Reakcia na: Spectre #30030:
pokial toto ing. Weigl hovori na obranu DPB (a mysli to vazne), tak to nemoze mat v hlave celkom v poriadku. To je strkanie vsetkych cestujucich do jedneho vreca. To je akoby som ja napisal, ze VSETKY bratislavske vozidla su spinave a vraky k tomu, pricom viem, ze to tak nie je (viezol som sa v BA aj cistym autobusom), alebo akoby som napisal, ze VSETCI zamestnanci DPB su k*k*ti, pricom sa urcite najdu i taki, ktori nie su (lebo su napr. zenskeho pohlavia 
Takze pre ing. Weigla dve otazky:
---------
1)
Ked vasej firme podnapily a neplatiaci pasazier (dajme tomu M.K., nar. 19.1.1985) ozvracia v autobuse sedacku a este do nej vyryje svoje inicialy,
preco musim o niekolko dni ja, triezvy a platiaci pasazier P.P., nar. 22.8.1979, na tu spust stale pozerat a pripadne si do toho z nepozornosti sadnut?
Preto, ze obaja patrime do mnoziny CESTUJUCICH?
---------
2)
ak si vo vozidle znecistim satstvo alebo topanky nejakou hmotou, pouzivanou ako prevadzkova sucast vozidla (vazelina, oleje, nafta apod.), za to si tiez mozem ako cestujuci sam?
---------
Ikarus je "samospiniaci" zvonku. Ono su zvonku samospiniace viac ci menej vsetky vozidla, ale I-280 snad najviac. V Presove je to vzdy to prve, co sa zaspini pri zmene pocasia.
Ad Tvoja pikoska: medicinsky je to uplne jasna zalezitost. V tomto pripade vobec nejde o MHD, ale o to, ze sa mnozstvo ludi nahromadi na relativne dlhu dobu v uzavretom priestore, kde dychaju NA SEBA Z BEZPROSTREDNEJ BLIZKOSTI a tym otvaraju siroke pole posobnosti kvapockovemu prenosu infekcie. Vacsina ochoreni dychacich ciest apod. (najkrajsi priklad su chripkove epidemie) sa po vacsom meste najlepsie roznesie cestou MHD. Zvlast v zime, ked sa nevetra, vymena vzduchu je minimalna a stupa tak aj relativna vlhkost vzduchu, co maju mikropotvorky rady. V praci, aj ked prichadzas do kontaktu s ludmi, vacsinou od seba nemate hlavy blizsie ako 30 cm. Lahsie ochorie cestujuci v natrieskanej MHD, ako lekar v ordinacii, ktory prichadza do kontaktu so samymi chorymi.
Dalsi sposob sirenia nakaz pomocou MHD je kontakt s vnutornym zariadenim vozidla - ak mam napr. nejaky hnisavy bakterialny zapal koze (napr. na rukach) a obchytam po autobuse vsetky mozne madla, sedadla a drzadla, urcite po sebe zanecham dost bakterii, ktore prostym kontaktom prejdu na pokozku ostatnych cestujucich - a tu uz zalezi na imunite a hygienickych navykoch toho-ktoreho cestujuceho, ci sa u neho ta choroba rozvinie naplno.
Papyr
Ked sa ocitnem v Bratislave, casto (nie vzdy) neveriacky pozeram, v akom stave cistoty tam MHD jazdi. Ako "pravidelny zakaznik" dvoch dopravnych podnikov - DPP a DPMP - nie som na takuto spinu zvyknuty. Je pravda, ze napriklad Ikarus 280 je "samospiniace" vozidlo, dokaze sa zaspinit neuveritelne rychle od svojich vlastnych kolies, ale v BA najdes spinave exemplare od kazdeho typu vozidiel. Ostatne, keby bola spina len zvonka, dalo by sa to prezit, ta spina na bocnici jaksi nie je v tesnom kontakte s cestujucim. Horsie su uz centrofixkove kresby v interieri a odpadky na zemi - a najhorsie su zaspinene textilne sedadla, to je skutocne humus - byt hlavnym hygienikom mesta Bratislavy, okamzite zakazem prevoz ludi v niektorych najviac zaspinenych vozidlach do doby vycistenia alebo vymeny sedaciek.