Reakcia na: fobust #54829:
Som zvedavý, ako to súdruhom z EVPÚ bude, alebo nebude brzdiť, hlavne elektrodynamicky. Taktiež mi už vôbec nie je jasné, ako ktosi v Schadefabrik Pilsen mohol vyprojektovať hnacie vozidlo pre horskú rampu bez EDB. Ad2: priamy predchodca radu 131 je 130. Elektricky sú trakmer totožné a 130 (E479.0) EDB má. Nakoľko sa jedná o odporovú mašinu s fechralovými (trvalo zaťažiteľnými) odporníkmi sa pýtam: skutočne potrebujú modré gumky zvlášť odprník pre reguláciu rozjazdu a zvlášť pre EDB? Súdruhovia, nestačili by vám tak zo štyri kombinačné stykače naviac? Alebo tyristorový regulátor EDB rovnakého princípu, ako má 350 (ES499.0) a prepínač jazda-brzda? Inak v čase prvopočiatkov elektrifikácie na Slovensku a v čase vývoja 140 (E499.0) sa poradcovia pre konštrukciu a prevádzku, či už z bývalého ZSSR alebo Švajčiarska domáhali EDB už do tejto mašiny, ale veľký brat Modrá Guma usúdil, že majú veľa skúseností, tak sa žiadne dynamika nekonala. Argument číslo jeden bol, že to nie je odskúšané, čo nebola pravda. Argument číslo dva bola možná nespoľahlivosť, čo taktiež nebola pravda. Navyše EDB je u železnice plne zálohovaná tlakovzdušnou brzdou, takže keby aj jej spoľahlivosť bola 5%, tak sa na rozdiel od električky nič nedeje. som veľa zvedavý, či to súdruhom z Dubnice bude rekuperovať, ak áno ako a koľko. Inak zatiaľ je rad 131 štatisticky prevádzkovo najspoľahlivešia elektrická lokomotíva jednosmernej sústavy u ex. ŽSR
F.M.
Re #40210 5510: Ja neviním vodiča z toho, že chlapcovi privrel ruku. Jasné, že keď počul signál "Nenastupovať - Nevystupovať", nemal čo podávať dedkovi ruku a mal priestor dverí opustiť. Lenže, keď chceme byť OBJEKTÍVNI, medzi povinnosti vodiča pred odchodom zo zastávky patrí, okrem iného, aj to, že po uzatvorení dverí je povinný v spätnom zrkadle skontrolovať situáciu pozdĺž vozidla. Vodič by mohol tvrdiť, že ho v zrkadle nevidel, no fakty hovoria proti nemu:
1. Chlapec, ktorý má 9 rokov a podľa fotky je dosť vysoký na to, aby ho bolo vidieť, mal privretú ruku, teda je pravdepodobné, že stál na nohách.
2. Električka stála v zastávke "Riazanská", kde je výhľad na celé vozidlo, aj v prípade súpravy.
Preto som napísal, že ak sa to stalo, jednoznačne je vinný vodič.