Reakcia na: Sommelier #48308:
Ale ono skutocne rok 2004 alebo rok 2005 nie je rok 2001! Citybusy isli s cenou prudko, ale prudko dole! A chlapce, pretri si oci, navstiv Prahu, a najdi mi jediny autobus, kde by za kratky Citybus bola uvedena cena 11 M Kc. Kratky Citybus stal v najdrahsich svojich casoch okolo 7,5 M Kc (co je tych tvojich 11 M, ale Sk!!!) a dnes sa uz ani nalepky s cenou na nove prazske nevylepuju, lebo ich cena klesla niekam k 4,5 M Kc cize cca 6 M Sk. Zdroj: presak info z DPMP
Ci ich k tomu donutila konkurencia alebo co, to neviem. Kazdopadne Irisbus zlacnil skoro o polovicu.

Sommelier
Vychadzam z predpokladu, ze cas traveny dopravou je ekonomicky absolutne strateny. Len malo ludi sa pocas dopravy venuje praci, ci oddychu.
Takze nechapem, preco je doprava a BUDUCNOST dopravy v Bratislave niekde na 558. prioritnom mieste, ked sa od nej priamo odvija buducnost SR...
Ale k veci:
Najvytazenejsie dvere su druhe. Do nizkopodlazneho voza sa ovela rychlejsie nasukaju (vystupia a nastupia) ludia (a to nielen uz geriatricky zalozeni). Poviem pravdu, ze mat velke pohybove problemy, tak mam strach cestovat. ?
Nizkopodlazne vozy su hudba 5 rocnej buducnosti, zatial co uz ine slovenske mesta nimi disponuju v rozsirenej miere.
Skratka setri to cas = peniaze (vodicov, cestujucich, naftu, plyn). Navratnost investicie do nizkopodlaznych vozov je neoddiskutovatelna (1997 - nakup tych 415 a 435
?), aj ked stoja o 4-6 milionov viac.
Stav cestnych komunikacii v BA je uplne drasticky. Vodici v zaujme bezpecnosti dopravy a nerozmlatenia voza nevyuzivaju rychlostny potencial vozov. A ak ano, podpise sa to na nakladnych opravach. Stav komunikacii sa priamo odraza na zvysovani nakladov DP, ktory je 100 % a.s. mesta.
Najhorsie je povolovanie rozkopavok, ktorych uvedenie do povodneho stavu je vacsinou prevedene tak neskutovne neodborne, ze po par tyzdnoch si na zaplatanej rozkopavke vsetci idu dolamat napravy (prikladom je Mileticova, ktora bola rekonstruovana pred niekolkymi rokmi a dnes je opat kompletne rozbita).