Discussion Forum › Dispatch Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na Fadruszovej smer Dubravka prestoj elektriciek, zrejme nehoda, uz huka dispecing
Kĺb 8146 na autoškole dnes vonku, okolo 9 po Prievozskej smer centrum
Reply on: si #170247:
no absencia pokroku k tepelnej pohode hlavne za horúcich dní (jediná možnosť je naďalej skleník s prievanom) skutočnosť, že v čase kedy sa tie sedačky montovali bol vývoj trhu so sedadlami v MHD podstatne ďalej než to čo je v nich namontované, absencia akéhokoľvek odhlučnenia, vysoká podlaha s vysokými schodíkmi. stále je to málo? nehovorím že majú byť na úrovni 29T(30T) ale každý musí uznať, že tá "rekonštrukcia" bola brutálne premárnená príležitosť.
Reply on: Minko #170246:
ja neviem no, ale zas vozy T3 (ak si odmyslim vysku podlahy a absenciu klimy salonu) zas nejak nepohodlne pre cestujuceho nie su.... ci treba ti drevene lavice z TAMbusov, aby si si spomenul co je pre cestujuceho (ne)pohodlne ?
Reply on: Mhr1 #170245:
presne bod 6. myslím. V tých vozoch to proste vôbec nie je vidieť. Rekonštrukciu si ja predstavujem tak, že musí mať nielen ekonomický prínos (predĺženie životnosti vozidla) ale musí priniesť aj niečo naviac vo vzťahu k zákazníkovi (vylepšenie komfortu). A nehovor mi, že nahodenie nových umakartov a výmena za sedadlá kdesi zo skladu kde sa nejakej firme zvýšili je vylepšením komfortu. Lebo tá rekonštrukcia je len také polátanie (vo vzťahu ku komfortu zákazníka) aby sa nepovedalo- v štýle: keď už to máme odstrojené na skelet, tak tam dajme aspoň nové umakarty a sedačky. Zároveň s tým súvisí bod 8. Ak už dokážeme spraviť komplet nové vozy ako "kópie" T3 neverím, že sa pri reko z toho nedalo vydolovať viac.
Reply on: Minko #170235:
Minko, neviem, do akej generácie patríš, pripadá mi však, že toho napr. o hospodárnosti a ani o technike veľa nevieš, ale ja som osobne videl niektoré rekonštrukcie v ústredných dielňach. Takže:
1. Odstrojenie vozu až na skelet.
2. Opieskovanie skeletu (otryskanie pieskom až na čistý kov, teda odstránenie hrdze, príp. výmena poškodených častí skeletu).
3. Antikorózna ochrana skeletu.
4. Nová - moderná elektrická výzbroj Progres.
5. Samozrejme nová kabeláž.
6. Nové sedačky, umakarty, skrátka nový celý interiér.
7. Nový informačný systém.
8. Vozy 7703,04,06,17,18 sú úplne nové.
A ďalšie drobnosti, to by Ti tu vysvetlili lepšie iní. Takže sú jednoznačne lepšie ako T6, lebo tie majú podstatne gracilnejší skelet, ktorý sa ľahko ohne (viď napr. aj havária 7927 s Mercedesom - Mercedes relatívne drobná škoda, T6 náročná oprava s rovnaním skeletu - a bolo takých havárií v minulosti viac, T3-ka by sa pri takomto ťukanci neohla), neprešli generálkou a majú staršiu elektrickú výzbroj.
Keď si spočítaš náklady na rekonštrukciu, tak tie sa vrátia len vtedy, keď sa vozy budú využívať. Z mojej strany nejde o šotoušovinu, ale jednoducho o to, že neznášam plytvanie. A nedostatočne využitá investícia je plytvaním. Podobné, čo som písal o T6, platí aj o T3G - tiež nemajú GO a majú staršiu výzbroj. Keď už Krasňany tak milujú svoje T6, tak stačilo vymeniť T3G na Jurák a T3P dať do Krasňan. Nižšie využitie T3G by nevadilo, lebo tie boli rekonštruované pred 20 rokmi, tam sa už investícia vrátila a odžili si > 30 rokov bez GO. T3P si náklady na svoju GO ešte "neodpracovali".
