Reakcia na: Spectre #60721:
1. Ako je uvedené nižšie u tramvaje sa aj tak nejedná o prdnosť vjazde...
2. Veď keď tam už som, tak ma vidí už z diaľky takže nemusí "náhle". Ja trvám na tom čo som napísal. BTW prečo si myslíš že je v nižšie uvedenom citáte zo zákona posledná veta taká aká je, a nie že "musí dať prednosť v jazde", keď je to podľa teba to isté?
______________________________
"Jazda v mimoriadnych prípadoch § 10"
(...)
"(2) Na električkový pás v úrovni vozovky sa smie v pozdĺžnom smere vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, ODBOČOVANÍ, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, sa smie prechádzať len ****, a to na mieste na to prispôsobenom. Pritom vodič nesmie ohroziť ani OBMEDZIŤ električku v jazde."
Takže pri neoddelenom električkovom páse je to bez diskusie, tam môžem kedy chcem.
Pri oddelenom páse - ja si ten zákon vykladám tak, že v podstate môžem vliezť na tie koľaje aj keď viem, že mi protiidúce autá mi neumožnia odbočiť. Prúser mi nastáva až v momente, keď sa prirúti električka, v tom momente som ju obmedzil a porušil som vyhlášku a nemám sa už na čo vyhovoriť.
eripmav
- neobmedzením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nijako neprekážal,
- neohrozením povinnost vodica pocínat si tak, aby inému úcastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpecenstvo,
- dat prednost v jazde povinnost vodica pocínat si tak, aby vodic, ktorý má prednost v jazde, nemusel náhle zmenit smer alebo rýchlost jazdy,
Teda neobmedzit je najviac, potom je dat prednost - kde mozes prekazat, ale nesmie ten co ma prednost nahle musiet na teba reagovat a najmenej je neohrozit. Dat prednost neznamena zaroven neobmedzit, pri dani prednosti mozno vozidlo s prednostou aj obmedzit (napriklad pri vychadzani z vedlajsej mozno sposobit ze vozidlo na hlavnej musi trochu pribrzdit, ale nie nahle). Obdobne neohrozit je ine ako dat prednost, pri neohrozeni, mozno sposobit aj potrebu nahle zmenit rychlost alebo smer jazdy, ale nie nebezpecenstvo.