Reakcia na: d3k0 #92302:
nemyslel som to tak... myslel som napr ze do BA vstupia 4 sukromnici, ktorym mesto pod podmienkou ze bude respektovat prvorade jeho priority moze prevadzkovat linky... Podobne ako funguje primestska... Linka z Novej Sedlice do Ubli urcite nie je pre sukromnika atraktivna, ale okres Snina rozhodol (resp Presovsky kraj, neviem v cej kompetencii to je), ze minimalne tolko spojov tam MUSI chodit, inak SAD Humenne nemoze prevazdkovat obsluhu okresov ML,SV,HE...
v BA su linky ktore su atraktivne pre sukromnika a potom take co su neatraktivne... v celej baze je BA neatraktivna lebo vykonavanie MHD je tazke, preto by som dovolil viacerym sukromnikom, nech si to podelia (aj ziskove linky, aj neziskove)...
Samozrejme ide hlavne o serioznost...
d3k0
A myslim, ze chore to nie je, pretoze o MHD ma rozhodovat ten, kto ju dotuje. Druha vec je, ako rozhoduje, o tom hovorit nebudem. Dopravcom - sukromnikom - by malo ist o zisk, preto by asi nikto z nich nenavrhoval linky typu 151 alebo 44. Na to je tu objednavatel vykonov vo verejnom zaujme, aby si urcil, co chce dotovat, a akou sumou to chce dotovat. Iste ze linka 93 potrebuje inu dotaciu ako linka 44. Zaroven objednavatel dohliada na to, aby neexistovali subehy spojov na rovnakej trase - vid novelu zakona 168. To je ten pripad, ze jeden sukromnik ide o 7.05 z bodu A do bodu B a druhy ide 7.03 v rovnakej trase, aby tomu prvemu ukradol vsetkych zakaznikov... Vid Bansku Bystricu.