Reakcia na: Marcelllooo #96340:
Ad 6 a19 %: Áno, všimol. Z toho však nemožno vyvodzovať, že Petržalka električku nepotrebuje. (V takom prípade by posudok nepochybne konštatoval, že aj definitívny variant je neekonomický.) Električky v Petržalke sú potrebné už dávno. Návrh len konštatuje, že nerealizovanie dočasného variantu by sa dalo zvládnuť autobusmi v približne rovnakej (ne)kvalite, ako dnes.Ad depá a zastávky: Prvá časť má všeobecný charakter, preto je všeobecné konštatovanie o väčšom zábere pôdy električkami kvôli zastávkam a depám nezmyselné.
Ad obsaditeľnosť: Ohradzujem sa proti porovnávaniu kapacity pri rôznych obsaditeľnostiach. Ak by sme to prehnali, môžem ti dokázať, že sólo autobus má väčšiu prepravnú kapacitu (pri 8 os/m2), než súprava električiek (pri 2 os/m2). Seriózne porovnanie kapacity je možné len pri použití rovnakej obsaditeľnosti. Akýkoľvek iný postup je nevedecký a zaváňa zámerným skresľovaním faktov.
Ad tvárnice: Kde v Bratislave sa robí vozovka z tvárnic (okrem provizórií pri výlukách a pod.)? Creteprint, z ktorého sa robia zastávky, je farebný razený betón, nič viac.
Marcelllooo
1. Elektricka v BA nemoze byt NS MHD. Hlavne dovody som uz uviedol.
Situaciu v Brne nepoznam dostatocne dobre, ale viem, ze sa Brno lisi dispozicne, topologicky i z ohladu politickeho a financovania verejnych sluzieb. Hovorit ze kedze to ide v Brne ide to aj v BA je znazcne zjednodusujuce a mozno aj zavadzajuce.
Ukaz na konkretnom navrhu riesenia Bratislavy ze to ide, potom sa o tom mozeme bavit.
2. Lenze mali by sme hladat riesenie problemov a nie len presuvat problem z jedneho miesta na druhe.
4. Iste a ja nic ine ani nechcem. Zatial jedina koncepcia dopravneho riesenia v BA je ta, ktoru vypracovali ZSR a v sulade s ktorou sa ide stavat aj trat Filialka - Nivy - Petrzalka.
Vsetko ostatne su len nekoncepcne navrhy alebo ine uvahy.
TUNEL. Iste, tunel sam o sebe neriesi nic. Je to trat Filialka - Nivy - Petrzalka, ktora riesi spadovu aj taziskovu dopravu vyse polovicky Bratislavy a to aj v suvislosti s aglomeraciou smerom na Trnavu.
Toto tvrdenie nie je len tak z vetra - je na zaklade koncepcie rozvoja zeleznicnej dopravy v BA aglomeracii. Je v sulade s UP. Je v sulade so zamyslanym povodnym metrom BA - sice len jedna vetva, ale aj to je uz jedna polovicka. Takze nielenze riesi to co riesit ma, je navyse vypracovana v sulade s nadvaznostou na ostatnu MHD. Overene to bolo uz dokonca aj na urovni DUS, aj ked nebola celkom dokonala.
Je pravdou, ze absentuje podrobnejsie rozpracovanie v podobe projektu, ale to sa riesi postupne. Vyhrady ku konkretnemu technickemu prevedeniu mozem a zrejme budem mat aj ja, ale to je uz o inom.