Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hoppusmark01 #93973:
no a celkový design je tiež popredu oproti nášmu...100 rokov za opicami... 4EVER
Reakcia na: enumaelish #93972:
ale veď také električky máme aj my.... To je úplne obyčajná vysokopodlažná novostavba T3... akurát v iných farbách a s platňovými dverami namiesto skladacích...
Reakcia na: Papyr #93971:
Práveže to chválim ? o takom dačom môžme snívať ?
Reakcia na: enumaelish #93966:
Je na tom nieco nie v poriadku?
Reakcia na: hoppusmark01 #93965:
mne by stacilo, keby v K2Skach na obrazovkach recar vision aspon islo po tom, ako do recaru vstupil big board...a ked to bude riadit niekto rozumny, tak to hadam nedopadne az tak zle;)

ak si si nevsimol, tak NB18 co bol v BA bol len prototyp, na ktorom budu este niektore muchy vychytane, preto sa podrobuje testovacim a prezentacnym jazdam v DP na slovensku aj v cechach...a kedze nema zatial ziadne referencie, tak urcite poskytne jednu z najnizsich cien, co by bolo sice jednou vyhodou, ale s perspektivou do nasledujucich rokov neviem ci prave vhodnou...uvidime;)
Reakcia na: S499.1023 #93967:
jo, v USA stoji Prius cca 21.000 dolarov! Neviem prec sa u nas predava tak draho. Ani cca 12% rozdiel v DPH nesposobi taky rozdiel.

Co sa udrzby tyka, hovoril som o znizeni servisnych prehliadok. Myslel som tym menej casto. Co moze ale aj nemusi znamenat ze budu lacnejsie...
"Autobusy s hybridným pohonom sa v štúdii ukázali ako najspoľahlivejšie. Pravidelnú údržbu si totiž vyžadujú po najazdení 7 000 míľ, kým vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn po 5 000 a na motorovú naftu už po najazdení 4 000 míľ. V teste dosiahol systém HybriDrive dokonca lepšie výsledky, keďže zvládol bez údržby 10 000 míľ. Vozidlá na CNG 8 000 a dieselový pohon 5 000 míľ."

To ci su hybridne vozidla slepou ulickou ukaze cas. Toto smerovanie vsak nesposobili vlady, ale skor nadnarodne ropne spolocnosti. Vlady hovoria o znizovani emisii a nie o sposobe ako to urobit. Ropne spolocnosti zafinancovali ten sposob aby sa znizili emisie no spotreba ropnych produktov nezastavila.
Reakcia na: Ámos #93955:
No jedine, že by Bruno blafoval a snažil sa nám nekecať, že práve ten jeden testovaný tam zhorel ? ešte keby povedal Ostravu, tak by som uvažoval ale rozdiel je aj tak v starostlivosti o vozidlá
Reakcia na: Ámos #93958:
Prius je vozidlo, ktoré veľkosťou svojho interiéru zodpovedá Fóbii, batožinovým priestorom je ďaleko za ňou (kombi) a moja Fóbia nebola v základnom prevedení ani nebola nijako oklieštená (stála 600.000,- CZK, čo je ešte stále skoro polovica z ceny Priusu).
Ešte k tej oklieštenosti a výberu: Škodovka ponúka také vozidlá, o aké má trh záujem. Ale existujú aj iné verzie ako 1,2 HTP Easy Žobrák. Autami sa nejaký ten rok zaoberám a pokiaľ budem zvažovať okrem "bodiek v katalógu" aj kvalitu spracovania, cenu servisu a podobné neviditeľné veci, tak sa môže s Fóbiou provnávať jedine ten Cee´d.
Žabožrútske produkty so zlosovacím zariadením namiesto kulisy radenia, interiérom z tvrdého plastu a sedačkami, ktoré sú po troch rokoch zodraté, z hodnotenia úplne vypúšťam, ako konkurenciu Fóbie vnímam nejaký ten Sopel, Volkswagen alebo niečo podobně.
Ďalej mi nie je nič známe o tom , že by hybridné vozidlá mali mať lacnejšiu údržbu - z logiky veci plynie, že to bude presne naopak. Jediným prínosom je SĽUBOVANÉ zníženie spotreby a emisií, čo však BMW hravo zvládne so stopovaním motora a rekuperáciou aj bez hybridného pohonu.
Hybridné vozidlá pokladám za slepú uličku vynútenú vládami. Len ako dorbný príklad, kam takéto hovädziny vedú, uvádzam, že používanie nafty s nízkym obsahom síry povedie k radikálnemu zvýšeniu emisií CO2.
Budúcnosť majú palivové články alebo závislá trakcia, nie hybridný nezmysel.
Tak toto je rekonštrukcia vozidla par excellence
http://www.dpo.cz/vozy/img/v_t3rev.jpg
to s BigBoardom ma naozaj "teší"... Viem si dobre predstaviť, ako budú vozidlá MHD oblepené reklamou aj na poslednom m2 plochy ?

