#73146 klf - Chorváti to stávajú zo súkromnými zdrojmi asi a im to tiež ďaleko viac horelo než nám. Moderný autoturista nie je ochotný sa plaziť v kolóne desiatky kilometrov medzi súvislou prímorskou zástavbou.
? kde nájdem dačo na tejto stránke o hre SimTr (skúšal som to v googly a dalo mi to "www.simtr.imhd.sk" a presunulo ma to na hlavnú stránku www.imhd.sk)
zas treba rozlisovat... Chorvati su vacsi vlastenci ako my, vedia si viacej vazit svoju krajinu a vedia racionalne investovat... Mozno to ma na svedomi aj historia a sice ze bud boli bud pod Rakuskom, alebo v Juhoslavii (co bolo svajciarsko vo vychodnej Europe) - teda su dost samostatny... a tym padom ze vedia dobre investovat, maju tazke bubaky z cestovneho ruchy, a ak k tazkym bubakom daju nejaku pozicku, tak maju uplne tazke prachy, za ktore postavia super dialnicu, maju stastie ze tam nemaju ziadnych tunelarov - teda nic sa nepredrazi...
ale POZOR, ta dialnica je dost draha a preto nie je urcena pre domacich...
Dalo by sa to analogicky previest na nas priklad... Postavili by sme hyper-mega-super lyziarske stredisko, ale pre slovakov by bolo velmi drahe, no pre zahranicnych ludi velmi atraktivne a teda by nam to stredisko splatili...
U nas vladne este velmi socialisticke zmyslanie a neschopnost vhodne investovat, respektive neschopnost odolat slobodnym peniazom a nedat si ich do vlastneho vrecka. To je rozdiel od Chorvatska, tam skutocny socik nepoznali, jedine titoizmus, co je velmi slaby odvar...
Nedozijes. My co sme tu sa nedozijeme asi uz nijakej vyznamenej stravby na Slovensku, alebo v Bratislave. Minule som v radiu, ci v telke pocul, ze v Chorvatsku vybudovali skoro 400km dialnicu s vyse 100 viaduktami, desiatkami tunelov a desiatkami vyjazdov a desiatkami podchodov pre zver za rocne 3 (TRI) roky !!! A ta krajina nie je v EU a my ano ! Hanba, malo by to byt naopak !
imho sa tá stavba predraží. Ale nakoniec matička EÚ nám na všetky tie Vidensko - Bratislavské železničné nádhery (v dĺžke 70 km) vyčlenila spolu s peniazmi z nášho rozpočtu nejakých 9,6 mld. Sk. Ak len za projekty zaplatia 3...
Mno, ono celkovo 94, 38 miliardy Sk pre projekty v rámci Slovenska (cestné, železničné, plavba) - zvyšok EÚ (vrátane krajín, ktoré majú oproti nám oveľa rozvinutejšiu dopravnú sieť - čo ale nemusím písať) si rozdelí "zvyšných" 330 miliárd Eur na dopravné projekty.
Najmä keď je minimálne 100 mld. z toho úver.
Mimochodom tender na dokumentáciu tunela pod Dunajom vyhrala čd zelenka friendly firma so suverénne najdrahšou ponukou. Jediné kritérium bola cena. ?
Zdroj: tlačená verzia Trendu
No, ja by som povedal (nevif uz som tu dlho nebol) ta ekodiskusia no: Ludia by si mali chranit svoje zivotne prostredie, ale treba konat nie rozpravat. Nedavno sa zacalo rozpravat o globalnom oteplovani, o klime... ale clovek si to sposobil sam, vdaka cloveku zem postupne zanika a to nie je dobre, takze CHRANME SI SVOJU PLANETU!!!
K tej ekodiskusii len jednu vetu - treba sa zamerať aj na spotrebu a napr. na kúrenie nežrať dvojnásobok energie ako treba a stavať vrtuľky, panelíky a reaktory podľa toho čo sa kde hodí.
#72956 matthew - k tým ilustračným záberom - tiež sa vždy čudujem, keď napr. na ta3 hovoria o "dotáciách" na autobusy a šľahnú tam zábery z nastúpisťa diaľkových na ASMN. Čo si mam o tom novinárovi myslieť - lenivý prejsť dalej alebo nevie o čom točí?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jan