Reakcia na: untrop #53277:
myslim ze pracovne doby su uz pomerne dost rozlozene co sa neda povedat o zaciatku skoly a rannych dochodcoch ktori sa kdesi hrnu, riesenim by bolo naozaj posunutie zaciatku skoly aspon o 0.5-1hod + rozdielne ceny listkov (obzvlast pre dochodcov) v spicke a mimo spicku nech si rozmyslia ci sa naozaj musia niekde trepat s pracujucimi/studujucimi ludmi ktori nemaju na vyber a zasierat im kapacitu busudodnes nepochopim preco DPB nema rozdielne ceny listkov pre spicku a sedlo, ked je rozdiel v kapacite a pohodlnosti prepravy rozdielny ale na druhu stranu treba aj ludi viac motivovat, myslim ze v spicke by mohli byt listky lacnejsie (spoje chodia plne vytazene - lacnejsie), naopak v sedle drahsie kedze spoje nejazdia natolko vytazene, co by vsak sposobilo este vacsie pretazenie spicky takze specialne dochodcom by som vyrazne zdrazil spicku a zlacnil sedlo
u telefonnych operatorov sme na to zvyknuti bezne, preco nie u MHD kde tomu jej kapacity a realita tiez zodpovedaju...
Mike
Jediné, čo zachráni bratislavskú MHD postavenú hlavne na autobusoch je nákup nových kĺbových, minimálne 18 metrových vozov. Dodávka akýchkoľvek kratších, nekĺbových vozov vôbec neprispeje k zachovaniu doterajšej úrovne prevádzky, o zlepšení ani nehovoriac. Ten, kto si myslí opak nehodnotí situáciu so znalosťou veci.
Ikarusy 280 sa vyraďujú iba kvoli prasknutému rámu, ale aj to v optimistickom priemernom počte 1 za mesiac. (momentálne ich jazdí 30.)
Kapacita 15m busa je evidentne menšia, viď skúšobná prevádzka MANu a mercedesu. Na linkách ako napr. 21, 83 sa tam nezmestili všetci cestujúci, čo ináč kĺbak poberie v pohode.
Okrem iného aj manévrovanie s ním bude horšie, niektorí vodiči s tým budú mať problémy. A nie že" su lepsie skladovatelne vo vozovniach", ale práveže manévrovanie vrámci vozovní bude horšie. (Napr. ako kanál DO, pumpa - neviem, neviem, či sa na to pri stavbe novej plničky CNG na Juráku myslelo ? )