak ak sa časť vozovky vyhradila konkrétnym vozidlám, očakávam, že tieto vozidlá budú túto časť využívať ak tomu nebráni nejaká vážna skutočnosť. A nie, rozbitý ale zjazdný povrch nie je vážna skutočnosť.
Reakcia na: Minko #169422:
Chodci môžu prebiehať cez cestu aj mimo prechodu, to nie je nikde zakázané. A skuočne si myslíš, že vodič v MHD môže svojho šéfa komandovať? A okrem tohho tie cesty nespravuje DPB a na meste nikto ,,nejakého vodiča MHD" nikto počúvať nebude (lebo nie sú peniaze, vodič si to vymyslel, a pod.).
Keď je cesta v normálnom pruhu rýchlejšia (napr. blokovaný buspruh), prípadne pohodlnejšia tak prečo by mali jazdiť v buspruhu. Celý problém je v tom, že ľudom v IAD vadí, že nemôžu ísť v buspruhu a preto chcú aby aj MHD nemohla chodiť v normálnom pruhu (aby to bolo fér), ale tak VHD bude v tomto vždy zvýhodnená, pretože jazdí vo verejnom záujme. Týmto netvrdím, že sa má MHD v čase dopravnej špičky obiehať a preradovať krížom-krážom z a do buspruhu (napr. keď jeden autobus stojí na zastávke, ale ten druhý na zastávke nezastavuje, tak ten druhý kľudne nech počká) a blokovať tým vedľa idúce autá, ale keď večer ide vodič mimo buspruhu, lebo je to pohodlnejšie, tak na tom fakt nič zlé nie je.
Reakcia na: Minko #169422:
A potom sú tu také buspruhy, do ktorých sa ani trolejbus nezmestí (Záhradnícka pred Justičákom) 😂 a ešte do toho úzkeho pruhu dajú cyklistov.
Reakcia na: Minko #169422:
Nevyhodou niektorych takychto 'pred-krizovatkovych' bus pruhov (vratane tohto konkretne) je, ze je zaroven odbocovaci doprava a chodci maju zelenu sucasne s autami. Pokial teda odbocuje auto doprava a chodci idu cez prechod, autobus za nim musi zbytocne stat aj keby mohol ist v strednom pruhu bez spomalenia.
Toto moze byt jeden z dovodov, preco ho vodici MHD nepouzivaju tak casto, ako by mohli (mali).
nejde o to či je to 50 100 alebo 200 metrov. proste je to značené ako buspruh a preto by ten buspruh mal používať. alebo to je na vodičovi kedy vyhodnotí, či potrebuje použiť buspruh? Potom sú nám nanič všetky pravidlá v cestnej premávke ak chceme všetko nechať na rozhodnutí účastníka cestnej premávky či to využije alebo nie. Potom napríklad neplačme že nám chodci prebiehajú cez cestu mimo priechodu pre chodcov a iné srandy. Ak bol niekde zriadený buspruh, očakávam že ho autobusy budú využívať. Keď je tá cesta rozdrbaná nech vodiči autobusov komandujú svoje vedenie alebo priamo mesto, že sa tadiaľ nedá jazdiť. Páčilo by sa autobusom keby IAD začala jazdiť v ich pruhu lebo pruh pre IAD je rozdrbaný?
Reakcia na: MatejBA #169413:
Mimo špičky, ale často tento jeden pruh navyše, ktorý by vznikol zrušením buspruhu, ani nepotrebuješ, príde mi to, ako zbytočná komplikácia a možno okrem času 10-14 (keď nie je ten buspruh v Prahe vyhradený) nemá zmysel rušiť tieto buspruhy. Komu by v realite pomohlo, keby bol zrušený buspruh napr. o 20:00 (a komu vadí, že tadiaľ nejde autobus)? Ak by sa to robilo len kvôli tomu, aby to nebolo pre autá nefér, tak sa to fakt neoplatí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.