Este sa vratim k tej autobusovej rychlodrahe z Holandska, uviedol som to len pre inspiraciu a netvrdim ze je to to prave riesenie pre Bratislavu. Tu je este zopar odkazov na tento projekt v anglictine:
http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm
Tiez odporucam pozriet tieto stranky:
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm
Tiez odporucam pozriet tieto stranky:
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
tulenique
Inak este by ma zaujimalo ako je technicke riesenie, toho ze zberac sa pri vjazde do tunela zlozi do najnizsej polohy (snad to neovlada rucne vodic - to by u nas dopadlo...), teda predpokladam ze sa ten zberac stahuje, aby tunel mal co najmensi polomer, preto asi aj volili v tuneli napajanie tretou kolajnicou.