V BB su skoro vsetky vyhybky digitalne. Mimo zel. stanice a vozovne su asi len 2. V bystrickych trolikoch to mozno spoznat podla odlisneho pipania pri prechode vyhybky, ci krizovania. To pipanie maju aj niektore serie v BA.
V praxi sa ta rychlost lisi. 100 krat mozes prejst krizovatkou 35-kou, 101 raz ides 25 kmh a parohy padnu. Digitalne vyhybky sa prehadzuju tlacitkom, tie stare jazdou. Neviem si predstavit prechod krizovatkou 70tkou. Ved na rovnej trati sa malokedy dosiahne 60-ka, dokonca som bol svedkom ako 15TrM spadli parohy na konci noveho useku Gararinovej, a to siel len nieco cez 50 (odhadom).
Inak, vsimli ste si, ze v BB zachadza trolejove vedenie k zastavke, kym v BA ide stale rovno ?
Zaujimalo by ma, ako sa vodici rozdeluju do drah na konecnych. Maju to vo vzoraku, alebo sa rozhoduju sami ? Ked ma konecnu viac liniek, kazda ma inak dlhu prestavku. Ak by sa trolejbus zaradil do zlej drahy, musel by miesto oddychu stale stahovat palice, resp. posuvat sa a uhynat inym trolejbusom. Vie mi na toto dat niekto odpoved ?
V praxi sa ta rychlost lisi. 100 krat mozes prejst krizovatkou 35-kou, 101 raz ides 25 kmh a parohy padnu. Digitalne vyhybky sa prehadzuju tlacitkom, tie stare jazdou. Neviem si predstavit prechod krizovatkou 70tkou. Ved na rovnej trati sa malokedy dosiahne 60-ka, dokonca som bol svedkom ako 15TrM spadli parohy na konci noveho useku Gararinovej, a to siel len nieco cez 50 (odhadom).
Inak, vsimli ste si, ze v BB zachadza trolejove vedenie k zastavke, kym v BA ide stale rovno ?
Zaujimalo by ma, ako sa vodici rozdeluju do drah na konecnych. Maju to vo vzoraku, alebo sa rozhoduju sami ? Ked ma konecnu viac liniek, kazda ma inak dlhu prestavku. Ak by sa trolejbus zaradil do zlej drahy, musel by miesto oddychu stale stahovat palice, resp. posuvat sa a uhynat inym trolejbusom. Vie mi na toto dat niekto odpoved ?
Turbo
No co uz, ale aj Radlinskeho je spravena tak... Az na to, ze napojenie na staru trat pred Blumentaskym kostolom posrali - ked si lepsie vsimnes ten obluk, tak zistis ze sa tam sekli o 10 cm, ktore potom vyrovnavali ohybanim obluku do takej podoby v akej je - nie je plynulo napojeny na staru trat. Duha vec ktoru tam sfusovali bola osova vzdialenost trate prave v tomto mieste. Ked ide linka 7 z Americkeho namestia hore tak ak tam stoji povedzme osmicka, tak sa idu tak-tak zrazit. Myslim si ze keby to neboli taki TRABUSTI, tak by ten obluk posunuli o 20 cm dalej, ale ich to netrapi - a tak to aj vyzera... Vidime ako to dopadlo. A povem ti nieco: Takto to dopadne aj kazdy dalsi krat, kym nepadne dakoho hlava........!
Bon-Cu:
Afta sa nerobia??? (inac slovo "afta" nemam rad, lebo je to zakerna infekcia huby, ktorou sem-tam trpim!). Dispecerske feldy predsa jazdia na CNG. LPG je ale starsi system a bol technologicky zvladnuty uz davnejsie. Preto sa tak rozsiril. Druha vec je dojazd. So systemom CNG je nizsi ako u LPG, ale v autobuse je dost miesta na tlakove nadoby, v aute je to ovela viac obmedzene. Chcel by som vediet aky dojazd maju tie feldy... K tomu si vezmi ze do klboveho autobusu nacpes tolko tlakovych nadob, kolko chces. Dojazd potom nie je problem. Este sa mi zda ze uprava motora na LPG je jednoduchsia, dokonca (pokial sa nemylim) ak upravis benzinovy motor na LPG, tak ho mozes pouzivat aj nadalej na benzin, LPG bude ako druhe palivo, ktore ti zhltne. U Dieslovych motoroch je to ale inak, tam ked raz prerobis na LPG, tak navzdy. CNG ti pojde iba na zemny plyn, na motore nezavisi. Ale v podstate pracuje CNG ako benzinovy motor, teda mas tam sviecku, zapalovanie, etc... Ak by sa niekto dostal k technickym udojom o motore Liasch, ktore maju nase CNG Karosy, tak by ma to moc zaujimalo, najma aky maju kompresny pomer, ci maju novu hlavu, alebo sa do starej navrtali sviecky, etc... Iba hadam ako to tam moze fungovat, ale zda sa mi ze pry pohone plynom je nutny vyssi kompresny pomer.