Reakcia na: yale #46638:
Najskôr uvediem pre vecnosť diskusie definície zo SSJ:demagóg -a mn. -ovia m. kto používa demagógiu;
demagógia -ie ž., falošná, poburujúca argumentácia (v diskusii)
Teraz pripomienka k Tvojej argumentácii, konkrétne k vete: "čo bolo uvedené v oficiálnom zámere, a väčšina ľudí nepozná ani ten a veľmi sa diví, že petržalská električka má vo svojom projekte plánovanú dobu jazdy okolo 15 minút."
Naozaj, keď si človek zámer podrobnejšie preštuduje, najmä strany 75 (navrhované električkové linky do Petržalky) a 93 (0. variant - električkové linky len po Šafárikovo nám.) a porovná si čas a rýchlosť (odčítaním údajov na spomínaných stranách) na petržalskom úseku (Šafárikovo nám. - Janíkov dvor) zistí nasledovné:
- cestovný čas obojsmerne: 35 minút, teda jednosmerne 17,5 minúty
- priemerná rýchlosť: cca 20 km/h
Keď si toto niekto pozrie len tieto čísla, hneď si povie, že čo je to za zlý nový nosný systém, keď to bude tak isto rýchle ako súčasné autobusy...
Lenže pozor, problém je v tom, že všetky ako-tak technickejšie údaje o novom nosnom systéme, ktoré boli oficiálne zverejnené, sú len v tomto zámere pre účely posudzovania vplyvu na životné prostredie. Nie je to teda žiadna exaktná technická dokumentácia obsahujúca presné výpočty z oblasti dopravného inžinierstva (hovorím o časti určujúce cestovné časy) - je to len jednoduché prepočítanie vzdialenosti pomocou priemernej rýchlosti na cestovný čas. Nie je však ani primárnym účelom Tebou citovaného dokumentu, aby obsahoval presné dopravné údaje na takejto úrovni podrobnosti.
Mimochodom, podľa Tebou citovaného dokumentu vychádza trasa Šafárikovo nám. - Hlavná stanica na 8 min., takže nový NS - založený na električkách - prinesie zlepšenie aspoň na tejto trase, nie? Bez nejakých úprav sa len tak zlepší cestovná rýchlosť na tejto trase - aké super ...

Môžeš tvrdiť, že spomínaný zámer na petržalskej trati počíta s časom 17,5 minúty. Hoci ja som to tam výslovne nenašiel uvedené, jedine sa mi tento údaj podarilo získať výpočtom z dvoch spomínaných tabuliek. Lenže tento údaj je zjavne chybný, alebo aspoň nepresný (minimálne z dôvodu uvedeného v predchádzajúcom odstavci). Preto naozaj pôsobí dojmom demagógie, keď vyberieš zo zámeru nejaký údaj a postavíš na ňom svoju argumentáciu, pričom pri získavaní tohto údaju je viditeľné, že číslené údaje sú nesprávne.
Korektné by teda bolo, keby si zámer označil ako nepresný v uvedenej sekcii, (hoci ako ešte raz zdôrazňujem úlohou tohto zámeru nie je stanovovať cestovné rýchlosti), ale nie aby si túto zjavnú nepresnosť využíval na argumentáciu proti samotnej podstate zámeru. Takto sa nesmieš čudovať, že Ťa ostatní označujú za demagóga.
Pre ostatných, tabuľka s porovnaniami vzdialeností, cestovných časov a rýchlostí je na http://hrady.sk/imhd/nsmhd-rychlosti.pdf
Fidel Gastro
Na druhej strane mi nedochádza význam petržalskej električky. Zabijú sa tam obrovské prachy a výsledok bude, že cestovanie sa ani o kúsok nezlepší. Neviem prečo by sa malo zlepšiť. Že sa ušetrí nejakých 5 minút na spojení Petržalka - Centrum? No ale na druhej strane sa zase zrušením busov z Petržalky na Hlavnú stanicu či Vazovovu doba cestovania kúsok ďalej ako po Šafko predĺži.
Myslím, že miesto fantasmagórií a veľkých projektov (ktoré sú zaujímavé akurát tak pre stavbárske a finančné mafie - niekto tu už písal pozoruhodný postreh, že petržalská električka je dobrá akurát na to, aby sa mohli zastavať lukratívne pozemky kde je doteraz plánovaný koridor na metro či čo) by sa malo robiť postupne a kontinuálne. Postaviť konečne vozovňu (alebo vozovne) v západnej časti mesta, dokúpiť busy, urobiť prednosť električkám. Hlavne zase nesnívať 10 rokov o nosnom systéme a neinvestovať nič do existujúceho. Bratislavská MHD vyzerá tak na trt aj preto, že každý furt čaká, že príde metro/električka/mestský vlak/UFO a všetky problémy budú vyriešené.