Ked pisete o obsaditelnosti vozidiel MHD, treba povedat, ze kazde vozidlo ma v technickom preukaze jasne napisany maximalny pocet osob, ako napriklad normalne auto 5 ludi a ak vas zastavi policajt a je tam napr. 6 ludi - mate problem, to iste plati o autobusoch, bohuzial, policajti to nekontroluju.
Co je ale horsie, nechapem tych vodicov - im hrozi, ze im zoberu vodicsky, ked na to pridu a ked sa nebodaj nieco stane (napr. havaria autobusu, zraneni alebo mrtvi ludia) a zisti sa ze v autobude bolo o 20 ludi viac - je za to zodpovedny vodic - vyhlaska hovori jasne, vodicova povinnost je dohliadnut, ci nie je prekroceny maximalny poveny pocet osob.
Pisal som v tomto duchu aj staznost na DPB, dokonca mi odpovedali z ich pravneho oddelenia, vobec nespochybnili, ze by vodici porusovali vyhlasku, argumentovali typu nemaju dost vozidiel a penazi, naozaj dobre argumenty ked ide o bezpecnost cestujucich. Samozrejme mohol som napisat aj na policiu, ale zase az taka svina nie som, len ma zaujimalo ako bude dpb reagovat.
Nenormalna obsaditelnost je 11os/m2 pripadne 2os/m3 ? ?. Ano ,zvrhlost to je. Ale aj keby si v tomto momente zmenil normu na 5os/m, tak snad nepocitas s tym ze ti ubudnu tlacenice v spojoch ?
Veď ja netvrdím, že sa obsaditeľnosť 8/m2 nedá dosiahnuť. Dá. Ale ak sa s ňou vopred počíta ako s NORMÁLNYM stavom a nie niečím výnimočným (veľká akcia, výpadok vozidla a pod.), tak je to zvrhlosť. Na tom trvám, bez ohľadu na to, či to nejaký idiotský teoretik dal do normy, alebo nie. [Aktuálnu normu skutočne nepoznám. Ale bývali časy, keď sa podľa normy udávala normálna obsaditeľnosť (5/m2) a maximálna obsaditeľnosť (8/m2). Z toho vyplýva, že 8/m2 bola nenormálna obsaditeľnosť ☺]
Nie kupovat, modernizovat. Predstav si ze miesto T3P 7783+7784 by sme mali KT3 7501. Samozrejme na takej istej urovni prevedenia interieru, nateru, etc., az na to, ze by to malo nejaky ten nizkopodlazny clanok. ?
Ja ešte k tej Pražskej doplním (nie pre teba, ale pre menej znalých), že s električkou po Pražskej, Brnianskej a Mlynskou dolinou sa uvažovalo už v prvých návrhoch električkovej siete pred 110 rokmi ... škoda, že sa to vtedy nepostavilo, to by sme teraz boli úplne inde.
To asi radšej zmeniť počítanie kilometrov ako kvôli administratívnym nezmyslom kupovať iné tramvaje, nie?
Re #29967 S499.1023: Veď aj ja si to predstavujem pod elektrickou trakciou. Ideálne električka, v núdzovom alebo aspoň dočasnom variante trolejbus.
Re #29968 Marko: Kto sa tam nevydrape? Električka? Nežartuj už!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m
Co je ale horsie, nechapem tych vodicov - im hrozi, ze im zoberu vodicsky, ked na to pridu a ked sa nebodaj nieco stane (napr. havaria autobusu, zraneni alebo mrtvi ludia) a zisti sa ze v autobude bolo o 20 ludi viac - je za to zodpovedny vodic - vyhlaska hovori jasne, vodicova povinnost je dohliadnut, ci nie je prekroceny maximalny poveny pocet osob.
Pisal som v tomto duchu aj staznost na DPB, dokonca mi odpovedali z ich pravneho oddelenia, vobec nespochybnili, ze by vodici porusovali vyhlasku, argumentovali typu nemaju dost vozidiel a penazi, naozaj dobre argumenty ked ide o bezpecnost cestujucich. Samozrejme mohol som napisat aj na policiu, ale zase az taka svina nie som, len ma zaujimalo ako bude dpb reagovat.