Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #96315:
Nijak. Len celkovo som zhrnul také dobré veci na ich MHD. Ale keď také konečné sú tak asi nieje to pre nič za nič. Okrem toho tie konečné môžu byť aj uprostred ulice keď trať nepokračuje alebo sa len plánuje jej predĺženie a neoplatí sa vystavať dočasne slučku.
Reakcia na: S499.1023 #96177:
K obojsmerkám toľko, že okrem toho, že som sa snžil nájsť argumenty PRE tento typ elín tak ma opantali veľmi keď som bol poprvé v Brne a tam ich videl. Unavoval ma stereotyp BA - 2xT a K2... Okrem toho ešte Brnenské Anitry a ostatné novinky a celkovo pestrý vozový park a neporovnateľné električkové trate a intervaly.
Reakcia na: Marcelllooo #95783:
Ďakujem za link, materiál som si prečítal (v čase medializácie stanovísk ZDS v Bratislavských novinách na stránke chýbal, alebo naň bol zlý link).
Z materiálu podľa mňa nevyplýva, že by električka v Petržalke nebola potrebná, ale len to, že dočasný variant cez Starý most tak, ako sa navrhuje, je neefektívny. A s tým plne súhlasím.
Reakcia na: hoppusmark01 #96289:
Vtip na tom je to, že na 37 dokonca cez pracovné dni sú SOR-ky. Ten nápad so Solarismi je fajn ? určite by som ich tam dal, alebo aspoň v rannej špičke na pár spojov dal klbák, tak ako spravili s 53 a 191 (či to tak ešte je, neviem). Určite by som ten Mercedes videl najradšej na 21, aspoň ráno teda a určite v sedle na 68!
Reakcia na: enumaelish #96314:
Ako súvisia vandali s hlavovými konečnými?
Reakcia na: intony #96278:
Neni tá hlavová konečná preto navrhnutá tak, lebo neni v Líšni to kde otočiť klasicky? Pokiaľ viem, tak dlho bola konečná v Líšni o zastávku skôr na Jírovej, teraz sa dostavala trať a končí až na Mifkovej 8. Nemalo zmysel tam stavať slučku asi, tak sa ako konečná použila trať dočasne a aj tak Mifkova sa vyriešila ako hlavová konečná. Divím sa tým (menovite S499.1023) čo opindali Budapeštiansky systém hlavových konečných. Nech sa prv pozrú na to aké vozy jazdia tu a tam a hlavne v ako stave. Tam si ani nemusia vozovňu obohnať múrom, tu ani ten by nestačil pred vandalmi. Kultúra a kvalita je jednoznačne tam.
Reakcia na: Marcelllooo #95780:
Kde som písal, že som si na tie materiály urobil názor až teraz, keď si naznačil, že by za nimi mohol byť niekto zo Schlosserovcov? Pozri #82815.
Reakcia na: 810zssk #96252:
Prečo sa má budovať svetelná signalizácia práve v križovatke Púchovská - Pri Vinohradoch? Prečo sa nevybuduje radšej na križovatke Detvianska - Čachtická, kde sa plynulá jazda električiek narúša omnoho viac?
Reakcia na: hoppusmark01 #96302:
Ako si ty vykladas slovo "tieto"?
Reakcia na: kecho #96170:
Skvelé, konečne. Len aby nezostalo len pri jednom "jastrabovi".
Ad Ditha - neviem, prečo by mali platiť akési výpalné za nejaký vymyslený priestupok.
Reakcia na: hoppusmark01 #96061:
0. Dúbravka – Dúbravčice aj s vozovňou.
Reakcia na: Ike #95972:
Pri SZ portáli, tunel zhlavia nemá...
Reakcia na: hoppusmark01 #95915:
Pojem "Slovany" nie je až tak jednoznačný (podobne ako Avión). Slovanmi sa nazývala táto časť mesta (iné mieste názvy v rôznych dobách boli napr. Hostinského sídlisko, Ľudová štvrť) a zastávka Bratislava-Slovany bola za Figarom, čiže na opačnú stranu od Slimáka, než má stáť rovnomenná novodobá opacha.
A posunutím konečnej za križovatku by si asi pridal na 50-ke ďalší zdroj meškaní. Na Kukučínke sa v poobedňajšej špičke prechádzala križovatka od juhu tak na tretí cyklus. Už som tam síce dlhšie nebol, ale keďže v okolí sa nijaké dopravné stavby nerobili, nepredpokladám, že by sa situácia zmenila k lepšiemu.
Reakcia na: Papyr #95899:
A to ja áno. Redukcia liniek v MHD Žilina na konci 80-tych rokov podľa návrhu VÚD bola skvelá. Bohužiaľ, ďalším vývojom sa sieť liniek patrične skurvila až takmer do pôvodnej podoby.
Reakcia na: Kami #95829:
Linka 9 16 súprav, linka 17/7 7 vozidiel, resp. súprav.
Reakcia na: kecho #95785:
Takto by to mohlo fungovať v nejakom menšom meste, kde je všetko dôležité na jednom mieste v maličkom centre na námestí (úrady, školy, obchody a pod.) a z neho sa rozbiehajú radiály do obytných sídlisk a priemyselných zón, a aj to len za socializmu. Dnes, keď majú pozemky v centre nekresťanské ceny, nie je mysliteľné, že by sa tam budovali nejaké otočky električiek či veľké busové stanice. Hoci z hľadiska pravidelnosti dopravy by to bolo prínosom – poruchy v systéme by sa neprenášali z jednej radiály na druhú.
Reakcia na: NN #96299:
"Budeme sa snažiť vysúťažiť v tendri práve tieto veľkokapacitné autobusy, ktoré budú nasadzované na najvyťaženejšie linky."

no mohol myslieť všebecne veľkokapacitné autobusy tejto dĺžky.. čiže do toho by spadal aj MAN...
ale jasné, nemusel to povedať až takto, alebo nemusel hovoriť nič..
ale ešte horšie by bolo, keby povedal:"budeme sa snažiť vysúťažiť Mercedes CapaCity" ?
Reakcia na: Marcelllooo #95778:
No vidíš, a o tom to práve je. Súčasná sieť umožňuje napríklad z Dúbravky do Rače ísť až deviatimi rôznymi variantmi trasy, takže ak by sme linku 5 nahradili linkou 487 na trase Dúbravka-Šafko-Rača, nešlo by iba o prečíslovanie, ale aj o prelinkovanie. O prečíslovanie išlo napríklad vtedy, keď sa linka 22 zmenila na linku 74 bez zmeny trasy.
Reakcia na: Marcelllooo #95777:
Ak jazdí na radiále jediná linka, tak napríklad rýchlostné obmedzenie (vulgo pomalá jazda) pôsobí na všetky jej spoje rovnomerne. Keď máš tri linky prichádzajúce z rôznych radiál a na jednej z nich máš pomalú, potom linka z tejto radiály chytá kvôli pomalej meškanie a linky z ostatných radiál nie, takže namiesto intervalu 4-4-4 máš povedzme 2-4-6. (Napríklad na dúbravskej radiále máš linku 5, ktorá prichádza z Rače a má na trase pomalú od ÚK za Novým záhonom až po Vinohrady, kým linky 1 a 12 túto pomalú jazdu nemajú.)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.