Reakcia na: pressburger #79410:
"ale nemusel som prestupovat." - to je mi už len argument. Priznaj si, že jediné o čo ti ide je, aby si nemusel svoj veľactený zadok zodvihnúť zo sedačky od začiatku do konca cesty. Keby sme takto rozmýšľali, tak máme 500 liniek odvšadiaľ všade, a každá bude chodiť 4x denne, aby nikto nemusel nedajbože prestupovať.7.5-minútový interval cez víkend je ti málo? Choď sa odviezť víkendovou MHD hocikam inam na Slovensku, a potom vyslovuj nespokojnosť s intervalmi.
A keď porovnávaš, tak porovnávaj adekvátne - spomínaš dĺžky ciest ak ti ujde niektorý spoj 30 a 26 minút. Až na to, že ak ti ujde/vynechá aspoň jeden spoj pri tvojej slávnej L81, tak ti cesta trvá 40 minút.
A aby si nepovedal, že nemám konkrétne fakty, pripravil som pre teba malú kalkuláciu:
Keďže 15 (interval L13) je presným 2-násobkom 7.5 (interval L95), znamená to, že sú na Šafku synchronizované, takže keď prídeš tou "správnou" 95-kou, vždy čakáš 3 minúty, a ak tou "nesprávnou", tak 10. A keďže ako používateľ internetu si určite schopný vyhľadať si odchody, nepredpokladám, že zámerne pôjdeš na tú "nesprávnu". Summa summarum celá cesta 95+13 trvá 11+3+13=27 minút.
A aké 2 ti majú ujsť? Čo/kto ti bráni ísť napr. 98-čkou na Smolenickú, a odtiaľ 93? Vďaka 15-minútovému intervalu L98 a 7.5-minútovému L93, a teda konštantnému prestupovému času 2 minúty to vychádza 3+2+15=20 minút. A ak ti aj nebodaj jedna L93 vynechá (čo je cez víkend vzácnosť) tak 27 minút.
Ešte stále budeš snívať o svojej L81, ktorou keď zmeškáš/vynechá, to trvá 40 minút?

Vladimír
Re #79405 pressburger: Ja som si nevšimol, že by tu bola reč o znižovaní výkonov ED. Považujem za automatické, že všetci diskutujúci hovoria o rušení liniek a zahusťovaní intervalu na zvyšných linkách.