d3k0: no tu 39 tipujem ze po prazdninax uz neobnovia... a hmm ak dubravcanom skratia linky a daju im eliny, budu mat aspon nieco.. ale ked ostane len na eliny, budu oblasti ktore sa budu moct ist past... (este keby tak ostalo aspon na trofle, ved hadam uz dojdu tie 15TRmky a potom mozno daju 8 minutovy interval na 201 a 202 (a poslu do bazin 82:-))
len situacia ved neak bude mi skor pripomina to, ze sa proste pocka a hadam sa to neak vyriesi (vybavi vynimka v tomto pripade), ale co ak nie ? nebolo by to rozumnejsie zacat upravovat uz teraz ? (poznam kopu toho co by sa dalo zlikvidovat - hmm zacal by som 79:-)), pripadne skratit a obmedzit... - 74 do bazin a podobne:-))
len situacia ved neak bude mi skor pripomina to, ze sa proste pocka a hadam sa to neak vyriesi (vybavi vynimka v tomto pripade), ale co ak nie ? nebolo by to rozumnejsie zacat upravovat uz teraz ? (poznam kopu toho co by sa dalo zlikvidovat - hmm zacal by som 79:-)), pripadne skratit a obmedzit... - 74 do bazin a podobne:-))
Turbo
KT8D5 a KT8B5 sa lisia iba v tom, ze prva ja obojsmerna, duha jenosmerna. CKD zaviedli nasledovny system zacania, z coho si lahko zistis, ake vozidlo to je:
prve pismeno (resp. dvojica pismen):
T - tramvaj
KT - kloub, kloubova tramvaj (stare
oznacenie iba K - K2)
R - rychlodrazna tramvaj (napr. RT6N alebo RT8D5M)
nasledovne cislo:
Pri tramvajach rady T (cize solo vozoch) je to iba poradove cislo typu (napr T3, T5, etc..)
Pri klbovych tramvajach to je poradove cislo (K2), alebo pocet naprav (novise modely, napr. KT8D5, KT4 a pod.)
Dalej nasleduje prismeno, ktore urcuje aky typ vozidla to je, a to podla vzdialenosti otocnych capov podvozkov a prevedenia skrine:
A - vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerny voz
B - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, jednosmerny voz
C - vzdialenost otocnych capov 6,7, metra, obojsmerny voz
D - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, obojsmerny voz
Posledne cislo urcuje sirku skrine vozidla:
2 - sirka 2,2 metra
5 - sirka 2,5 metra
6 - srika 2,6 metra
a pod.
Este sa za takto vzniknute oznacenie zvykla dat skratka statu, pre ktory boli vozy vyrobene (napr K5AR - obojsmerne kacice pre Kahiru; poznamka: Ked sa vyrabali este stare tramvaje, nebolo zavedene znacenie A, B, C, D a vozy rady T (T1, T2, T3 a T4) a K (K1, K2) sa takto neznacili, lebo nazapadali pod ziadne pismeno - maju totiz vzdialenost otocnych capov 6,4 metra, alebo KT4D - KT4 pre nemecko, alebo aj T3SU, RT8D5M - rychlodrazna tramvaj pre Manillu a pod.)
Takto si lahko zistis, o co ide ihned z oznacenia:
T6A5 - Tramvaj tuha, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerna so sirkoun skrine 2,5 metra
KT8D5 - Tramvaj klbova, vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, 8 naprav, obojsmerne prevedenie a sirka 2,5 metra.
Podla tejto schemy sa daju napisat aj vozidla, ktroe nikdy neexistovali, napr.:
KT6C5 - klbova tramvaj, 6 naprav, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, obojsmerna, sirka 2,5 metra (teda klbova T6A5 ka, obojsmerna
Este za za poslende pismeno dava aj "N" ako nizkopodlazne, co je napriklad KT8D5N s vanou uprostred (v Brne).