Buďme realisti. Metro v Bratislave nikdy nebude. Už sa zmeškala tá doba keď sa ešte dalo postaviť, ceny pozemkov pôjdu stále hore, mesto sa zase až tak zväčšovať nebude, to už nikdo nikdy nezaplatí.
Na druhej strane mi nedochádza význam petržalskej električky. Zabijú sa tam obrovské prachy a výsledok bude, že cestovanie sa ani o kúsok nezlepší. Neviem prečo by sa malo zlepšiť. Že sa ušetrí nejakých 5 minút na spojení Petržalka - Centrum? No ale na druhej strane sa zase zrušením busov z Petržalky na Hlavnú stanicu či Vazovovu doba cestovania kúsok ďalej ako po Šafko predĺži.
Myslím, že miesto fantasmagórií a veľkých projektov (ktoré sú zaujímavé akurát tak pre stavbárske a finančné mafie - niekto tu už písal pozoruhodný postreh, že petržalská električka je dobrá akurát na to, aby sa mohli zastavať lukratívne pozemky kde je doteraz plánovaný koridor na metro či čo) by sa malo robiť postupne a kontinuálne. Postaviť konečne vozovňu (alebo vozovne) v západnej časti mesta, dokúpiť busy, urobiť prednosť električkám. Hlavne zase nesnívať 10 rokov o nosnom systéme a neinvestovať nič do existujúceho. Bratislavská MHD vyzerá tak na trt aj preto, že každý furt čaká, že príde metro/električka/mestský vlak/UFO a všetky problémy budú vyriešené.
Na druhej strane mi nedochádza význam petržalskej električky. Zabijú sa tam obrovské prachy a výsledok bude, že cestovanie sa ani o kúsok nezlepší. Neviem prečo by sa malo zlepšiť. Že sa ušetrí nejakých 5 minút na spojení Petržalka - Centrum? No ale na druhej strane sa zase zrušením busov z Petržalky na Hlavnú stanicu či Vazovovu doba cestovania kúsok ďalej ako po Šafko predĺži.
Myslím, že miesto fantasmagórií a veľkých projektov (ktoré sú zaujímavé akurát tak pre stavbárske a finančné mafie - niekto tu už písal pozoruhodný postreh, že petržalská električka je dobrá akurát na to, aby sa mohli zastavať lukratívne pozemky kde je doteraz plánovaný koridor na metro či čo) by sa malo robiť postupne a kontinuálne. Postaviť konečne vozovňu (alebo vozovne) v západnej časti mesta, dokúpiť busy, urobiť prednosť električkám. Hlavne zase nesnívať 10 rokov o nosnom systéme a neinvestovať nič do existujúceho. Bratislavská MHD vyzerá tak na trt aj preto, že každý furt čaká, že príde metro/električka/mestský vlak/UFO a všetky problémy budú vyriešené.
Johny D
- o 14.03 h. vodicka elektricky linky 8 na konecnej Astronomicka zistila poskodenie interieru - rozrezane sedadlo
- o 14.55 h. na Vapencovej?? spod kolies protiiduceho auta vystrelil kamen, ktory poskodil celne sklo na autobuse linky 27 (vychadza mi to na 27/1-1013, len neviem, ci ide cez Vapencovu)
- pred 19. h. sa na konecnej Astronomicka stala dopravna nehoda medzi elektrickou linky 9 a elektrickou linky 8 (skoda 3 tis. Sk)
Dnes:
- od 6.25 do 7.25 h. stala premavka elektriciek v Dubravke na konecnej, kde sa pred vstupom do obratiska vykolajila elektricka linky 5. V useku Dubravka - Karlova Ves bola nasadena nahradna doprava, ktoru zabezpecovali 3 autobusy
(V)
- 7955-56 okolo 17. h. vypadol na linke 5/10, neskor ho nahradil ZV 7121 (viac neviem)
- 2626 po 17.20 h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/8, nahradil ho ZV 2811 (hoci sa vracal s napisom Porucha vozidla, myslim, ze bol na plnicke)
- 1702 po 17.30 h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/3, nahradil ho ZV 1809
- 1720 po 18. h. docasne odisiel na plnicku z linky 20/5, nahradil ho ZV 1007
20: 1014, 1011, 1702, 1023, 1720, 1012, 1617
? M: ZV 1007/5; ZV 1809/3
26: 1617 ?
35: 3519
83: 2818, 2800, 2810, 2819, 2814, 2813, 2801, 2626, VN 2822, 2809, 2816, R 2822
? M: ZV 2811/8
504: 1410