Reakcia na: fobust #73010:
Vario LF3 je vozidlo novo vyvinuté používajúce osvedčené komponenty z vozov T3 s cenového hľadiska (časti podvozkov-prevodovka,monobloky,kotúčová brzda,aktuátor).Voz spľňa české normy a teda určite bude sľňať aj tie slovenské(vyjadrenie jednej veľmi kompetentnej osoby že spĺňa) .Keby vyhral výberové konanie na nové vozy ,tak by musela u nás prebehnúť homologizácia (schválenie nového typu ).Po nej už nič nebráni v prevádzke v SR.
galiyosha
Neviem, v akom stave sú 7602-10, možno je to faktické vyradenie odôvodnené, ale nie sú niektoré T3 z posledných sérií, keď to už v ČKD vo veľkom flákali, v stave ešte horšom? Nehovoriac o odporovej výzbroji... Prídu aspoň vane alebo sa stále kupujú len obyčajné VarCB3? Aký to má zmysel? To je cenový rozdiel oproti vani taký zásadný?
Re #72948 ufo: (Znalci ma isto opravia, ak sa budem mýliť.) Pokiaľ viem, tak: skriňa VarCB3 je schválený komponent pre opravu T3, výzbroj Progress je schválený komponent pre opravu T3, podvozok Komfort je schválený komponent pre opravu T3...
De facto staviaš úplne nový voz, de iure však len opravuješ ten starý. Na starý voz sa vzťahujú staré technické normy. Nepotrebuješ riešiť nehorľavé podlahy a obloženie vozidla, bezhalogénové izolácie káblov, úroveň elektromagnetického vyžarovania v priestore pre cestujúcich... Keby si chcel z rovnakých (lacných) dielov poskladať novú električku, nikto by Ti ju neschválil. Ostatne, 14Tr sa začali "rekonštruovať" podobným spôsobom...
Re #72950 Beus: A nestavajú sa na tie košické papiere rovno vane a nenechajú sa T3M dojazdiť tak, ako sú. To nechápem ani ja...