Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte,niekto vie že prečo dneska 12.07 jazdí 6728 ako Skúšobná Jazda?
Mimochodom, v Limbachu na Slnečnej smer cintorín zabudli odmontovať z označníka riadok 526-ky, aj keď CP tam už samozrejme nemá.
Reakcia na: BA2301 #253475:
Rozhodne v 80.
Reakcia na: Ilushka #253465:
6915 nemal nehodu, stojí pre technické problémy.
Reakcia na: Viko #253474:
tuším aj 67 ju nosila v starej trase (pred rokom 2009) cez Ivanskú/Galvaniho/Trnávku na Jurak .. Astronomická aj Súhvezdná mali jednu hranu pre oba smery
Reakcia na: Vladimír #253466:
Ja si pamätám T3 a K2 ako jazdili s čistou modrou tabuľou a vodiči to používali ako priehradku na papiere (odkladali ich medzi tabuľu a predný panel). Myslím, že aktívne sa začali tie tabule využívať až v 80. rokoch - bolo to určite ešte "pred revolúciou".
Čo mňa prekvapuje sú historické fotky T2 a T3, kde je hore podlhovastý transparent s trasou - cieľom. To si nepamätám. Ja si pamätám T3 so štvorcovým "oknom" pred kroré sa do koľajničiek zasúvala plechová tabuľa s vyrezaným číslom linky, ktoré sa v noci presvecovalo. Tabule boli modré a číslice s bielymi okrajmi. T2 mali transparent zatretý na krémovo s čírym sklom uprotred v tvare štvorza a tam sa dávala (v koľajničkách) tiež plechová tabula s vyzeraným číslom. Vymienať to moc nešlo - teda nie mimo vozovne.
Autobusy mali krabičku vpredu v pravo pod predným sklom s číslom linky. Trolejbusy mali krabičku, ale aj linku (fixne, neotáčala sa - trasa so slovami "a späť") nad predným sklom. Kým autobusy a električky mali linky na modrých tabuliach s bielym písmom, trolejbusy mali (okrem krabičky) linku na bielej tabuli s čienym písmom a červeným číslom). Koncom socializmu sme prešli na žlté tabule.
Ikarusy (kĺbové) mali iné označenie, využívali pôvodné transparenty a nie bratislavské doplnky, krabičky mali ale aj oni.
Reakcia na: david11 #253467:
To označenie na spätnom zrkadle si pamätám z Prahy, ale zdá sa mi, že do Bratislavy to prišlo až v 90. rokoch. Môžem sa samozrejme mýliť.
Reakcia na: m@jo #253471:
A v nie tak dávnej minulosti aj 50: smer AUPARK / OD Slimák.
Reakcia na: upravovač fotiek #253472:
Prečítaj si o príspevok nižšie 😁.
Reakcia na: S499.1023 #253470:
Občas sa stalo, že to vodič zabudol otočiť. Pamätám si situáciu, asi roky 1996 až 1998, ako pri technickom skle nastúpila pani do vtedajšej 61 a keď to začalo odbáčať do DNV, tak sa rozhorčene vodiča vypytovala kam to ide. Vodič si až vtedy uvedomil, že zabudol otočiť tabuľku. Ja som išiel z Dúbravky, tak som na smerovú tabuľku pri nástupe nepozeral. Pani potom vystúpila pri Poľnohospodárskom učilišti a musela prejsť cez cestu a čakať na spoj smerom do Dúbravky.
Reakcia na: david11 #253467:
Ešte aj L 26 Segnáre, L 101 Technické sklo, neskôr L 61 a myslím, že aj L 63, L 102 Krematórium.
Reakcia na: Vladimír #253466:
Prozaicky: U električiek to bolo najjednoduchšie na manipuláciu, pretože si to už aj s tým Praha vymyslela, keď sa zrušili horné transparenty s cieľom. U trolejbusov ani autobusov na to dedikovaný priestor nebol, improvizovalo sa.
Reakcia na: david11 #253467:
Jj, Smer mesto vs. Smer Klanec (26). Ale najväčšie zážitky boli, keď ju vodič zabudol otočiť.
Reakcia na: Vladimír #253466:
Na autobusoch to bolo tiež , kde bola rovnaká zastávka pre oba smery. napr. L35 ul. Na Pántoch, L48 Tehelná, L? Technické sklo..
Električky mali tabule určite už v 80 rokoch ale odkedy presne netuším.. Inak aj bočné označenie linky na spätnom zrkadle bývalo, aby si vedel aká linka stojí za prvou električkou na zastávke.
Otázka pre pamätníkov: Odkedy sa na električkách používali dodatkové tabuľky s cieľom, ktoré manuálne otáčal vodič? Pamätám si to z 90. rokov, vidím to aj na úplne historických fotografiách. Bolo to tak vždy alebo sa to po nejakej pauze znova obnovilo?

Doplňujúca otázka: Prečo len električky? Prečo sa to nikdy nezaviedlo pri trolejbusoch a autobusoch?
Ahojte👋
Nemáte náhodou nijakú informáciu o voze 6915 čo mal 06.07.25 nehodu na miletičovej približne o deviatej večer.
Reakcia na: S499.1023 #253463:
"veľmi nápomocné" ak už chceme byť presný. Z toho potom vyplýva, že kvôli zlej gramatike si ochotný vyradiť uchádzača o prácu.
Reakcia na: bobitwo #253454:
Ja som povedal "nápomocné", nie "jediné kritérium". Ale chápem, že pre niekoho, kto rozmýšľa binárne, to je ťažké pochopiť. Okrem toho platí aj to, čo napísal Zákazník - že ak je dysortografik a na tom mieste mu záleží, tak si to nechá skontrolovať.
Inak, mám tu jedného špičkového rušňovodiča-inštruktora, Slováka, z ktorého si robím srandu, že ak raz skončí uznávanie slovenčiny ako ekvivalentu češtiny, tak bude mať smolu, pretože on nedá B1 ani zo slovenčiny 😁.
Pokiaľ človek nemá nejakú poruchu ako je napr. dysgrafia tak neexistuje aby sa na neho gramatika nenalepila automaticky pri čítaní textu. Obzvlášť v mladšom veku mozog nasaje hocičo čomu je vystavený.

Ak teda človek píše zle, tak osobne mám tendenciu predpokladať že proste nie je "sčítaný" so všetkými intelektuálnymi implikáciami ktoré to má. Ale zároveň sa snažím pripomínať si že existujú aj vyššie spomínané diagnózy ktoré nesúvisia s inteligenciou, prípadne môže ísť niekoho kto slovenčinu nemá ako materinský jazyk, takže rozhodne to nie je spoľahlivý indikátor z ktorého by sa dali robiť závery.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.