Že by vozidlá, ktoré dokážu udržiavať v Poľsku, ex-NDR či na Balkáne v podmienkach absolútneho nedostatku čohokoľvek představovali pre sofistikované dielne DPB problém? V Lodži napríklad donedávna udržiavali (ak náhodou stále neudržiavajú) v prevádzkyschopnom stave 4 ks GT8 z Freiburgu s Geamaticom, nesmierne sofistikovanou elektrohydraulickou reguláciou odporovej výzbroje, ktorú v Německu dávno udržiavať prestali pre nedostatok ND. A čo asi živí stovky a tisíce garážistov v celom Ost kočku? To, že kúpia niečo, čo už Němec považuje za neopraviteľné a za pár korún to opravia. A to nehovorím o zvarencoch z troch búračiek ale o solídnych autách, za ktoré by som sa nehanbil.
Ide o to, či pre nejakých cca 15 vlakov treba zavádzať nejaký nový typ, s ktorým nevedia dielne robiť, nie sú na to diely, dielne.... (myslím, že neznáme mechanické časti a elektrická výzbroj budú väčším problémom, ako spriahadlá a sedadlá). Preto som navrhoval síce vysokopodlažné, zato nám známe vozidlá.
Súhlasím. T6 netreba nahrádzať. Sólo T6 by sa dala využiť ako školská, vianočná a vlastne by bola rezervou, kým sa nevybúra na šrot ďalšia T6. Potom by 7928 zaskočila za chýbajúci voz do súpravy. A chýbajúca súprava? Presunúť 7787+88 do Krasňan a konečne sprevádzkovať 7303+04. A bol by stav vyrovnaný ako pred haváriou 7927. Inak táto električka neuveriteľne priťahuje nehody... A tiež sa pridávam k ostatným, čo sa pýtajú: 7117? 7303+04? 7957+58?
A taktiež súhlasím s tým, že vozy sa nemusia vyradiť, stačí, ak sa zakonzervujú a schovajú pod strechu v Krasňanoch. Myslím postupne prvých 14 K2S tak, ako budú nabiehať km.
K2S nemajú zásuvku mnohočlenného riadenia + mal by si obmedzené možnosti spájania -> môžeš spájať analógovú výzbroj iba s analógovou a digitálnu iba s digitálnou.
Nedalo by sa čisto teoreticky spájať K2Sky do súprav ako napríklad v Berlíne sa spájajú KT4D? To by sa kapacitne mohlo vyrovnať jednej súprave T6A5. Viem že toľko ich asi neni aby sa to dalo, ale skôr mi ide o to či je to technicky možné.
Vo vyspelejšej časti Európy sa už predávajú jednak vozidlá dodatočne čiastočne znízkopodlažňované, jednak prvá generácia NP vozidiel, takže dalo by sa aj niečo onakvejšie zaobstarať ako košické T6, u ktorých sa dá dôvodne predpokladať, že budú vo veľmi biednom stave aj na bratislavské pomery - aspoň u košických KT8 odpredaných do Brna a kamsi na juh cez DPO som počul a videl hrôzostrašné veci.
Nebol by som proti nákupu ojazdených vozidiel, pokiaľ by mali naozaj opodstatnené využitie. Čiže napríklad spomínané nahradenie vozňov K2S. To "na tom tak zle" som myslel tak, že by sme mali problémy s výpravou. A to sa nedeje. Len niektoré spoje si zaslúžia posilnenie (linka 9 cez šk. rok určite). Ale kým tu budeme mať 35 kusov K2S tak k tomu asi nepríde.
Tí ľudia majú samozrejme dosť čo robiť aj bez toho, to nie je o tom, že by sa niekde neproduktívne váľali ako je to na dennej údržbe. Okrem toho napríklad 3. séria T6 má iné dverné otvory, takže tam by to nebolo len o prostom "prehadzovaní".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.