Bože tieto vaše vlhké sny o turniketoch a neviem čom. Absolútne to na Slovensku nie je potrebné. Jediné čo potrebujeme sú husté intervaly okolo veľkých miest (husté na SK pomery, t. j. napr. BA-TT každých 15 minút v špičke a pod.) za dobré ceny, ideálne do 2€ a tie vlaky budú plné s 99% ľuďmi s lístkom. Nikomu v takom prípade nebude prekážať raz-za-čas vynechaný spoj alebo stará súprava. V tejto krajine nám fakt stačí aby to jazdilo. Detto okolie KE alebo Vysoké Tatry, Žilina... Na SK je potenciál aj s tým čo máme a minimálnymi investíciami urobiť na 10-15 rokov aspoň provizórny dobrý systém. Potom môžeme riešiť viac.
Skús mi vysvetliť, prečo nie je možné turnikety a čítačky osadiť už teraz, alebo pri rekonštrukciách staníc? Odpadne ti časť čiernych pasažierov, potrebuješ menej personálu... Som zvedavý na ten dôvod.
Hm, plánovač cesty dnes z nejakého dôvodu vôbec neponúka spoje linky 44. Konečne výštražný štrajk za zlepšenie stavu trakčného vedenia?
(Nie, nemyslím práve trať na Kolibu.)
No veru niekde treba zacat. Napriklad tak modernizaciou 80% infrastruktury, kedze vsetko okrem koridoru BA - ZA je totalny balkan. Ked to o par desatroci bude hotove potom sa mozme bavit o par turniketoch a citackach listkov. Inak je to ako stavat komin na dome ked nemas hotove ani zaklady.
Now what?
Cestovné v Prahe môže zdražieť o 20 až 30 percent. Zvýšenie už schválili poslanci Stredočeského kraja, hlasovať bude v lete ešte pražské zastupiteľstvo. Bežný polhodinový papierový lístok by po novom mohol stáť 39 korún namiesto 30.
V prvom rade je úplne smiešne aby dopravca navrhoval objednávateľovi že má redukovať objem výkonov. V druhom rade by objednávateľ v situácii kedy dopravca nie je schopný zabezpečovať dopravu mal súťažiť dopravcu iného a nie bezhlavo prihadzovať zákazky firme ktorá to vlastne nechce jazdiť.
Problém je, že z članku, ktorý zverejnilo ZSSK vychádza, že chcú škrať skoro všade, a to zrejme znamená víkendovú prevádzku ako cez vianočné sviatky.
Nemusím Ti isto vysvetlovať, že ak chcú ušetriť súpravu a aj personál, že musia zrušiť viac ako jeden-dva páry na jednej linke.
No a z toho vyplýva, že na bežných regionálnych linkách zrejme bude dvojhodinovka (napr. Nové Zámky - Nitra, Nitra - Topoľčany). Z Topoľčian príde teda do Nitry vlak iba 5:42, 7:42 (vlak na 7. o 6:42 nebude).
Na nosných tratiach pri Bratislave zase bude hodinovka na miesto polhodinovky a vlaky budú podľa mňa horšie vyzerať ako 3. januára.
Videl si v akom stave su zeleznicne stanice v tejto bananovej republike? Toto sa da realizovat v civilizovanom svete kde je zeleznicna doprava maximalne oddelena od okolia, komplet oplotena a pristup na nastupistia je cez podchod. My tu nemame ani len peronizovane nastupistia na hlavnom koridore. Do 90% vlakov nastupujem prebehnutim cez kolajisko / vlecku. Turnikety nehrozia ani len v rychlikovych staniciach na koridore, nie to este na random zastavkach na lokalkach kde ti kazdy turniket obide...
Alebo vieš spraviť aj jednoduché opatrenia, ako sú bežné v zahraničí. Že do istých častí stanice sa dostaneš len s platným lístkom. A aby sa nedalo podvádzať, tak pri odchode zo stanice sa bude treba znova pípnuť, aby sa nepodvádzalo. Pár turniketov, čítačky lístkov a hotovo.
NÁVRH zoznamu liniek, ktoré ZSSK so žiadosťou o redukciu predložilo na Ministerstvo dopravy SR:
REG101 REX Košice – Humenné, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG104 REX Bratislava hl. st. – Nové Zámky, linka premáva v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji
REG109 REX Košice – Michaľany (Čierna nad Tisou), linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REG1002 Trnava – Bratislava hl. st., linka premáva v Bratislavskom a Trnavskom samosprávnom kraji
REG1003 Nové Zámky – Galanta – Bratislava hl. st., linka premáva v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1006 Kúty – Trnava, linka premáva v Trnavskom samosprávnom kraji
REG1010 Levice – Nové Zámky, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1010 Nové Zámky – Komárno, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1011 Nitra – Nové Zámky, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1013 Nitra – Topoľčany, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1014 Prievidza – Topoľčany, linka premáva v Nitrianskom a Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1016 Nové Zámky – Štúrovo, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1017 Nové Zámky – Zlaté Moravce, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1018 Štúrovo – Levice, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1020 Zvolen – Levice, linka premáva v Nitrianskom a Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1024 Žilina – Trenčín-Zlatovce, linka premáva v Žilinskom a Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1025 Trenčín – Nové Mesto nad Váhom – Myjava, linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1027 Trenčín – Horné Srnie št. hr., linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1029 Púchov – Strelenka – Horní Lideč, linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1030 Čadca – Žilina – Vrútky – (Martin) – Liptovský Hrádok, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1033 Čadca – Makov, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1034 Čadca – Skalité št. hr., linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1035 Vrútky – Horná Štubňa, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1036 Žilina – Rajec, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1037 Kraľovany – Trstená, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1039 Zvolen os. st. – Lučenec, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1040 Lučenec – Utekáč, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1041 Lučenec – Jesenské, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1043 Jesenské – Tisovec, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1045 Banská Bystrica – Brezno mesto, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1046 Prešov – Košice – Čierna nad Tisou – (Čop), linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1052 (Svit) – Poprad-Tatry – Stará Ľubovňa, linka premáva v Prešovskom samosprávnom kraji
REG1053 Košice – Poprad Tatry, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1055 Margecany – Nálepkovo – (Dobšinská Ľadová Jaskyňa), linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REG1056 Prešov – Humenné, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1060 Michaľany – Trebišov, linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REGL002 Prešov – Humenné – Stakčín, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REGL005 Košice – Prešov – Bardejov, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REGL008 Zvolen – Čata – Štúrovo, linka premáva v Banskobystrickom a Nitrianskom samosprávnom kraji
Ja nekritizujem že tam bol 20 minútový interval a vtedy ešte chodili krátke autobusy na 29. Kritizujem to, že grafikon od počítača niekomu pekne vychádzal v nejakej simulácií, či ako to robia, ale v realite ti v 9/10 prípadov utiekol spoj o 1-2 minúty a bol si nútený 20 minút čakať.
Však sa mi zdá, že všetky vozidlá MHD majú GPS. Neverím, že neexistuje program, so ktorého keď natlačíš údaje a zadáš podmienky, či je možné stihnúť prestup medzi vozidlami, že ti nevypluje nejakú štatistiku, kedy sa to stíha a kedy nie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer