Ad: číslovanie so značkou vs. čítanie cieľa
Bohužiaľ - aj mne sa stal ukážkový prípad "nečítania"... asi rok a pol dozadu, jazda Devín smer Kameňolom, zastávka Dolné koruny..bežiaca a mávajúca pani cez celú cestu, potom hroziaca päsťou k môjmu busu, keď videla, že vozidlo jej na zastávke na znamenie evidentne nezastaví... to, že to malo nápis Autoškola cez pol čela a na zmienenej zastávke sme sa nachádzali v čase, keď bežné poradie ani nejde, bol iba detail... ? ?
Bohužiaľ - aj mne sa stal ukážkový prípad "nečítania"... asi rok a pol dozadu, jazda Devín smer Kameňolom, zastávka Dolné koruny..bežiaca a mávajúca pani cez celú cestu, potom hroziaca päsťou k môjmu busu, keď videla, že vozidlo jej na zastávke na znamenie evidentne nezastaví... to, že to malo nápis Autoškola cez pol čela a na zmienenej zastávke sme sa nachádzali v čase, keď bežné poradie ani nejde, bol iba detail... ? ?
Mike
Situácia sa málo zlepšila začiatkom 90tych rokoch, vznikli záložné vozidlá a zaviedlo sa hradenie výpadkov. Na dnešné pomery to bolo celom o.k. Ja si ako malý pamätám viacero výpadkov prúdu u električiek, náhradné autobusy chodili cca v dvojminútových intervaloch. Proste na ND sa operatívne stiahlo veľmi veľa busov.
V globále ale nebol stav vozového parku bohvie aký ale bol pravidelne obmieňaný.
Čiže takpovediac banalizované - chodili každú chvíľu šroty.
Dnes? Chodia každú chvíľu šroty iba do Petržalky, aj to vďaka 5.9. Inde chodia šroty s redšími intervalmi. Občas dojde aj nejaké seriózne vozidlo MHD v akom - takom štandarde, a to hlavne električka, alebo trolejbus. Pri týchto dvoch typoch dopr. prostriedkov je oproti minulosti zníženie prepr. kapacity kompenzované zvýšením kvality vozidiel. U autobusov je oproti minulosti taktiež znížená kapacita (aj keď tu to neplatí generálne), ale je aj zhoršený, resp. stále úbohý stav vozidiel.
Aspoň u električiek sa dosiahla presnosť a pravidelnosť, ale tá tu je už od roku 1993. Posledné nové električky prišli v roku 1997 v počte 10ks, a ešte na prlome rokov 2005/2006 v počte 2ks. ? ☺ ?