Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #94450:
Ten mostik uniesol aj S 6T ? To len ludia vo vedeni DPB ..nikdysatotaknerobilo, vsetcisunaobede, cestujucibytonepochopili ?
Reakcia na: Papyr #94443:
Tak to je krása.Priamy úkaz toho,ako sa dá polahky prežiť,bez ohladu na režimy,čo vlády.Stačí byť len servilný . . .
Reakcia na: S499.1023 #94450:
Po tých fámach ohľadom toho mosta nad Staromestskou a podobné veci (že napríklad okolo seba neprejdú) ma zneistili a preto sa pýtam. Ja by som bol veľmi rád, keby tu boli K3.
Reakcia na: Beus #94439:
Trakčný povozok pod kĺbom v K3 je samopzrejme doriešený, čo myslíš, že v Brna jazdia s nedoriešeným podvozkom ? ? Myslím, že Š. L. ten problém s roztečou zdvihákov vyrieši. Nakoniec, K2 a T3 tiež majú rozdielne vzdialenosti otočných čapov a ide to.
Reakcia na: _ERIC #94433:

Ad Re #94416 810zssk: T3 číslo 275 je 7509? A to je v dobrom stave????
Ad Re #94431 Solider: Prejazdný profil treba vyskúšať, teória o neunesení mostom je abslolútny blud, keď to unesie 2 x T6.
Hlavne sa treba v prvom rade zaoberať tým, KTO povedal, že v BA NEMôŽE byť K3, pretože pokiaľ je mne od KOMPETENTNÝCH známe, tak nikto KOMPETENTNÝ nič také nepovedal a nad K3 sa vážne uvažuje.
Reakcia na: Solider #94431:
Začnime diskusiu týmto:
KTO povedal, že v Bratislave NEMôžE byť K3?
Reakcia na: N/A #94445:
"pokutu az do vysky 2000 Sk"

To musíš mať nejakú protekciu. Odomňa neúspešne pýtali v Petržalke (aspoň raz do týždňa), kým ešte nebol podchod vždy len 500,-.
Reakcia na: _ERIC #94433:
"osobne mi mapy.sk pripadaju prehladnejsie "
Mne nie a ich nešikovné ovládanie a načítanie každej zmeny zvlášť na novú stránku tiež nie. Iná vec sú nové mapy na http://beta.mapy.atlas.sk/ kde sú aj letecké snímky (krajšie ako vo viedenskej mape viedenského magistrátu) a ovládanie je podobné ako v google.
CIASTOCNY OFF TOPIC

Ked uz tu spominam zeleznu oponu, na zamyslenie je tento fakt:

8.8.1986 sa 18-rocny vychodny Nemec Hartmut Tautz pokusil prekrocit ceskoslovensko-rakusku hranicu pri statnej ceste Petrzalka-Rusovce. Toto miesto si vybral preto, ze hranicne pasmo v tejto oblasti bolo znacne uzke a praca pohranicnikov bola z verejne pristupnej cesty dobre pozorovatelna. O 22.16 narusil signalny plot, pohraniciari vypustili dvojicu psov, ktori Nemcovi sposobili tazke zranenia s masivnym krvacanim, mimo ineho ho oskalpovali. O 22.30 ho nasi pohranicnici zadrzali iba 20 metrov od hranicnej ciary. Pohranicnici este pred poskytnutim prvej pomoci riesili, ci nemal nejakeho spolocnika a vykonali obhliadku okolia. Az potom previezli narusitela do Vojenskej nemocnice. Lekarske osetrenie zacalo az o 23.50 h, o 1.15 v noci nasledujuceho dna Tautz zraneniam podlahol. V pitevnej sprave sa konstatovalo, ze ani jedno zo zraneni nebolo smrtelne, smrt nastala vykrvacanim a skorym poskytnutim prvej pomoci bolo mozne Tautzov zivot zachranit.

Vysetrujuci prokurator Vojenskej obvodovej prokuratury, kpt. JUDr. Tibor Gaplovsky, ale pripad uzavrel s tym, ze smrti menovaneho neslo zabranit ani poskytnutim vcasnej lekarskej pomoci, co je v rozpore s pitevnou spravou. Na konani pohranicnikov nenasiel ziadnu chybu, vec bola uzavreta s tym, ze vsetko prebehlo podla predpisov.

No a teraz pride gol...

JUDr. Tibor Gaplovsky dnes pracuje vo funkcii... generalneho riaditela a najvyssieho velitela Zeleznicnej policie SR a medzitym povysil na generala. V tejto funkcii pracoval uz za Dzurindovej vlady. A pozrite, ako spokojne vyzera na uradnej fotografii:
http://zelpol.gov.sk/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=29

To len na zamyslenie, aby sme vedeli, kde zijeme.