Reply on: Tbusabustram6609 #170218:
PRESNE arogancia "prvého národa //v rebrícku celosvetovom a vesmírnom// je skoro "neuveritelná" ale je to tak sme PRVÍÍ......ale od zadu az po /bez urázky/ RUANDA-BURUNDI......:)????????
Mňa skôr veľmi mrzí v akom stave sú T6 v Bratislave.Napr.vôbec nechápem,prečo nebola odstránená tyč na spätné zrkadlo na druhom vozni.V prípade III.série je zasa nešťastný náter.Celkovo si myslím ,že T6A5 I.série niesú v moc dobrom stave po vizuálnej stránke,ale príde mi,že v BA si všetky vozidlá niak viac ničíme v porovnaní s inými mestami.
Reply on: Mhr1 #170233:
Obávam sa, že odstavenie T3P na úkor jazdiacich T6 je výsledkom bližšie neidentifikovateľnej patologickej obsesie typom T6.
Súpravy majú byť na L1 aj po ukončení korona opatrení?
Reply on: 3pa3ck3 #170239:
aha takže, tá výmena koženiek a laminátu na tých pár kusoch električiek za sedadlá z roku pána XY (v čase ich montovania do električiek bol vývoj sedadiel v MHD už niekde inde) a mám považovať za modernizáciu v prospech cestujúcich?
Reply on: Minko #170235:
Len taká otázka - poznáš rozdiely medzi T3P a T3G?
Reply on: si #170234:
Myslím že aj toho sa raz dočkáme...
Reply on: S499.1023 #170236:
handrené- to sú tie plasťáky či koženky? 😁
Reply on: Minko #170235:
Tak handrené sedačky trebárs si neregistroval 😋 ?
Reply on: Mhr1 #170233:
naše sú po rekonštrukcii? tak schválne uveď, čo bolo obsahom rekonštrukcie (a som zvedavý čo z toho bolo v prospech cestujúceho) lebo keď nastúpim do T3 mám dojem že cestujem v čase 😃
Reply on: Mhr1 #170231:
v momentalnom rocnom obdobi to sice az taky problem nie je, ale tie T3P maju z mojho pohladu oproti skodovkam jednu chybu - nemaju klimu salonu...
Reply on: Minko #170232:
Asi nepoznáš situáciu v iných mestách, a to nemyslím len v Česku. V Prahe tvoria T3P významnú časť výpravy a električky s vysokou podlahou - a aj oveľa staršie ako naše T3P - jazdia všelikde v západnej Európe. Veď naše sú po rekonštrukcii, majú modernejšiu výzbroj ako T6, 5 z nich je vlastne nových. A ekonomicky vraziť investíciu do rekonštrukcie a prezbrojenia električiek a potom ich nevyužívať, je naprostý nezmysel. Prečo Praha vyradila už temer všetky T6, ale T3P si necháva? Ak už sa nejaké električky nemajú využívať, tak radšej odstaviť T6 s najväčším kilometrickým priebehom do rezervy a jazdiť naplno s T3P!
Reply on: Mhr1 #170231:
T3P označiť ako kvalitné v roku 2020 to chce teda doooosť odvahy 😃
Reply on: Pe67 #170219:
Tiež mi to pripadá nezmyselné, 29T/30T najazdia veľa km, budú častejšie v dielňach na pravidelných opravách - ako to potom zvládnu? A pritom kvalitné T3P zaháľajú na Jurajovom Dvore. Určite by mali byť aj na e-4, aj na e-9 1-2 celodenné poradia, s vozmi T3P, aby sa využili a naopak Škodovky ušetrili. Väčšine cestujúcich vysoká podlaha neprekáža a mamičky s kočíkmi/invalidi si na ten vyznačený NP spoj počkajú. Pri intervale 4-5 min. to nie je žiadna tragédia. Naopak, horšie je, ak namiesto očakávaného garantovaného NP spoja príde električka so schodíkmi. Lebo garantovaný = zaručený - radšej mať na zálohe NP voz a vo výprave T3P - ak je to v CP vyznačené.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.