Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #181904:
Povedal by som podľa fotky, že Bolt išiel po Radlinského v smere z centra a to je hlavná cesta, električka idúca zdola mu dáva prednosť. A zrejme nedala.
Reakcia na: toldo #181902:
podla poskodenia vozidiel by som tipol ze ani nie (len ho pri kolizii aj otocilo.... )
Reakcia na: upravovač fotiek #181900:
Asi je to vzacny pripad, ale zrovna tu to podla fotky vyzera, ze prednost mal taxik...
Reakcia na: 6503 #181898:
Dalo sa čakať.
Reakcia na: ES499.0001 #181899:
Taxikár. Že ma to neprekvapuje...
Aktuálne nehoda električky a auta pred Blumentálom.

Zdroj : https://www.facebook.com/share/p/1GapdCDgQY/
Reakcia na: upravovač fotiek #181897:
Co viem, tak to je vsetko vyhamtane kamosmi vypravcov. Ale nemam ani zmluvu aktualne s DP, tak v mojom pripade je to irelevantne.
Reakcia na: 6503 #181895:
Môžeš si aspoň z voľného ísť odjazdiť pár kolečiek cez víkend, kedy je premávka slabšia? Alebo také služby voľné nie sú?
Reakcia na: Klepeto #181894:
"každý kto má aspoň skupinu B je vhodný adept na preškolenie a zaučenie na električku" - to je síce pravda, ale nie každý to aj zvládne a vydrží. Napríklad z môjho kurzu nás zostalo sotva 20%. Aj teraz sa stáva, že z 18 hneď 6 odíde už počas kurzu.
Reakcia na: Klepeto #181894:
Tak ja osobne mam papiere na eliny, aj trolejbusy. Ale akosi ma to nelaka ani brigadne v tejto premavke. A co viem (a to viem) je nas takychto DOST.
Reakcia na: MatejBA #181892:
Počkaj ešte tak 6-12 mesiacov. Už od konca leta sa vo veľkom prepúšťa a teda nových pracovných miest veľa nevzniká. Ak je hlavne problém s neobsadenými pozíciami električkári, tak každý kto má aspoň skupinu B je vhodný adept na preškolenie a zaučenie na električku.
Predpokladám, že náborový príspevok DPB stále ponúka.
Reakcia na: Viko #181889:
Ale to je to, čo hovorím stále. Kde je nejaká alternatíva? Aj mne tu vyčítali ľudia, keď som sa sťažoval, že keď chodím do práce ráno na 7:00, že mi cesta trvá 70-75 minút a to ešte 3 či 4 km šliapem pešo, inak by mi trvala cesta cca 90 minút, ak by som mal čakať na spoj? Že bikom tých 13km dávam za cca 30 minút? Autom by som to dal ešte rýchlejšie. Cesta MHD po práci domov je o cca 10-15 minút dlhšia. A to idem z Petržalky do širšieho centra. Nič také, že Čunovo - Vajnory, či Devínska a podobne. A sú ľudia, čo ti to šplechnú do tváre, že ak ideš za takej situácie autom, tak si verejný nepriateľ č.1, že máš cestovať MHD.

Ja chápem, že treba aj opravovať trate a modernizovať a že to nejaký čas trvá. Ale proste momentálne ozaj nevidím, čo by ma malo ako človeka presvedčiť, že prečo ak mám rozdiel v čase cesty medzi IAD a VHD 30+ minút, prečo mám ísť VHD? A to nie som fajnovka, čo potrebuje max 5 ročné vozidlo VHD, musím nutne sedieť v tom vozidle. Ak by som aj jazdil autom do práce, tak len na palive ma to ročne vyjde na cca 800€, s výmenou oleja, voda do ostrekovača , nech to je 1000€ (v skutočnosti to je viac, ale len pre príklad). 1000€ a ročne strávim cestovaním do práce cca 225h pri aute vs 263€ pri ročnej električenke a cca 640 hodinách ročne strávených cestovaním. Pre veľa ľudí tá matematika by bola pomerne jednoduchá, ak by ju museli riešiť. Tak isto sa môžeme začať baviť aj o tom, že by som sa rozhodol zmeniť prácu a odsťahovať sa preč, ak by náklady ešte narástli, ako si tu niektorí ľudia dávajú, že zdražiť parkovanie, platiť za vjazd atď. Nebol by som sám a aj firmy by sa mohli rozhodnúť, že proste v Bratislave nevedia zohnať ľudí a presťahujú sa preč. Teda aj odliv peňazí z mesta. Mesto začne postupne vymierať, lebo všetko má svoje hranice.
Reakcia na: 6503 #181884:
A kde naberes vozidla, vodicov a peniaze na viac vzkm, ked uz teraz byvaju problemy? Uz teraz je MHD casto preplnena (viz L3) tak ako by si tam narval aj iba 1/3 vodicov z Racianskej?
Reakcia na: 6503 #181882:
Ano, severny dialnicny obchvat, aby mohli potom uplne dodr...t aj Sancovu. Tak ked sa mesto nemoze spolahnut na NDS, nech spravi vlastnu severnu tangentu. A trebars nech je spoplatnena mytom, aby sa naklady vratili.
Reakcia na: Viko #181889:
Plus vo vlaku adrenalín, či sa nezrazí s iným vlakom. Po takom prívale adrenalínu pri nastupovaní si ani nezdriemneš.
Reakcia na: bobitwo #181888:
Základný problém je v tom, že ľudia by aj chceli cestovať verejnou dopravou, len tá akosi nefunguje. Kĺbaky z Lužnej stále nič, Pezinok/Senec večne odrieknuté vlaky a náhradné (menšie) súpravy, Záhorie má vlaky niekoľko rokov paralyzované kvôli výluke, ktorá sa reálne takmer ani nedeje... A do toho klasika zápchy, meškania, v prípade PAL ešte aj pomalé odbavovanie. Potom si zrátaš, či v aute predsalen nemáš menej nervov, aj keď stojíš v kolónach.
Reakcia na: 6503 #181884:
Máš nejakú mieru motorizácie, že koľko ľudí ti bude využívať na dopravu IAD. Je to nejaký index, ktorý sa v mestách od určitej veľkosti po celom svete drží na nejakej úrovni medzi 30-40% cestujúcich. Tých ľudí viac nebude ani keby si tu mal 6 pruhové cesty, keďže vlastníctvo auta aj niečo stojí a stále je pre značnú časť ľudí jednoduchšie využívať VHD. Bratislava je na tom lepšie ako Londýn, Mníchov, Berlín, Paríž, Madrid, Rím atď. Proste máme menej motoristov a viac ľudí vo VHD. Ten počet tých ľudí už nemá kam nejak výrazne rásť. Ani nepríde k žiadnemu geometrickému rastu tých vozidiel. Nemôžeš mať viac áut ako ľudí.