TOPIC ON
Reakcia na: Papyr #94440:
Z historie trate DNV-Marchegg
http://rail.sk/arp/slovakia/history/h111.htm
Mosty na trati Marchegg-Bratislava
http://rail.sk/skhist/mosty/dnv.htm

Za cias zeleznej opony bol samozrejme most zabezpeceny nielen proti neziaducemu prechodu chodcov, ale aj proti neziaducemu prechodu vlaku. Na kolaji v DNV, ktora viedla na Rakusko, musela byt, ako na vsetkych takychto pohranicnych staniciach, trvale umiestnena uzamykatelna vykolajka, ktora sa odomykala iba bezprostredne pred odchodom/prichodom vlaku. O fungovani zeleznej opony viac napriklad na tychto linkoch:
http://www.lahvista.cz/opona/
http://pohranicnik.bloguje.cz/
a zaujimavy pohlad z druhej strany opony http://www.brianrose.com/lostborder.htm

P.S. V predoslom prispevku, pre presnost, som si zmylil link pri druhej fotografii - nejedna sa o skochovicky, ale o kacovsky most. Ale to je jedno, je tiez priehradovy.
Reakcia na: Peon #94437:
Myslim, ze zeleznicne mosty a tunely, ak ich profil neumoznuje bezpecne vyhnutie sa cloveka a vlaku, musia byt vybavene ochrannymi ukrytmi. V tuneli sa jedna o tie zname vyklenky, ktore su pre lepsiu viditelnost vyznacene zvazujucimi sa bielymi pruhmi - tam, kde sa biely pruh dotkne zeme, je vyklenok. Na moste zase su to take zarezy, ktore trcia do priestoru prec od kolaji, ako ich vidno napriklad tu (hanusovsky viadukt) http://rail.sk/skhist/mosty/image/34.jpg U priehradovych mostov, ako je aj ten marcheggsky, sa da ukryt medzi piliere priehradovej konstrukcie, ako je vidno napriklad tu (most cez Vltavu Skochovice-Mechenice http://www.pacifikem.cz/foto/mosty/v_foto/most_212b_01-239_rat_2007-08-25_01.jpg)

Most cez rieku Moravu na trati DNV-Marchegg bol postaveny v roku 1848, zniceny v roku 1866, opat postaveny v roku 1868, opat zniceny v roku 1945 a jeho sucasna podoba je z roku 1961. Je to priehradovy most, takze chodec sa moze pred vlakom ukryt medzi piliere. Ovsem ako most cez zeleznu oponu nebol projektovany pre pesiu premavku 🙂

Zaujimave je, ze napriek vzniku za studenej vojny je to spolocne cs.-rakuske dielo, projekt vypracovala rakuska akciova spolocnost Wagner-Biro, montaz vykonal ceskoslovensky narodny podnik Vitkovicke zelezarny Klementa Gottwalda Ostrava.
Reakcia na: _ERIC #94433:
ad K3 - nosnosť mosta nad Staromestskou je irelevantná - keď unesie 2xT6, tak 1xK3S uniesť musí, odhliadnuc od toho, že od poslednej rekonštrukcie sa prakticky overilo, že unesie aj 4xT6 (1 súprava v každom smere) bez vplyvu na statiku (čiže návesti prednosti v jazde sú tam už neopodstatnené). Hlavné dôvody na neexistenciu K3S pre BA sú tie, že 1) nie je doriešený trakčný podvozok pod kĺbom (čo je v BA nutnosť), 2) kompetentní sa toho boja, a ako argument uvádzajú, že 3) nie sú na ich vzdialenosti otočných čapov nastavené zdviháky na KP (čo je inak pravda, ale nie je to neriešiteľná prekážka) 🙂

Re #94438 Ike: Po slovensky je to most visutý, s mäkkým i, odvodený od slovesa visieť 😉
Reakcia na: Peon #94437:
to bol len vysuty most myslim...
Reakcia na: Emo #94435:
Aha, a cestný most z DNV do Rakúska čo bol kedysi, v ktorej vojne a koho "úsilím" padol?

Tak to je potom zaujímavé, že tento jednokoľajný most všetky vojny aj režimy prežil. ? To tam teda vlaky od r. 1848 jazdia nepretržite?

Re #94436 Valec: Aha, a u nás za prechádzanie po koľajách aká môže byť výška pokuty asi? Na električkové koľaje sa také niečo asi nevzťahuje, však? ?

Ale ako som si (ne)stihol všimnúť, neviem odhadnúť, či by na tom moste mal človek kam uhnúť, keby si zle vypočítal, že zrovna vtedy by tade išiel aj vlak... ?

Samozrejme nerátam možnosť skočenia do rieky...
Reakcia na: Peon #94434:
Ad 2. Jediné, čo ťa môže postihnúť je pokuta za prechádzanie po koľajach (čo v Rakúsku môže byť riadna pálka).
Reakcia na: Peon #94434:


1; Tá trať existuje už od roku 1848. Má aj historické prvenstvo, po nej totiž prišiel v spomínanom roku vlak z Viedne. Bol to prvý parný vlak nielen na tejto trati, ale aj na území Slovenska vôbec.
V období socializmu bola zrejme kontrolovaná, už len preto, že bola v hraničnom pásme.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.