Reakcia na: slavius #85971:
Načo porovnávaš Karosy s električkami ? Myslíš, že neviem, kde majú tlačítka ?
A v nočákoch sa obyčajne vyskytuje 155 cm geriatrický substrát tak ako na električkových radiálach ?
Keď si pozornejšie prečítaš môj príspevok - myslené: predísť tomu, aby vodičovi pred každou zastávkou (na znamenie) 6 krát nepískalo v kabíne - t.j. svetelné tlačice + nový oznamovací systém v kabíne.
Systém by sa dal skombinovať s dopytovým otváraním. A dostávame sa ku géniu loci v električke - zazvoniť + dopyt ? Alebo len dopyt ? A toto chceš vysvetliť cestujúcej verejnosti a naučiť ju to používať ?
A otázka - a myslím, že vodiči električiek by mohli povedať, v koľkých prípadoch by sa to využilo. Mojim odhadom by počas kola prešli bez zastavenia 3 zastávky.
Mne to nepríde ani ako zlý nápad, len s jeho realizáciou to nevidím reálne.
Sommelier
Re #85889 intony:
No, ak to je zväčša tak ako hovoríte
Je načase, aby sa nad tým kompetentní zamysleli a pomerne presne stanovili, že sa to tak robiť má - a basta. ? Nevidím jediný dôvod aby druhá súprava čakala na odchod tej prvej.
Čo je ale druhá vec - a táto podstata Vám obom tak trochu unikla - hovoril som o niektorých zastávkach - kde by k zdržaniu dochádzalo (rozumejte - vodiči električiek něsu glupi, keď vidí, že má čas a za ním nič nestojí, tak počká) - takže taká 3T3 na miestach, kde je odbavovanie dvoch súprav naraz často nevyhnutnosť - na Legionárskej, Kamennom námestí, Trnavskom a pod - hotová pohroma.
Nehovoriac o tom, a predokladám, že nebudem sám keď sa vyslovím proti tomuto riešeniu, pretože do posledných dverí už zo stanovišťa vodiča nieje takmer vidno. Myslím, že vodiči by neboli vôbec nadšení.