Reakcia na: Nick #69166:
na margo DNV... je tu viacero faktorov, preco su vlakove linky az tak nevyuzivane. No medzi najhlavnejsi a azda najrozhodujucejsi patri nedostupnost stanice... ZST DNV je v oblasti, kde ju ma v pesej dostupnosti (dajme tomu 10 minut) maximalne, a to mozno prehanam, 2000 obyvatelov... vzhladom na to ze DNV ma 16 599 je to zalostne malo...
Ono ale medzi zaujimavosti patri, ze kedysi existovala zastavka "Devinska Nova Ves-zastavka" v mieste medzi zeleznicnym nadjazdom nad Eisnerovou ulicou a Presskamom... Neviem pre ju zrusili... v sucasnosti by nebolo odveci vybudovat podobnu zastavku priamo na nadjazde... viem ze z hladiska technickeho by to bol mensi problem /navestidla, vyhybky/, no myslim si ze aby nastupovanie ludi nebranilo prejazdu rychlikov, dala by sa vyuzit tretia (velmi malo vyuzivana) kolaj vlecky do preskamu...
Co ma vsak mrzi je, ze pred 2 svetovou vojnov existovala trat (dokonca uzkorozchodna) z ZST DNV cez obec, popri rieke Morava az do Devina... myslim si ze nebyt vystavby zeleznej opony a komunikacii pre pohranicnu straz (ostnaty plot, chodnik - dnes cyklisticky) tak by tam ta trat bola dodnes... skoda, ak by sa tato trat prerobila (vyhybky a signalizacia + pridalo by sa vedenie), mohli by tadialto chodit elektricka, ktora by pokryvala este vacsiu cast obce ako linka 28... teda by bola vyuzivana... no riziko by bolo v tom, ci by bola naozaj vyuzivana, ci by sa tu oplatilo stavat parovu trat, alebo len vyhybne na zastavkach (tak ako eliny v T.Tepliciach, ci v Szegede)
Valec