Reakcia na: eripmav #92134:
Keďže Ti nikto kompetentnejší zatiaľ nedal úplnú odpoveď, tak skúsim ja:1. Vlakové súpravy nemusia nevyhnutne brzdiť všetkými nápravami. Kedysi bolo bežné, že vozeň mal obrzdený len jeden podvozok alebo len jednu os z dvoch. Myslím, že dnes sú už všetky naše rušne a osobné vozne plne obrzdené, ale aj tak sa môže stať, že je brzda pre poruchu vypnutá a vozeň nebrzdí.
2. Ak aj je vozidlo plne obrzdené, neznamená to, že brzdiaca váha je rovná hmotnosti vozidla (do pozornosti odporúčam používanie pojmov VÁHA a HMOTNOSŤ). Brzdiaca váha síce od hmotnosti vozidla závisí, ale zohľadňuje aj účinnosť brzdy a režim brzdenia (R+Mg, R, P, G). Brzdiaca váha plne obrzdeného vozidla môže byť vyššia alebo nižšia, než je hmotnosť vozidla. Brzdiace váhy a hmotnosti vozidiel sú napísané na ich boku. (Príklad: laminátka 240 má hmotnosť v službe 84,5 t, br.v. G 32 t, P 52 t.)
3. Myslím, že každé vozidlo nejakú brzdu má, okrem špeciálnych vozidiel (napr. traťovácke vozíky ju asi nemajú).
4. V zásade to tak funguje (keď sa vypustí vzduch z priebežného potrubia) - na tomto princípe funguje záchranná brzda. Ale, ako som spomínal, brzda sa dá vypnúť.
Nie som si istý, ako je to s nákladnými vozòami - či ešte existujú nejaké čiastočne obrzdené, alebo vôbec nebrzdené. Na stránke Carga sú údaje o vozidlách - skús pozrieť, či je tam niečo o brzdách.
Peon
184-ka podľa mňa mohla kľudne vzniknúť aj bez presmerovania 84-ky. A to, čo by sa vrazilo do 184-ky by sa možno ušetrilo na zrušených spojoch 84-ky v časoch premávky 184-ky...
MOJ NÁVRH NA ÚPRAVU TRASY LINKY N95
Tá zachádzka do Ovsišťa (a odtiaľ po tej istej trase na Lachovu bez zastavenia) mi pripadá dosť zmätočná. Vyjadrite sa prosím k môjmu návrhu. Odhadujem, že navýšenie vzkm by bolo zanedbateľné a možno by to prispelo k väčšej prehľadnosti jej trasy:
Smer Vozovňa Petržalka, variant A: Zo zastávky "Ovsište" by išiel na Dolnozemskú cestu, kde by mal zastávku "Ekonomická univerzita" a "Bosákova" (tá už v tom smere kvôli presmerovaniu 84ky neexistuje).
Smer Vozovňa Petržalka, variant B: To isté, ale bez zastavenia na tých dvoch spomínaných zastávkach.
V opačnom smere tak isto - variant A alebo variant B.