Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #253001:
Predpokladám, že nikto zo zamestnancov železnice nemá vo výkone len jeden ranný spoj do školy a druhý po škole naspäť. Čo sa teda ušetrí škrtnutím tých dvoch spojov, ak personál bude mať miesto výkonu o pár hodín dlhšie sedenie na stanici?
Reakcia na: bobitwo #253007:
No zase klbáky v sedle s 15 min. int. do Devína/Devínskej je čisté mrhanie vozokm v tejto jej dlhej trase. V špičke je to tiež plné, iba po Riviéru s 10 min.int. Samozrejme okrem návozov na zmeny vo VW.
Reakcia na: S499.1023 #253009:
Akej našej spoločnosti?
Reakcia na: bobitwo #253005:
OK, vysvetli mi teda tú anomáliu u našej spoločnosti.
Reakcia na: 3pa3ck3 #253004:
Spýtaj sa ich. Ja si myslím, že pri splnení druhej vety je možné všetko.
Reakcia na: Ike #253002:
Spraviť z 20 minútového intervalu 30 minútový a keď máš ešte prestupovať náhodou a máš 2 také linky a jedna bude meškať, vynechá spoj z nejakého dôvodu, tak to máš zrazu 60 minút čakania na MHD na zastávkach. Takže musíš mať aj vychytené nadväznosti.

Kedysi som pracoval v Devíne. Ráno z Petržalky 91/191 pod Most SNP a tam prestup na 29 to asi bola. Problém bol ten, že ak 91/191 meškala 2 minúty a 29 išla načas, tak si nestíhal a 20 minút si čakal. Po obede to bolo horšie, keď som chodil z práce. Nemohol som odísť skôr o 5 minút aby som stíhal 29, takže na zastávke 15 minút čakania a v 9/10 prípadov som videl pri Most SNP odchádzať 91/191 a tam zase 10 -20 minút čakať. Jeden autobus šiel 10 minút, druhý 18 minút a ty si bežne čakal 20-30 minút. 18km trasa, autom do 25 minút a MHD ti to trvalo tak 60 minút.
Reakcia na: 3pa3ck3 #253004:
Kluc sa skryva v druhej vete prispevku, na ktory reagujes.
Reakcia na: S499.1023 #253003:
Počet rušňovodičov je nedostatočný naprieč celou EU. Tak isto aj iným obslužným personálom potrebným pre bezpečnú prevádzku, čo musia byť vo vlaku.
Reakcia na: S499.1023 #253003:
A boli by títo Vaši rušňovodiči ochotní jazdiť aj v osobnej doprave?
Reakcia na: bobitwo #252983:
Naša spoločnosť má rušňovodičov dostatok. Treba im poriadne platiť a slušne sa k nim správať.
Reakcia na: Vladimír #253001:
Tak samozrejme záleží to od atraktívnosti regiónu a nedá sa porovnávať TEŽka s linkou Humenné - Stakčín.

Ale ak aj nezáleží na kapacite (počet disponibilných miest vo vozidle), ktorá redukciu na veľa tratiach znesie, redukciou spojov znižuješ flexibilitu existujúcim (pracujúcim) cestujúcim z hľadiska časových polôh. V MHD je to znesiteľné ak namiesto 20 minútového intervalu vychytáš 30 minútový. Ale ak 60 minútového spravíš 120 minútový, tak to obhájiteľné nie je.
Reakcia na: Ike #252990:
V štatistike na železnici sa až tak neorientujem, ale napr. v MHD (v prevádzke, kde pracujem) počas leta klesá počet prepravených osôb cca o 25%.

Na turistov nahrádzajúcich žiakov a študentov 1:1 verím na hlavnom koridore. Ale tam sa ani škrtanie neplánuje, ZSSK hovorí o regionálnych tratiach. Je skutočne toľko turistov aj tam? A vyslovene v časoch prepravnej špičky, kedy jazdili študenti?
Reakcia na: Solider #252999:
Problém s vlakvedúcimi sa stále dá riešiť zavedením SVS 🙃
Reakcia na: TomJ #252997:
Jazdia aj 10 vozňové, ale iba štvrtky a piatky (ak nerátam ukrajinskú 617/618 s 11 vozňami). Ide o najvyťaženejšiu linku na Slovensku. 75% všetkých cestujúcich sa prevezie na tratiach Bratislava – Košice a Bratislava – Nové Zámky. Čiže škrt niekde na trati z Čaty do Šiah sa neprejaví zásadne tak, ako zrušenie polhodinovky do Galanty alebo poškrtanie REXov. Pokiaľ ide o zdvojené súpravy, na tom ušetríš len rušňovodiča, ale vlakvedúceho nie, musia byť dvaja. Galantu nevedia vyriešiť ináč, pretože je tam pásmová obsluha. To znamená, že ak škrtnú REXy, musia nechať Os do Zámkov.
Reakcia na: TomJ #252997:
Zas 15 by nemuselo byť ale takých 12 vozov by mohlo stačiť ..

