Ani to nie je celkom pravda. Praha má silnú históriu, metropolou bola už v stredoveku. Tie stáročia rozvoja by sa dali ťažko dobehnúť za posledných 160 rokov, aj keby nám dejiny priali a my sme boli nejako extra snaživí
Brno má v skoro 2x taký rozpočet na obyvateľa ako Bratislava. Praha je extrém, čo sa týka VHD, kde dávajú pravidelne niečo medzi 1/4 -1/3 celkového rozpočtu mesta. Ale Praha má aj skoro 4x toľko na hlavu ako Bratislava peňazí od štátu.
Ak by boli historické udalosti počas Rakúsko-Uhorska (hypotetická decentralizácia Uhorska) alebo Československa (rovnocenné postavenie Česka a Slovenska v krajine) pre územie Slovenska priaznivejšie, tak Bratislava by mohla byť na rovnakej/podobnej úrovni ako Praha.
Možno to ani nebude viac vzkm ako teraz, keď na 42 a 32 jazdia záložky. Ale platiť by to samozrejme malo mesto, ak chce mať spoľahlivú MHD. Súčasný stav je neúnosný.
V prípade neprejazdnosti Kramárov (teda cez pracovné dni) navrhujem:
1. 32 cez Pražskú
2. 42 ukončiť na Prokopa Veľkého
3. Náhradná doprava z HlSt cez Kramáre na Červený most.
Blumentál sám o sebe nie je myšlienkou zlý lebo to čo tam bolo predtým pri zastávkach Floriánske námestie a Vazovova bolo otras...
Problém sú blízke križovatky a hlavne veľmi zlá možnosť zastavenia druheho električkového vlaku...
Áno smer Rača by sa to dalo riešiť tak ze by sa auta odklonili cez Fazuľovú a Vazovovu
Prípadne mňa by zaujímalo to že ako by to fungovalo keby IAD jazdí po elektrickvom páse .. hlavne v smere do Race by to vedelo fungovať keďže tam stojí iba 3,9,39 ... Ale opačný smer má 3,9,31,94 a to je už príliš vysoká frekvencia.
Ale popravde vodiči IAD sú dosť obozretný na tomto mieste
A škoda že takto nie je spravená aspoň zastávka Centrum
Ja som to pochopil v zmysle, že namiesto chodník - viedenská zastávka - kolaj - kolaj - viedenská zastávka - chodník chcel spraviť chodník - koľaj - koľaj - ostrovček - cesta - chodník.
To mi aj napadlo, ale predstava že na už beztak komplikovanom uzle si ešte budú električky križovať cestu a teda spôsobovať ďalšie zdržanie mi neprišla úplne ako riešenie
Šľapacia rikša v New Yorku. Aj policajtom došla trpezlivosť. A tak to je tam, kde autobusový pruh môžu používať bicykle - MHD je v zadku a cyklisti majú smrť v očiach. V tom New Yorskom prípade ide ale o plnohodnotný cyklopruh, ktorú chcú policajti a nejakí VIP využiť - tým to vcelku prajem. Len mi to pripomína, keď sa v Bratislave preferujú cyklisti aj na úkor MHD.
On má zjavne jednu vlastnosť spoločnú s mojou manželkou - používa vlastnú terminológiu. Tak ako moja manželka hovorí skrutkovaču kliešte, tak on hovorí nástupnému ostrovčeku ostrovné nástupište .
Neviem či má o chránenej dielni právo hovoriť človek čo vymyslel ostrovné nástupište na zastávke kde jazdí plno jednosmerných električiek (s dverami len na pravej strane). Ako by to v praxi fungovalo? Celá výprava L3 a L9 s 30T? Výjazdy/dojazdy na ostatné linky bez zastavenia? Či ako si to predstavuješ?
V smere do BA by v BA mal byť nástup hociktorými dverami, ale v praxi to funguje náhodne, čo v kombinácií s tým že niektorí vodiči sa rozhodli neotvárať predné (hoci možnosť zakúpiť si lístok u vodiča stále platí) dokonale zapadá do dezintegrovaného systému v Bratislavskom kraji kde si doslova každý robí čo chce.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek