Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Viete mi niekdo prosim dat link co porovnava tie zmeny v intervaloch co teraz robia? Dakujem
Celkovo je to smutné. Povedalo sa, že električka je nosný systém, ale realita je od toho ďaleko. Petržalská trať ani zďaleka nie je využitá tak, ako by mohla. Ak by do Petržalky jazdili dve linky, e-1 i e-3 v intervale 4 min. ráno, o nevyužití "jedničky" by sme sa tu vôbec nemuseli baviť. Dnes tí, čo nechcú prestupovať, sú odkázaní na a-93. Prestup e-1/e-3 na Šafku ešte ako tak, pri ceste späť peší presun na zastávke Centrum už naozaj nie je niečo, čo by cestovanie týmto smerom robilo atraktívnym, zasa zostáva a-93. Ale predĺženie intervalu na e-1 situáciu ešte zhoršuje, lebo sa síce doveziem bez čakania z Petržalky na Šafko, ale ak mi tam ušla "jednička" pred nosom, je už čakanie neatraktívne, takže zasa zostáva a-93. Akákoľvek linka MHD je atraktívna nie len rýchlosťou spojenia, ale aj intervalom. Ak sa interval na nejakej linke príliš natiahne, bude ňou jazdiť ešte menej cestujúcich a dostávame sa do začarovaného kruhu.
Situácia by sa mala riešiť nasledovne:
Predĺžiť e-1 do Petržalky a vrátiť intervaly na štandardné, t.j. Pdšr 4 min a Pdšo 5 min. Opäť by musela v špičke jazdiť e-7 z Hlavnej stanice, a to do Rače i odpoludnia.
Sedlo a víkend by sa riešilo tým, že e-7 by jazdila v trase Rača - Obchodná - Centrum a späť do Rače, t.j. cestujúci na zastávke Centrum by už mali spojenie na Račiansku radiálu rovnako kapacitné ako doteraz. No a aby to nebolo predimenzované, v sedle a cez víkend by mali e-1,3,7 interval 10 minút, čo by dávalo v Petržalke i na Račianskej rovnaký interval 5 min ako teraz, cez víkend dopoludnia aj lepší. Takéto vedenie liniek by prilákalo na e-1 mnohých cestujúcich a odľahčilo by sa a-93 (a možno aj a-94).
Reakcia na: KOMAR #255187:
Áno lebo sa neobnovil po Covide poobedný 4 min. interval v sieti. Dal sa, iba na L3 kde ani to nestačí.
Reakcia na: samezzko #255168:
Tak sa choď ráno po 8:00 pozrieť na zastávku Mladá Garda ako to nie je potrebné. L7 jazdila do 9:00.
Reakcia na: PetoMHD #255183:
Si predstav, že už aj teraz čakáš dokonca aj 20 min., keď ideš smer Z. Piesky večer.
Reakcia na: Ma178rek #255186:
Aj dvojlinkový variant mal v istých časoch lepšie intervaly ako bude mať L1 dnes
Reakcia na: PetoMHD #255183:
L1 ide mať také intervaly ako keď sme tu mali 2linkovy variant ..
Reakcia na: Majo #255182:
Keby mala L1 celodenné súpravy by človek aj mávol rukou že ten interval 5/6 minút v špičke ... Že to by bolo ok
Víkend je celkom ok, tam som nevidel nikdy problém
Režim L1 ako bol doteraz bol asi najvhodnejší aký mohol byť
Reakcia na: Majo #255182:
Čo sa to len stalo so sloganom "častejšie ako metro"... 🙃
Reakcia na: Majo #255182:
Ešte doplním že aj večer sa na L1 predĺžil interval z doterajších 10 minút na 15 minút čo sa už naozaj začína podobať Košiciam, osobne keby mám čakať 15 minút na električku tak to radšej pôjdem pešo.
Reakcia na: Mhr1 #255175:
To osekanie linky 1 je neskutočné.
Školský rok: ranná špička zo 4 na 5 minút, sedlo zo 7,5 na 10 minút, poobedná špička z 5 na 6 minút.
Školské prázdniny: ranná špička zo 6 na 10 minút (!), sedlo a poobedná špička zo 7,5 na 10 minút.
Víkend: zo 7,5 na 10 minút.
Kačice jazdia natrieskané už teraz.
Pred nástupom tohto vedenia mesta bol na priečnej osi celodenný interval cez školský rok 4 minúty (linky 1+2), teraz bude až do 10 minút. Zníženie počtu spojov z 15 za hodinu na 6 za hodinu asi ťažko bude niekoho motivovať začať používať MHD. Dlhodobo hovorím, že v Bratislave nie je dobré zavádzať málo liniek s veľmi dobrými intervalmi, pretože sa onedlho stanú obeťou šetrenia a intervaly sa začnú podobať tým, ktoré mali pôvodné linky pred znížením počtu liniek. Tento jav tu pretrváva už desaťročia.
Reakcia na: 3pa3ck3 #255167:
Záložné?! Linka 1 predstavuje hlavné spojenie centra mesta s Hlavnou stanicou, pre niektoré jeho časti (Námestie SNP, Námestie Ľudovíta Štúra a okolie...) jediné. S rôznymi úpravami trasy a označenia spája Hlavnú stanicu s centrom mesta od roku 1895. O zrušení nemôže byť ani reč.
Reakcia na: upravovač fotiek #255178:
Také ako Vinohrady by bolo dostačujúce 🙂 len teda zapojenie iba 1 koľaje
Reakcia na: upravovač fotiek #255177:
Nebudú
Cez víkend škodovky áno ale cez týždeň tak ako doteraz teda poradia 1,3,5 NP voz a poradia 2,4,6,7 K2
Reakcia na: Ma178rek #255174:
Škoda, že sa nevybudovalo malé jednokoľajné obratisko v rámci prvej etapy, ktoré by ostalo. Dnes by mohlo slúžiť linke 1.
A možno na L1 budú už iba Škodovky. To by ma potešilo. Na stanicu cestujú ľudia často s väčšou batožinou. Úplne stačí, že ju musia nakladať do železničných vozňov. Nech majú aspoň cestu na stanicu pohodlnú.
Reakcia na: Mhr1 #255175:
Mne sa to oslabenie L1 tiež príliš nepozdáva...keby na tie poradia bez garancie NP vozov podľa nového CP boli nasadzované súpravy 2xT3 asi by to bolo celkom OK, ale pochybujem, pretože DPB chce nasadzovať K2S kde sa dá, aby sa ich čo najskôr zbavili. Samozrejme, L1 nejazdí rovnako zaplnená stále, ale v poslednej dobe vídavam K2S v špičkách často úplne narvané, cestujúci stoja aj na schodoch. A teraz sa intervaly zhoršia prakticky v každom čase pracovných dní.

Mám taký pocit, že od predĺženia L3 je L1 viac využívaná a teda veľa Petržalčanov pri ceste na HS volí radšej L3+L1 s prestupom na Šafku namiesto L93. L93 pravidelne necestujem, takže neviem ako je aktuálne využívaná (a samozrejme obsluhuje inú časť Petržalky ako L3 a väčšie územie ako L1), ale je napríklad zaujímavé pre porovnanie, že bude mať po novom vo všetkych časoch pracovných dní lepší alebo rovnaký interval ako L1.
Reakcia na: PetoMHD #255169:
Veškeré uvažovanie, že by niečo, čo je v danej relácii nenahraditeľné, a ešte k tomu električka, ktorá by mala byť nosnou dopravou, malo byť osekávané, redukované či dokonca zrušené, je scestné. Táto úprava je sprostá redukcia výkonov, je nechutné takto šetriť. Ako píšu iní, e3 nebola posilnená, len sa preskupili odchody. A ako to súvisí s redukciou výkonov e1, by ma naozaj zaujímalo, ako to mesto chce vysvetliť.
Reakcia na: PetoMHD #255169:
Ja viem len proste bohužiaľ je to krátka linka... Stále si myslím že bolo vhodnejšie by pre ňu aby išla do Petržalky a L3 by bola vedela v 2 trasách skrátená špičková Raca-Centrum-NLš a druhá klasická Rača-Centrum-Petrzalka
Reakcia na: Cancer #255172:
A minuly rok odkial prisli tie vozokm?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.