Akože je to určite lepšie ako predtým lebo teraz to chodí viac rovnomerne rozložené a aj povinné miestenkove vozne chválim 🙂

Len teda ak sa má škrtať tak niečo čo bude najmenej bolieť
(Regionálne školské vlaky napríklad)
Reakcia na: Ma178rek #252996:
Teraz na Tatranoch jazdia 9-vozňové súpravy. Po obmedzení na spoj každé dve hodiny by si potreboval aspoň 15-vozňové, aby si pobral jedným vlakom kapacitu dvoch pôvodných. Očividne si tie vlaky po posilnení našli cestujúcich. Ich rušením by sme zasa len presunuli časť ľudí do áut.
Za mňa v okolí BA nie je nič, čo by sa dalo úplne škrtnúť bez náhrady. Niekde by sa možno dali zrušiť špičkové spoje, napr BA-GA na jeden osobák za hodinu, ale s tým, že na tých zvyšných by išla zdvojená súprava. Samozrejme, toto myslím len na tie prázdniny, cez školský rok by som určite nič nerušil.
Reakcia na: Mhr1 #252995:
Akože áno ja cestujem pravidelne práveže BA-ZA a podľa mňa by sa to dalo obmedziť... Lebo niektoré dni sú úplne ok a niektoré dosť plné...
Len to by muselo sa obmedziť štýlom ako predtým že kazde 2 hodiny by chodil expres... A to neviem či by bolo ok .
Reakcia na: Ma178rek #252991:
Pred týždňom sme v prac.dni cestovali do KE a späť. Ľudí bolo dosť, len tu a tam voľné sedadlo.
Reakcia na: MatejBA #252993:
Ako každá minca má 2 strany. Nie je možné, aby sa všetci presúvali autami. Teda musí byť VHD. Problém aj aj druhá strana, keď sme si povedali, že autá sú zlé, tak im rušíme pruhy, zakazujeme vjazdy do miest, parkovať atď. Ale ak to spravíme, musíme mať alternatívu vo forme VHD. Čo sa nedeje.

Každý rozumný človek chápe, že MHD nikdy nebude rýchlejšia ako IAD v meste, ak môžem ísť IAD presne z bodu A do bodu B. Teda môže byť, ak ma budú chcieť ľudia chytať za slovíčka, ale to IAD bude musieť mať veľké prekážky. Ale stále to nerieši problém dlhého cestovania do práce. Väčšina ľudí je ochotná cestovať MHD, podľa prieskumov, ak bude trasa dvere - dvere MHD pomalšia od trasy IAD dvere - dvere o 15-20 minút, cca 85% ľudí je ochotných cestovať MHD. Ale v momente, keď sa bavíme, že autom to niekto dáva za 25 minút a MHD za 60-80 minút, tak tam vo väčšine prípadov nie je o čom.

SSC a NDS sa chvália, že na opravu ciest a mostov za posledných 5 rokov minuly 350 miliónov €. Napríklad NDS že za posledné 3 roky minula na opravy mostov 5 miliónov €. Pre neznalých sa to môže zdať veľa, ale v realite za 5 miliónov ledva natrieš farbou oceľové mosty. Od motoristov sa na daniach z palív a diaľničných poplatkoch ročne vyberie cez 2,3 miliardy € a štát sa tu chváli, že ročne minie tak do 100 miliónov na údržbu ciest. Na Slovensku máme cca 50% mostov v takom stave, že ich môžu kedykoľvek zavrieť. Podľa nejakých prognóz, do 10 rokov reálne hrozí, že bude polovica mostov odstavená. Pre niektoré obce to znamená, že sa ich obyvatelia nebudú môcť nikam dostať, v niektorých prípadoch sa bavíme o obchádzkach v dĺžke jednotiek, či desiatok km. Ak si zoberieme len BA, vrakunský most sa práve robí. Most na Gagarinke smer Slovnaft je obmedzený na 21t kvôli zlému stavu. Celkovo ten 2 most je už zrelý pomaly na novú konštrukciu. Most pri Slovnafte to isté. Prístavný aj Lanfranconi sú dlhodobo preťažené (patria pod NDS) keď sa dokončí križovatka pred BA, tak Prístavný most sa ide opravovať. Tam to ešte nejak uhráš cez Apollo, či Lužný most... Ale v momente, keď sa zavrie Lanfranconi, bude peklo. Ten tiež treba už nutne opraviť. Nehovorím ešte o SNP.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.