a k tým SORkám... Ak tender vyhrá SOR s jeho 18m klobásou s veľa nedotiahnutými vecami, ktorú zatiaľ ešte nikto nekúpil=žiadne referencie, tak to bude dobrý podfuk ?
Reakcia na: richardhudec #93962:
nepocul si tam o kradeziach ? kde sa prosim ta nekradne!!! Tam kam ludia nechodia jedine.
Najlepsie by mal keby prisiel homadnou - bus ci vlak.
Reakcia na: magiq #93960:
v okolí Hlavnej stanice nie je bezpečné skoro nič ?
Reakcia na: magiq #93960:
na hlavnej stanici je platene parkovisko, ale to by vyslo na cely den asi moc, takze pokojne mozes zaparkovat v ulickach v okoli hlavnej stanice...nepocul som tam o kradeziach ani nicom podobnom;)

a poplatok je dobrovolny...to znamena mozes prispiet kolko chces, kto nezaplati, nedostane pamatny listok a pojde v poslednom autobuse a bude este o nejake drobnosti ukrateny ?

tesime sa, ze prides pozriet;) cau cau
Reakcia na: magiq #93960:
samozrejme ze da, je tam strazene parkovisko ale pekne si to zacvakas 🙂
Zdravím, protože Bratislavu moc neznám, dovolil bych si pár otázek k sobotní akci. Dá se někde v blízkosti Hlavnej stanice zaparkovat bezpečně na celý den? A ta cena 34 Sk je na celý den? (finanční výše není problém, jen kvůli výměně). Za odpověď díky.
To d3k0 - aký problém spôsobuje to neustále vypadávanie imhd?
Reakcia na: S499.1023 #93956:
Toyota Prius nie je prave najvhodnejsie zvolene vozitko, kedze ide o typ vyrabane hlavne pre USA, kde mi neverili, ze s mojim Peugeotom 206 jazdim zmiesanu 5,5l/100km. Prius je pomerne velke auto a s velkostou Fobie sa neda porovnat. Porovnanie vsak s porovnatelne velkymi autami v statoch a ich spotrebe 9-10l na 100km je uz o niecom inom. V statoch sa taktiez diesel pouziva zriedka aj pri vozidlach ako je Ford F150,250,350 ci Dodge Ram 2500. Vacsina ich na cestach vidis benzinakov a tankuju 85oktanovy. Na Shellke najdes 91 oktanovy benzin pod oznacenim V-power ?

Nepochybne ide tiez aj vyvoj v tomto segmente vozidiel dalej a tak vozidlo Prius bude uz mierne zaostavat. Inak ked hovoris o tej sume, za kolko sa predava v nasich zemepisnych sirkach novy Prius. Pri cene vozidla tiez treba mat v uvahu dva airbagy v zakladnej vybave fobie a tusim 6 v Priuse. Skody su vobec velmi okliestene vozidla a keby si clovek mal prilatit to co ini davaju v zakladnej tak Skoda sa zacina vyrazne predrazovat. Naposledy som sa otom znovu presviedcal, ked sme s kamaratom riesili ake auto kupi a porovnaval Fobiu, 207, Clio, Punto, C3 a Ceed. Hadaj co vyhralo.

Okrem ineho dany Solaris (ci iny) by sa dal zapozicat ci inak overit tvrdenia o znizeni spotreby, servisnych prehliadok a podobne.
Reakcia na: Ámos #93955:
DP Praha ziadny Solaris nevlastni, ziadny vlastnit neplanuje a dokonca ani medzi ostatnymi dopravcami Prazskej integrovanej dopravy sa tento typ vozidla nevyskytuje. V oktobri 2007 ste sa vsak mohli v Prahe odviezt Solarisom patriacim Plzenskym mestskym dopravnym podnikom, ktore ho zapozicali na testovacie jazdy sukromnemu dopravcovi Martinovi Uhrovi, ktory s nim jazdil na linke 317 Smichovske nadrazi - Dobris.

Fotka plzenskeho Solarisu na Smichovskom nadrazi v Prahe je tu:
http://img404.imageshack.us/my.php?image=solarispraha3ua0.jpg
Reakcia na: Ámos #93955:
Mal som teraz možnosť nejakú dobu jazdiť s Toyotou Prius. Okrem toho, že vozidlo má zvláštne, príjemné vlastnosti, som bol hybridným pohonom hlboko sklamaný. V žiadnom režime (mesto, diaľnica, zmiešaný režim) neklesla spotreba pod spotrebu Fóbie 1,9 TDI (= neklesli ani emisie), takže z pohľadu zákazníka nevidím dôvod platiť takú nepríčetnú cenu.
Reakcia na: enumaelish #93953:
DPhlmP urcite Solaris nevlastni, neviem ci jazdi vramci IDS u nejakeho sukromnika. V kazdom pripade jeden klbovy Solaris sa v Prahe nachadza(l) s hybridnym pohonom. Bol tam na skusoch ci na vystave, nepamatam uz.

Inak dany typ Solarisu by predsalen mohol SOR vytlacit z Bratislavskych ulic, ak teda budu postupovat podla svojich dokumentov. Kedze cena autobusu pri obstaravani by sa mala skladat aj z financii nutnych na jeho prevazdku pocas doby zivotnosti. Napriek tomu, ze obstaravacia cena Solarisu s hybridnym pohonom je vyssia, celkove naklady by mohli byt nizsie ako u bezneho busu.
Samozrejme Solaris nie je jediny vyrobca autobusov s hybridnym pohonom.

http://www.natankuj.sk/?go=magazin&clanok=174

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.