tu je skrateny preklad toho clanku z BBC:
Električky opäť v Londýne
Električky sa majú vrátiť do ulíc centra Londýna po prvý krát po päťdesiatich rokoch. Na stavbu sa ráta s rozpočtom 500 miliónov libier. Londýnsky starosta Ken Livingstone dal zelenú dvom tratiam. "The West London Tram" bude jazdiť po západnom Londýne, vynaloží sa na ňu 200 mil. Ł. a má byť dokončená do roku 2009. "The River Cross Tram" za 300 mil. Ł bude križovať mesto zo Severu na Juh a prevádzka by sa mala začať v roku 2011.
122 miliónov cestujúcich
Očakáva sa, že električky odvezú 122 miliónov cestujúcich každoročne. Je to návrat tohto typu dopravy do ulíc centra mesta po prvý krát od Júla 1952. Na financovanie sa použijú súkromné aj verejné prostriedky a cieľom stavby má byť zníženie dopravných zápch, zatraktívnenie hromadnej dopravy a obnovenie mestských častí v hlavnom meste. Električky sú súčasťou 560 mil. Ł balíka určeného k inovácii hromadnej dopravy z dôvodu vyšších nárokov na prepravu.
Rýchlejšia doprava
Starosta dúfa že cestujúci presadnú zo svojich áut na električku a chce zopakovať úspech, aký dosiahla "Croydon Tramlink" na južnom okraji Londýna. Povedal, že električky budú rýchlejšie a spoľahlivejšie v týchto častiach mesta, ktoré trpia dopravnými zápchami. Bude rokovať z vládou, aby dosiahli čo najrýchlejšieho dokončenia stavby. Súčasťou balíka na inováciu hromadnej dopravy sú
aj dve autobusové linky, ktoré majú byť sprevádzkované v rokoch 2006 a 2008.
zdroj: BBC, skrátené
Električky opäť v Londýne
Električky sa majú vrátiť do ulíc centra Londýna po prvý krát po päťdesiatich rokoch. Na stavbu sa ráta s rozpočtom 500 miliónov libier. Londýnsky starosta Ken Livingstone dal zelenú dvom tratiam. "The West London Tram" bude jazdiť po západnom Londýne, vynaloží sa na ňu 200 mil. Ł. a má byť dokončená do roku 2009. "The River Cross Tram" za 300 mil. Ł bude križovať mesto zo Severu na Juh a prevádzka by sa mala začať v roku 2011.
122 miliónov cestujúcich
Očakáva sa, že električky odvezú 122 miliónov cestujúcich každoročne. Je to návrat tohto typu dopravy do ulíc centra mesta po prvý krát od Júla 1952. Na financovanie sa použijú súkromné aj verejné prostriedky a cieľom stavby má byť zníženie dopravných zápch, zatraktívnenie hromadnej dopravy a obnovenie mestských častí v hlavnom meste. Električky sú súčasťou 560 mil. Ł balíka určeného k inovácii hromadnej dopravy z dôvodu vyšších nárokov na prepravu.
Rýchlejšia doprava
Starosta dúfa že cestujúci presadnú zo svojich áut na električku a chce zopakovať úspech, aký dosiahla "Croydon Tramlink" na južnom okraji Londýna. Povedal, že električky budú rýchlejšie a spoľahlivejšie v týchto častiach mesta, ktoré trpia dopravnými zápchami. Bude rokovať z vládou, aby dosiahli čo najrýchlejšieho dokončenia stavby. Súčasťou balíka na inováciu hromadnej dopravy sú
aj dve autobusové linky, ktoré majú byť sprevádzkované v rokoch 2006 a 2008.
zdroj: BBC, skrátené
. Ale podstatnejsie je to, ze eliny a metro su na rozne ucely - by som povedal. Take metro moze mat hypoteticky v BA, resp. v centre par zastvok iba - 3-5, ale taka elina ich ma a moze mat "neobmedzene" teda, ze elina je na kratke trasy, kdezto metro je na dlhe (nie ze by sa to nedalo vhodne kombinovat, ale v londyne ked uz maju metro /jedno z najstarsich/ by bolo blbe, keby ho zrusili :D)
Ták-a hotovo- môj počítač celkom bez problémov strávil beusácke info - akurát som trochu v rozpakoch, či sa informácie tohto druhu budú hodiť...
.
Martin z Prahy
Na Strahov se v noci nedostaneš, jelikož, tam jsou pouze vyosokoškolské koleje. Jediné možné je linka 57 do zastávky Malovanka, od které půjdeš asi 15 minut dokopce na Strahov. Můžeš taky využít lanovou dráhu na Petřín, která jezdí do 23.45. Z Petřina je to na Strahov, co by jsi kamenem dohodil. Jinak na Strahov jezdí linky 143,149, 176 a 217. Nejlepší je podle mě linka 176, jezdí do 0.30 po 20 minutách a navazuje na Karlově náměstí na každé druhé metro. Ta tě vyveze až ke stadionu.
Všechny linky v Praze hlásí zastávky, vyznačení tras, informace, plány sítě, tarify, jsou buď v informačních střediscích, ve většíně zastávkách, kde jsou přístřešky JCDecaux. Kdyby byla náhodná výluka neboj se. V metru je každých deset minut informováno akusticky o výlukách, poř. náhradní dopravy a jak se cestující mají zachovat. Výluku poznáš snadno: Jízdní řád (cestovný poriadok) je žlutý, tabule linky je žlutá, popř. display BUSE zobrazen černě na zeleném podkladu namísto zeleného na černém. Vždy když je výluka řidič nebo dispečer z terminálu zpustí ve vozech hlašení asi "vážení cestující, tato linka jede po doklonové trase. Využijte prosím výlukovou linku X5, 729 odjíždějící z této zastávky. Děkujeme za pochopení a za možné komplikace se omlouváme" Takže se nemusíš bát.
Do Prahy dorazily nové Karosy B961, kdo je chce vidět ať mrkne sem:
http://www.citybus.cz/archiv/502/b961/karosa_b961.htm