Reakcia na: tivino #50832:
Na najvyťaženejších (a teda zrejme ziskových) linkách je samozrejme možné zaviesť ešte osobitné spoje. Tu sú však dva možné prístupy:
- bude jednotný cestovný doklad a integrovaná doprava zabezpečovaná viacerými dopravcami. Jednotlivé linky budú dostávať príslušný podiel dotácií, keďže však bude jednotná cena a jeden organizátor, pri dotovanej doprave nebude zrejme znížená cena lístka (keďže tá by znamenala vyššie dotácie).
- druhá možnosť, noví dopravcovia budú zabezpečovať len lukratívne a ziskové linky (v špičke) na iné (možno lacnejšie) cestovné doklady. To bude znamenať odliv cestujúcich s predplatnými CL a zníženie tržieb DPB ako súčasného prepravcu. Niekto však bude musieť zabezpečovať aj menej ziskové spoje (večer, víkend), a keďže sa znížia príjmy za vyťažené časy, bude nutné rozdiel niekde doplatiť: buď vyššími dotáciami alebo vyššími cenami CL, prípadne redukcia dopravy v mimošpičkových časoch.
Toľko môj názor.
tivino
Častejšie a lacnejšie spoje hromadnej dopravy nemusia
stáť viac peňazí.
Vpustením konkurencie do dopravy vzniknú nové spoje.
V najčastejšie využívaných
spojoch a dopravných špičkách
tak po dlhom čase konečne
bude môcť klesnúť cena
cestovných lístkov.
Takýto postup je bežný vo
svete a začal sa využívať
aj na Slovensku. Iba VPRED
má však odvahu presadiť ho
aj v Bratislavskom regióne.
Lepšie životné prostredie
pre skutočný život
Tak čo si o tom myslíte? Prosím odpíšte!