Ľudia, čo prichádzajú do BA by nemali prichádzať do BA autom, ale VHD. Ja chápem, že nie každá malá dedinka môže mať vlakovú, či autobusovú stanicu. Ale úlohou BSK a štátu cez ŽSSK je to, aby ľudia na bežné cestovanie používali čo najmenej IAD. Príklad. Ja ako obyvateľ obce Mad, ak pracujem v BA, tak by tu mal byť systém, že buď ma zoberie z obce Mad SAD do Dunajskej stredy SAD a odtiaľ idem do Bratislavy vlakom, alebo že prídem autom do Dunajskej stredy autom a odtiaľ idem vlakom do BA. Lebo proste situácia je taká, že z obce Mad takéto spojenie potrebujú čo ja viem 3 ľudia, tak je zbytočné riešiť komplikované autobusové linky.

Ako som písal, ľudia sú ochotný cestovať VHD, ale v momente, keď čas vo VHD je viac ako 2 násobný oproti IAD, resp. rozdiel v ceste dvere-dvere je väčší ako 20-30 minút, ľudia proste budú preferovať IAD. Lebo je mega rozdiel, či máš, alebo nemáš hodinu svojho života. A mesto, kraj, VUC, štát preto musia spraviť opatrenia, aby ľudia sa dokázali efektívne prepravovať. To je ale niečo, čo zatiaľ Bratislava, kraj, či VUC aj štát nedokážu. Jediné ich riešenia sú, aby si pomalšie a drahšie cestoval do Bratislavy, či v rámci Bratislavy, ale VHD ostáva nemenná, koľkokrát dokonca sa aj zhoršuje. Ak teraz cestujem zo Sládkovičova 90 minút do práce VHD a autom 60 minút a spomalia mi auto na 120 minút, myslíš, že ľudia budú šťastný a budú sa hrnúť do VHD? Do ktorej? Do tej, do ktorej sa už teraz koľkokrát nezmestia? Ďalší efekt, čo to bude mať, ľudia budú mať menej času, teda nepôjdu do fitka, prírody, na nákupy, kávičky, zvyšuje sa úroveň stresu, zhoršujú sa vzťahy... Lebo deň má len 24 hodín a ak 8 hodín potrebuješ na spánok a 12 hodín tráviš v práci a cestou do nej a z nej, tak ti ostávajú 2-3 hodiny na nákup, socializáciu, upratovanie, varenie, zábavu atď. Pretože proste minimálne 1-2 hodiny potrebuješ ráno a večer, aby si sa osprchoval, navečeral a naraňajkoval a všetky tie veci okolo.
Reakcia na: 6503 #181884:
Budeme ako Ateny coskoro , parna SPZ a neparna SPZ . Atypicke znacky sa budu orientovat dajme tomu podla posledneho pismena v SPZ.
Reakcia na: Viko #181879:
Tam bola tá zápcha šialená ráno, aj poobede. Podvečer bola myslím ešte horšia. Vidím tam niekoľko problémov:
- zmenšenie počtu pruhov. Ešte približne pred rokom malo odbočenie pri Zrkadlovom háji doprava (smer Kaufland) aj priamy smer od Technopolu svoj pruh. Teraz sa stretávajú pre DK a tí, čo idú od Technopolu často ignorujú dopravné značenie,
Rovnako aj na Jiráskovej/Romanovej sa veľkoryso nakreslili cyklopruhy a v strede sú veľké, nevyužité plochy, čo naťahuje zápchy a blokuje tak aj iné odbočenia,
- stále nedokončený most pri Technopole,
- svetelná križovatka pri Kauflande. Chápem, že majú prednosť električky. Ale stačí, aby chodec/cyklista stlačil dopytové tlačidlo a do pár sekúnd má zelenú. Potom sú tam 30s dlhé zelené pre autá a vznikajú zápchy (nehovoriac o samovrahoch, ktorí na červenú skáču pred autá).

Za rok sa počet áut v súčasnej ekonomickej situácii určite nezvýšil o toľko, aby to spôsobilo tieto zápchy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.