Reakcia na: d3k0 #39163:
pokial bude trat dobre spravena (plne segregovana, zastavky od seba dostatocne vzdialene a tratova rychlost nebude obmedzena neakym hovadskym predpisom na 50 km/h) a vhodne navrhnute chronometraze (nie ako na niektorych linkach - vlec sa ako slimak a aj tak prides s predstihom) tak 25 voznov je dost. Jazdna doba medzi janikovym dvorom a safkom moze byt okolo 11 - 12 minut, na co ti pri 1.5 minutovom intervale spojov bude treba mat na trati 8 vozov v kazdom smere (dokopy 16), dalsich 9 sa ti este rozptyli na ukonceni linky v meste (netreba vsak specialne uvazovat pokial sa neocakava zahustenie dopravy v meste ale bude sa to riesit len predlzenim vybranych liniek zo safarikovho nam. pripadne ukoncenim linky z petrzalky na safarikovom nam (co by ale nebolo velmi stastne)) + prestavky na obratisku + dispozicna zaloha, udrzba a pod.
Ámos Keynes
No to je v tejto chvíly jedno. 260miliónov z úveru je v reálnych číslach 26 autobusov za dva roky. Teda z toho úveru nikde nie je napísané, že by to nemohli finanovať z iných zdrojov, ale osobne neverím, že by to financovali z iných zdrojov. DPB spravil veľkú chybu keď pristúpil na plynofikáciu starých vrakov. V podstate magistrátu povedali nepotrebujeme 10miliónov na nový bus, veď stačí keď spravíme 30 plynfikácií za rok a tá jedna stojí 3,5 milióna.
Živostnosť nových vozidiel si myslím, že stačí 15 rokov. Menej vo východoeurópskych podmienkach je luxus. DPB sa musí údržbou prispôsobiť tomuto číslu a nie doba životnosti prispôsobiť údržbe DPB.
Ale ak by sme rátali.
520 autobusov. Každý voz vymeniť raz za 15 rokov, tak to vychádza ročne nakúpiť cca 35 vozidiel čiže 350miliónov.
130 trolejbusov
kĺbových 37 vozov, čiže pri 15 rokoch ročne 2 až 3 vozy ročne čiže cca 40 - 60 miliónov.
sólo 93 vozov, čiže cca 6 vozov ročne čiže cca 90 miliónov.
Celkovo by bolo treba dať do obnovy vozidlového parku takmer 500 miliónov Sk a to nerátam električky. Oni chcú dať 260 za dva roky a mali by dať 1mld.
Keby magistrát dával od 1999 tých 300 - 350 miliónov na nákup aspoň autobusov tak dnes tu nemáme žiaden problém. Od 1999 by prišlo dohromady 210 vozidiel a a už dávno sa nevozíme v Ik283 či krásaviciach ako K732 1065. Jazdilo by tu 140 Ik400, 210 busov nejakého typu, 26 SORov, 41 TAMov a 100 najlepších Karos. Nestávalo by sa, že ráno príde miesto kĺbaku kraťas a to môžme byť radi, že došiel, keďže výpadky sú stále častejšie.
Myslím, že je načase zorganizovať nejaký ten štrajk. Keď bol ten v 1997 tak potom sa kúpili aj nové busy. Asi by bolo treba pripomenúť pánom na Primaciálnom námestí ak to vyzerá keď MHD nejazdí a nehanbiť sa zobrať Bratislavčana ako rukojemníka a zatiahnuť ho do tohto sporu, lebo sa jedná v prvomrade o neho.