Reakcia na: tr3mp #44537:
no jasne, ze sa mi nechcelo citat vsetko po sebe... ? Presne s Tebou suhlasim, zalezi na inych systemoch. Pisal som o ulohe zeleznice. V BB ale saliny nechodia. Nevadi.
Sorry s tou Dejvickou - mam to fixnute ako Dejvicka a je to Evropska. Ja som pisal o Motole a Letisku... Ta stavba je v Prahe rovnako odklepnuta ako u nas Petrzalska elektricka.
Nikto o tom nic nevie. Presne tak. Bratislavsky dopravny system je taka lochneska prisera.
O rozpoctoch som nepisal. Pisal som iba o tej moznosti, ze by DP dostal + stvornasobok trzby za listky - tak ako v Prahe. Neviem kolko to je momentalne presne, ale urcite tolko nedostava ani zdaleka.
Este raz:
Nebojujem proti elektricke !
Ako sa da v Bratislavskych podmienkach zrealizovat jej bezpecnost, bezbarierovost, plynulost, spolahlivost, kapacitnost, komfortnost,... ?
Vyjadrujem len nazor, ze stavat akykolvek novy system na povodnych elektrickovych radialach je v BA nevhodne riesenie.
Ak sa napriklad vybuduje stanica autobusov, vlakov a zachytne parkovisko niekde za Racou, Pieskami, DNV s prestupom na Bratislavsku salinu, chce mi niekto povedat, ze nou budem s FREKVENCIOU zastavok v meste rychlejsie ako autom ?
Tam je totiz kamienok urazu. Vo frekvencii zastavok a zastavovania, ktore budu musiet aj rychlejsie, lepsie,... elektricky aj po prestavbe na atomovy pohon absolvovat.
Takze ak nebudem pri pouziti NDS elektricky v meste rychlejsie, nema zmysel vyhadzovat peniaze oknom.
Porsche ?
No sila... No ale to este nemusi byt zaruka, ze sa to musi pacit, nie ? Mne osobne sa vazne ta Vektra po dizajnovej stranke paci viac.
Sommelier
za lístky tržba 2 mld + dotácia 8 mld
pretože nasledujeme trend v mnohych Europskych metropolach a dost velkou mierou prispievame na dopravu. Táto obasť je v Prahe veľmi dobre zastúpená.
Zlá výhovorka. Ale oprati DP Bratislava, ktorý by mal dostať k 5 násobku svojej tržby, chodilo by sa krajšie a lepšie.
Možno by sa už tá električka do Petržalky stavala a vedelo by sa oveľa skôr kde sa dajú zohnať investičné prostriedky (ktoré sa dostanú do ekonomiky veľmi rýchlo späť).
A ešte jeden odkaz pre električkofilov v tomto meste...
Električka je doplnkový dopravný prostriedok. Napriek tomu že to funguje v mnohých, aj hlavných, aj večších mestách ako je Bratislava. V týchto mestách sú ale tieto električky dobre a výhodne napojené na roziahly, rýchly, bezpečný, dobre vybavený systém ťažkej koľajovej dopravy. Ktorého sa my v Bratislave nedožijeme. Kto je presvedčený, že áno nech slobodne vyjadrí svoj nesúhlas.
Električka Bratislavských rozmerov je nevhodná do centra mesta. Ak porovnáte Vieďeň, čo je lepšie ? Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú. Pretože o tom nikto nič nevie.
Určite sa zlepší prejazdnosť električiek mestom. A rozšírenie pešej zóny, pretože v Bratislave striktne platí, že kam môže ísť električka môže ísť aj auto.
Moja otázka je, čo sa stane potom, ako električka vyjde von. Možno v roku 2100 - výjazdy spod zeme Lafranconi, Krasňany,Jurajov Dvor, Bajkalská (môj odhad). Centrum bude oveľa väčšie a náročnejšie na dopravu. Potom sa tá električka bude hnať cez všetky preplnené ulice. Bude brzdiť a ohrozovať dopravu (s preferenciou alebo bez preferencie). Čím viac trate pôjde pod zem, tým budú trate na všetkých radiálach bezpečnejšie. Totiž človek musí byť v cieli rýchlejšie s MHD.
Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro, Nie preto, aby tam mohol byť jazdný pruh pre autá (pretože tak to u nás dopadne - autá a parkoviská). Električka do vzdialenej stanice z Dejvickej pokračuje tak, že metro ide oblasťou po inej trase. Tým sa dosiahne jeho nasmerovanie do veľmi preťažených častí a tým sa zlepší dopravné pokrytie mesta (nemocnica Motol, letisko). A rozvoj.
Čo teda v uliciach, v ktorých sa už dnes nedá bezpečne a pohodlne nastúpiť do električky so šírkou ostrovčeka 1 meter ? Rýchlejšiu električku ?
Myslím, že stačilo. Tri pripomienky:
Nosný dopravný systém existuje aj neexistuje. Je totiž stále. Každé jedno mesto ho má, aj Bratislava. Nič teda nie je nové. Nebudujeme marketingové politické sny a nerobíme zázraky. NDS v skutočnosti neexistuje.
Dopravný systém sa nestavia od Primaciálneho námestia, ale širšom ponímaní aspoň z A,HU,CZ respektíve v tom užšom z PK,DS,SC,TN,... A to z mesta aj do mesta.
Určite v minimálne polovici nemám úplnú pravdu. Alebo vôbec.